Problems are our friends, (problems are inevitable, you can’t learn without them) (Michael Fullan)
Samenwerken door netwerken Beïnvloeding competentie ontwikkeling Kwaliteitsverbetering van onderwijs Thema
Visie Life-time learning Praktijkschok startende leerkracht Doorgroei van ervaren naar excellent leerkracht
Externe factoren Tekorten op de arbeidsmarkt Opleidingsstelsel Volledig bevoegd, volledig bekwaam? Levensbeschouwelijke keuzes
Overgang student leerkracht Ervaring per fte: 5 jaar Nadelige effecten op de kwaliteit Onze school Instroom 4 fte 27 fte Uitstroom: 3,5 fte
Onze school Instroom 4 fte 27 fte Uitstroom: 3,5 fte Implementatie Incorporatie Adoptie
Netwerk Hogeschool Lio-werknemer Zij-instromers
Netwerk Opleiden in school Werkplekleren
Opleiden in school Leerkrachten Opleiding tot coach Financiële middelen
Resultaat opgeleide coaches excellent leerkracht 8 lio-werknemers 2 zij-instromers
Opleiden in school Augustus 2004: einde subsidie
Basisschool met opleidingsfunctie met opleidingsfunctie Vanaf augustus 2004
Eénduidig concept Invoering van éénduidig didactisch concept Collectief leren
Basisschool met opleidingsfunctie met opleidingsfunctie Vanaf augustus 2004
Nieuwe perspectieven Opleidingsfunctie Ondernemersplan Borging in de organisatie Criteria voor opleidingsschool
Onderzoek condities opleidingsschool Accreditatie opleidingsscholen Financiële middelen opleidingsscholen Kwaliteitsimpuls voor het onderwijs Toekomst
Visie: Life-time learning Verbetering overgang van leren naar werken Beïnvloeding doorgroei leerkracht competenties Resultaat
Leren is een blijvende verandering aanbrengen.