Onderwijs passend maken binnen stichting kom Leren Kom passend verschillen!
Vraag van SWV: wat doet kom Leren op zorgniveau 1,2 3 en 4? Kom passend Leren! Vraag van SWV: wat doet kom Leren op zorgniveau 1,2 3 en 4?
Ambities kom Leren Goed onderwijs op zorgniveau 1,2 en 3 Ouders vroegtijdig betrekken ( zorgniveau 2) bij zorgsignalen Vroegtijdig signaleren van HB, dyslexie, dyscalculie en gedragsproblemen. Preventieve maatregelen nemen om leer- en gedragsproblemen te voorkomen Een effectieve zorgstructuur binnen alle 24 scholen Inzet van interne en externe expertise op zorgniveau 1,2 en 3 Goede samenwerking in het ZAT Het ontwikkelen van een tussenvoorziening binnen kom Leren voor kinderen met leerproblemen en/of gedragsproblemen
Zorgroute binnen kom Leren In stichting In school In de klas Kind
Zorgroute binnen kom Leren In stichting In school In de klas Kind Kind doorloopt zorgniveau 1 en 2. Groepsplan met 3 subgroepen. Verlengde instructie. Ouders op de hoogte van verlengde instructie aanpak.
Zorgroute binnen kom Leren In stichting In school In de klas Kind Bespreken zorgteam Zorgniveau 2-3: inzet van interne expertise op schoolniveau ( LB, PDO, Observatie, IB) -> plan van aanpak (HP); - evaluatie------------ Ouders betrekken HGPD Zorgniveau 2-3: bespreken zorgteam ( eventueel opschalen CJG (SMW) bij multiproblematiek) INZET INTERKOMSCHIL
Zorgroute binnen kom Leren In stichting In school In de klas Kind Zorgniveau 2-3+: inzet expertise stichting: coach, motorisch specialist, dyslexie, gedrag enz.) -> plan van aanpak (HP); - evaluatie Zorgniveau 2-3 +: multiproblem: bespreken met consultant Heldere afspraken op papier met ouders: wie doet wat wanneer en hoe? Langere termijn perspectief kind Transitie jeugdzorg
Zorgroute binnen kom Leren breedtezorg In stichting In school In de klas Kind School dreigt handelingsverlegen te worden: Breedtezorg op stichtingsniveau Ander onderwijsarrangement in de klas ( OPP) Extra ondersteuning in de klas Andere setting onderwijsarangement ( SO-SBO-Tussenvoorziening Dieptezorg?
Hoever zijn we ? missie Contouren en structuur visie Regie en autonomie afgestemd Collectieve koers Handboek stichting Draagvlak, postieve mindset
Wat staat ons nog te doen ? Concretiseren SOP Evalueren, implementeren en borgen Zorgdocumenten op schoolniveau herijken aan stichtingsbeleid Van papier naar handelen Transitie jeugdzorg