Praktijkpresentatie Marie-Jeanne Meijer Jeanet Spijksma 45 minuten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanontwikkeling van werknemers Individuele factoren
Advertisements

Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Intervisie als methodiek bij collegiale coaching
Laat vernieuwing groeien
Maaike Vervoort & Ellen van den Berg
Praktijkleren Waarom? Ontwikkelen van competenties binnen het beroep waarvoor wordt opgeleid. Niet alle competenties kunnen op school worden ontwikkeld,
Peter Dirven WELKOM Innovatie ?
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
Jongerenwerker moet voldoen aan steeds hogere eisen
PEER LEARNING Intervisie op verplaatsing Gastfaculteit Geneeskunde 30 april 2008.
MedMec Q3 Workshop co-creatie De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te.
Ton van der Valk, (IVLOS/ CD-, Universiteit Utrecht) en
Docentontwerpteams en self-efficacy
Leren van lerarenopleiders
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Welkom! ‘Pilotbijeenkomst 14 oktober 2010’. Programma van vandaag Even voorstellen Groen Proeven flitst langs - Waar staat Groen Proeven voor? - De Groen.
Au choc des idées, jaillit la lumière!
45 minuten: Introductie, afstemming (10 min.)
School-als-organisatie en schoolcultuur
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
Engineeringscompetenties van Technische Bedrijfskunde
INTERVISIE VOOR INSTRUCTEURS
Verbeteren van onderwijs door professioneel reflectief handelen De rol van onderzoek Paula Willemse en Rob Vink © IVA.
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
Kom verder. Saxion. Kijk op de praktijk! HSN- Brugge -15 november 2014 Maaike Vervoort.
Tijd, afstand, snelheid.
ZORG VOOR ALLE LEERLINGEN DOOR ZORG VOOR ELKE LERAAR
MID-YEAR ASSESSMENT Claudia Bronneberg – GAR1A. 1.1 CONCEPTUELE ONTWIKKELING.
Beeldplaat. Relatie tot het modelplan BOB BEELDVORMEN OORDEELBESLUIT ContextOplossingen, scenario’s Beeld en BetekenisBesluiten: plannen, middelen alloceren.
Loth van Veen Annemieke Offerman Joris Borgdorff
Klik hier om ondertitel te maken Klik hier om een titel te maken.
PLG Begeleiding Beginnende Leraren Leontine van Schie Kartrekker 1.
Investeren op lange termijn in een competent systeem Chris De Kimpe Pedagogische Ondersteuning in Kinderopvang Stad Gent.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden 3 Werkcollege week 4.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Bloggen op de Master Leren en Innoveren Netwerkbijeenkomst Studeren naast je werk / Blended learning 2 december 2015 Bartel Dorhout docent MLI
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
Sociale vaardigheden leren door buitensport. 1. Inleiding 2. Buitensportactiviteiten 3. Theoretische achtergrond 4. Inschrijvingsprocedure 5. Trainingsbijeenkomsten.
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
In de rol van opleider 13 december Inhoud Taken en competenties rol opleider Leerstijlen Ontwikkelen naar zelfstandig leren Structureren en doceren.
Meer verbinding, sociale cohesie en eigen/samen regie in de buurt Met het Buurtteam als stimulator, facilitator en begeleider van een samenleving die niemand.
Leren begeleiden van studenten bij het formuleren van onderzoeksvragen door schoolopleiders en directeuren Loes van Wessum Marc Vrakking Annemarie van.
Presentatie door: Welkom Bij de bijeenkomst over Cyclische kwaliteitszorg Ivonne van Eerd en Jeroen Meijboom.
INSTITUTE FOR GRADUATE STUDIES & RESEARCH (IGSR)
Professionalisering en intervisie
Babette Meijer: en Jaco Scheer
Kick-off Bijeenkomst Driebergen 25 januari
Suzanne Luger & Yvonne Rijns
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
Wat is je doel voor deze les?
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Intervisie: vergroten bekwaamheid door leren van en met elkaar
Versterken samenwerking lerarenopleidingen scholen
Onderzoeksgemeenschappen en ervaren onderzoekers professionaliseren lerarenopleidingen
Foundation of Facilitative Leadership
Logo Eye Opener: gemaakt door Taco Bals
Masterclass voor lerarenopleiders
Oc ritscompetenties Oc 19 januari ml.
Leergang Leren Faciliteren
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
WRAP Wellness Recovery Action Plan
Transcript van de presentatie:

Praktijkpresentatie Marie-Jeanne Meijer Jeanet Spijksma 45 minuten

Doel OZH ‘levenslange’ vernieuwing professioneel repertoire

Voorbeelden van recente vernieuwing? Deelnemers denken na over recente vernieuwing van hun eigen professionele repertoire (doel OZH) en wil je dit even kort met elkaar delen.

onderzoekend professionaliseren Welke kenmerken heeft de onderzoekende houding? Hoe kunnen lerarenopleiders de ontwikkeling van deze kenmerken stimuleren?

onderzoekend professionaliseren Jaar 1. samen onderzoek naar kenmerken OZH Jaar 2. samen ontwerpen en experimenteren Jaar 3. samen meervoudige gevalsstudie ( Pabo, LVO, MSEN, MLI Jaar 4. vervolg

Pijler onder de interventies reflecteren onderzoeken performen

Deelnemen aan intervisie Performen Les geven Deelnemen aan intervisie

Analyseren eigen en ander mans repertoire. Onderzoeken Analyseren eigen en ander mans repertoire. Kijkwijzer/kader

Reflecteren PPT, films, hier en nu in intervisie

Belangrijkste randvoorwaarden Faciliteren 30 uur ( 7 bijeenkomsten ) Managen verwachtingen Begeleide intervisie voor de begeleiders Kwaliteiten begeleider Facilitator Interpersoonlijke competenties

5 minuten : Jeanet introduceert haar opname en we kijken Bij 36 min

3 minuten MJ vraagt de deelnemers zich even kort voor te stellen wat het van je vraagt om gefilmd te worden , deze films door jezelf en anderen te laten analyseren…. En ook nog in een groep in te brengen.

10 minuten Jeanet deelt haar ervaringen als deelnemer en begeleider

Opbrengsten?  fragmenten 10 minuten: opbrengsten lezen uit fragmenten van de deelnemers. Wat valt er op? 3 minuten terugkoppeling