Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opzet Pop toetst flexibel en competent
Advertisements

Reflectie-portfolio beoordelen
CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel.
Werkveldtraining 26 september 2013
Portfolio en assessment ‘competent NT2 docent’
NOH-I: nieuwe informatica bachelor opleiding Flexibel en competent
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
De weg naar de competente docent
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Workshop ‘Competenties’
Een leertraject voor SLBers SLB met DRIVE
Leren en instructie met ICT
Deel wat je weet en weet wat je deelt
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Studieloopbaanbegeleiding binnen Windesheim
Efficiënt organiseren van competentiegericht beoordelen Workshop 4 Het Groene Leertraject Karin Elferink
D o o r s t r o o m p o r t f o l i o Project Doorstroomportfolio Michiel Kostermans Bart van de Laar José Eggink (PL) Martin Folkerts.
Pentcho Bodegom - Sobit José Eggink – Hanzehogeschool Groningen
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
EVC en certificering van assessoren Rena Punt CompetentCity 2007.
1 Leren en werken Platformbijeenkomst regio 4 16 april 2007 Claire Freling.
Vernieuwend vakmanschap
Portfolio
Kennismaken met: Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling.
Workshop Quickscan/EVCtraject met Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling 1.
Competentiegericht leren vmbo
Leidraad bij het geïntegreerd toetsen van eindcompetenties bij zij-instromers lerarenopleiding UITZIGT (SoE 2010/26) Penvoerende instelling: KHLeuven Projectpartners:
Leren en beoordelen op de werkplek Docentenoverleg Workshop alternatieven voor KPB’s Juli 2014.
Lerarenopleiding GezondheidsZorg en Welzijn
Doorstroom Human Technology van MBO naar HBO met digitale portfolio’s en Connecticut José Eggink Michiel Kostermans.
Studeren Rotterdam, 28 augustus Studeren Rotterdam, 28 augustus 2008.
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Werkveldconferentie 13 november 2014
Leerwegonafhankelijk toetsen in de context van gepersonaliseerd leren
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
MT-SLC01-3 (13-14) MT-SLC01-3 en MT-SLC01-4 (14-15) Individuele gesprekken Competentiegesprekken Voorlichting 1 oktober 2014.
Pemprl.
Welkom bij de Basiscursus-SLC jaar 3
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
1 Succesvol deeltijd hogeronderwijs Waar staan we? - gedeelde praktijken - Workshop Ver. Hogescholen Praktijkervaring flexibel opleiden Elly.
Prl. programma stand van zaken afspraken bezoek o meting coaching praktijkplan.
Studieloopbaancoaching
Leeruitkomsten, LOT en flexibilisering
Competentieprofiel CMD
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Natuur Leven en Technologie verplichte cursus (5 ec) voor masters Aardrijkskunde, Biologie, Natuurkunde en Wiskunde
Assessorentraining 3 Hannah Wielenga april 2016.
Assessoren beleid hernieuwd beleid per 2015
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Hannah Wielenga februari 2017
Vervolgtraining masters 2017
Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015.
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Informatieclip Noortje Jonker, MSc Verloskundige - docent
Competentie gericht onderwijs
xxxxxxxxxxxxxxx Hannah Wielenga Judith Kortas 28 mei 2018
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
Vervolgtraining masters 2018
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Informatieclip Noortje Jonker, MSc Verloskundige - docent
Transcript van de presentatie:

Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool Groningen

Onderwijsconcept  Drie belangrijke uitgangspunten: -Praktijkgestuurd: student werken aan (eigen) projecten in de praktijk -Vraaggestuurd : leervraag student uitgangspunt -Competentiegestuurd: competenties verwerven en op gedrag beoordelen Hanzehogeschool Groningen

Competentiegestuurd Er zijn 7 kerntaken. Per kerntaak kan de student aan competenties werken. Per competentie zijn de gedragsindicatoren gegeven. Elke competentie is drie EC. Student bespreekt wat hij met betrekking tot een kerntaak wil doen en welke competenties hij daarmee wil aantonen. Hanzehogeschool Groningen

Flexibiliteit neemt toe over de jaren  Eerste jaar: per blok staan de kerntaken, de competenties, indicatoren en normering vast  Na eerste jaar: leren zelf normeren bij indicatoren, steeds meer zelf tot aan keuze kerntaken+competenties  Bovendien: ook competenties buiten het landelijke programma mits passend (ambitie/project), uitdagend, haalbaar Hanzehogeschool Groningen

Competentiegericht beoordelen Basis is het competentieprofiel Ondersteuning met Connecticut via beoordelingen (van student door studenten of docenten) die onderdeel van het portfolio vormen Criteriumgericht interview op basis van het portfolio, aan het eind van elk periode (4 keer per jaar)  toekenning ec’s Hanzehogeschool Groningen

Voordelen Connecticut  Competentieprofiel is expliciete basis voor beoordeling  Online invullen en registreren  Meerdere beoordelingen (verschillende beoordelaars, verschillende momenten) kun je laten wegen in een eindresultaat over bijvoorbeeld een heel jaar  Ook workflows mogelijk om invulprocedures te ondersteunen (zie ) Hanzehogeschool Groningen

ICTO: wat kan er nog meer? Vragen? Popacademie, O&O: Menno Conner Wensen mbt Connecticut toepassingen? ICTO: José Eggink Hanzehogeschool Groningen

Competentieprofiel Hanzehogeschool Groningen

Docent beoordeling plus feedback Hanzehogeschool Groningen

Peer assessment Hanzehogeschool Groningen

Resultaten peer assessment Hanzehogeschool Groningen

Feedback peer assessment Hanzehogeschool Groningen