Praktijkpresentatie Marie-Jeanne Meijer Jeanet Spijksma 45 minuten
Doel OZH ‘levenslange’ vernieuwing professioneel repertoire
Voorbeelden van recente vernieuwing? Deelnemers denken na over recente vernieuwing van hun eigen professionele repertoire (doel OZH) en wil je dit even kort met elkaar delen.
onderzoekend professionaliseren Welke kenmerken heeft de onderzoekende houding? Hoe kunnen lerarenopleiders de ontwikkeling van deze kenmerken stimuleren?
onderzoekend professionaliseren Jaar 1. samen onderzoek naar kenmerken OZH Jaar 2. samen ontwerpen en experimenteren Jaar 3. samen meervoudige gevalsstudie ( Pabo, LVO, MSEN, MLI Jaar 4. vervolg
Pijler onder de interventies reflecteren onderzoeken performen
Deelnemen aan intervisie Performen Les geven Deelnemen aan intervisie
Analyseren eigen en ander mans repertoire. Onderzoeken Analyseren eigen en ander mans repertoire. Kijkwijzer/kader
Reflecteren PPT, films, hier en nu in intervisie
Belangrijkste randvoorwaarden Faciliteren 30 uur ( 7 bijeenkomsten ) Managen verwachtingen Begeleide intervisie voor de begeleiders Kwaliteiten begeleider Facilitator Interpersoonlijke competenties
5 minuten : Jeanet introduceert haar opname en we kijken Bij 36 min
3 minuten MJ vraagt de deelnemers zich even kort voor te stellen wat het van je vraagt om gefilmd te worden , deze films door jezelf en anderen te laten analyseren…. En ook nog in een groep in te brengen.
10 minuten Jeanet deelt haar ervaringen als deelnemer en begeleider
Opbrengsten? fragmenten 10 minuten: opbrengsten lezen uit fragmenten van de deelnemers. Wat valt er op? 3 minuten terugkoppeling