Problems are our friends, (problems are inevitable, you can’t learn without them) (Michael Fullan)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Anticiperen op de uitval onder studenten Daphne Hijzen Juliette Hoogeveen
Advertisements

Module B: De ‘Whole School Approach’
Informatieavond 22 april 2013
Jean Pierre Verhaeghe 18 november 2003 Gelijke onderwijskansen dankzij zorg? Jean Pierre Verhaeghe 18 november 2003.
functiegebouw Naar een provinciaal functiegebouw?
OPLEIDER IN SCHOOL EEN PROJECT VAN DE PABO HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN EN HET SCHOOLBESTUUR VAN DE GEMEENTE GRONINGEN.
Onderwijs - arbeidsmarkt Onderwijsarbeidsmarkt Freddy Weima.
Opleiden in school Informatiebijeenkomst 25 juni 2003 – Hogeschool de Driestar.
September 2012 Waarom bedrijven en school samenwerken binnen de Stichting Engineering Noord.
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Presentatie Henny Knechten
Ben jij bekwaam in 2013? Onderzoek van het Ruud de Moor Centrum naar bekwaamheden van de mbo docent. Magda Bruin.
Opleidingsinfrastructuur
Workshop Wat is Opleiden in school? Hoe pak je het aan?
Afsluitende bijeenkomst Opleiden in de School
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
Taal(beleid) in het Hoger Onderwijs: een veld onder spanning Linguapolis 17 maart 2011 Prof. Dr. Joke Denekens Voorzitter Onderwijsraad.
Opleiden in de school (PDS): een uitdaging?
Bétapartnersconferentie
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
Focus-Fontys Sneed het mes van twee kanten?.
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
R’damse Vereniging voor Katholiek Onderwijs 60 scholen voor regulier en speciaal basisonderwijs vier scholen nemen deel aan het project.
Onderwijskunde Presentatie 10 december 2007
Decreet Lerarenopleiding Frank Vandenbroucke 13 januari 2006.
Conferentie DHRM Fred Slaghekke beleidsmedewerker P&O
D.S.L.B. daalt in Frank Verhoeven
De kracht van een driehoeksverbinding. Naar echt samen opleiden
EHvA model opleiden in de school
van schoolopleiders en instituutsopleiders
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
Onze kansrijke samenwerking. Waarom veranderen?
Arbeidsmarkt HBO 2009 Nieuw licht op de zaak? Anita van Velzen.
Jos van Hijfte 8 November 2007
Mentoring ontwikkelt zich wereldwijd. Waar staat Nederland?
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
Zij instroom Vlucht voorwaarts en Verassend veelzijdig.
Opleiden in school Van Lucasstudent totLucasleerkracht.
Ton van den Boom, opleidingscoördinator. Opleiden in School Doel ministerie O&W –visie ontwikkelen op Opleiden in School –visie ontwikkelen op werkplekleren.
ERVARINGEN VAN EEN JAAR WERKEN ALS OPLEIDER IN SCHOOL
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 OIDS opleiden in de school.
Opleiden in school 22 juni 2004
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
Opleiden in de school Achtergrond: Open arbeidsmarkt Verantwoordelijkheid beroepsopleiding bij de school Beroep van leraar wordt aantrekkelijker door functiedifferentiatie.
PDS binnen ZML Midden-Brabant 23 april 2003
TOM keurmerk Marius Berendse.
HRM-beleid in het teken van de vergrijzing 31 Maart 2010.
Profiel Hogeschool Rotterdam Rotterdams als HO-omgeving Diversiteitsbeleid Hogeschool Rotterdam.
Presentatie STOPOZ 2012 Excellent presteren.
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
TECHNIEK OP SCHOOL IN DE 21 STE EEUW SYNERGIE PROJECT BC2000 Presentatie samenwerking Buninessclub 2000.
Landelijke ontwikkeling professionalisering MBO Myriam Lieskamp beleidsmedewerker CNV Onderwijs Master HRM Myriam Lieskamp is beleidsmedewerker bij.
Individueel transitieplan (ITP) voor arbeidsintegratie
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Opening Twente Centre for Career Research (UT) “Professionele ontwikkeling van leerkrachten vanuit beleidsperspectief” Monique Vogelzang Directeur directie.
Opleiden in des chool, netwerk De Kempel, januari 2004 OPLEIDEN IN DE SCHOOL bedreigingen kansen.
LA3 IMPLEMENTEREN VAN INNOVATIES VERNIEUWEN IN ONDERWIJS.
Samenwerking VO-besturen Limburg Ron Bonekamp Makka Haane 8 november 2012.
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
NVE bedrijfsbezoek De Groene Campus 13 november 2012.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Rollen binnen het werkplekleren
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Nood aan een nieuwe democratiseringsgolf.
Van startbekwaam naar …..
Overweeg je om docent te worden? Zet je plan om in actie!
De basisschool in de samenleving van NU!
Startkracht! in de lerarenopleiding
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
Transcript van de presentatie:

Problems are our friends, (problems are inevitable, you can’t learn without them) (Michael Fullan)

Samenwerken door netwerken Beïnvloeding competentie ontwikkeling Kwaliteitsverbetering van onderwijs Thema

Visie Life-time learning Praktijkschok startende leerkracht Doorgroei van ervaren naar excellent leerkracht

Externe factoren Tekorten op de arbeidsmarkt Opleidingsstelsel Volledig bevoegd, volledig bekwaam? Levensbeschouwelijke keuzes

Overgang student leerkracht Ervaring per fte: 5 jaar Nadelige effecten op de kwaliteit Onze school Instroom 4 fte 27 fte Uitstroom: 3,5 fte

Onze school Instroom 4 fte 27 fte Uitstroom: 3,5 fte Implementatie Incorporatie Adoptie

Netwerk Hogeschool Lio-werknemer Zij-instromers

Netwerk Opleiden in school Werkplekleren

Opleiden in school Leerkrachten Opleiding tot coach Financiële middelen

Resultaat opgeleide coaches  excellent leerkracht 8 lio-werknemers 2 zij-instromers

Opleiden in school Augustus 2004: einde subsidie

Basisschool met opleidingsfunctie met opleidingsfunctie Vanaf augustus 2004

Eénduidig concept Invoering van éénduidig didactisch concept Collectief leren

Basisschool met opleidingsfunctie met opleidingsfunctie Vanaf augustus 2004

Nieuwe perspectieven Opleidingsfunctie Ondernemersplan Borging in de organisatie Criteria voor opleidingsschool

Onderzoek condities opleidingsschool Accreditatie opleidingsscholen Financiële middelen opleidingsscholen Kwaliteitsimpuls voor het onderwijs Toekomst

Visie: Life-time learning Verbetering overgang van leren naar werken Beïnvloeding doorgroei leerkracht competenties Resultaat

Leren is een blijvende verandering aanbrengen.