De Krullevaar Wat is een goede school ?.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom in groep 8.
Advertisements

Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
HET GEBRUIK VAN TOETSRESULTATEN. HET EFFECT VAN LEERLINGVOLGSYSTEEMGEBRUIK OP DE PRESTATIES VAN LEERLINGEN MARJAN FABER ADRIE VISSCHER.
Informatieavond 22 april 2013
VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Schoolcijfers, een tweede natuur
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
hoe gaan we om met verschillen in leercapaciteit
Wat gaan we doen ? Leerlingenzorg? Iets nieuws? Of……weer hetzelfde….?
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
Zorgroute basisschool Dijkerhoek.
Zorgstructuur op de Troubadour. 5 niveaus 1 Algemene zorg 2 Extra zorg 3 Speciale zorg na intern onderzoek 4 Speciale zorg na extern onderzoek 5 Bovenschoolse.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Welkom in groep.
Oriëntatie 1-Zorgroute
Welkom.
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Collectief portfolio groep 3
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
1-zorgroute in school MR bs Edith Stein
Onderwijspsychologie
Zorg op school.  Optimale ontwikkeling  Aangepast aan de onderwijsbehoeften  Structurele samenwerking met andere scholen.
Beleid en andere instanties
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
Biologie op maat! Greet Ellenkamp, Twickelcollege, locatie Borne
Taalbeleid.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Welkom…...
Invoering van HGW en het werken met groepsplannen
Saltoschool De Bergen De school voor kinderen groot en klein!
Leerlingzorg op r.k. Basisschool de Parkiet
Pass’t Montessorionderwijs ?
Welkom. Even voorstellen. Wie is Silvo Steenkamer?
Return to Sender.
Kwaliteitsbeleid.
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Informatieavond voortgezet onderwijs September
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Maatwerk op alle niveaus Platform VVVO 17 september 2015 Opbrengstgericht maatwerk Vakspecifiek verrijken.
Informatie voor ouders van de van Randwijkschool.
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
ICALT observatie-instrument training 24 september 2015
Competentieprofiel Nina, Jacqueline, Aysun & Aruna.
Verwijzing VSO terugdringen Professionele ontwikkeling van de docenten Veranderingen ondersteuningsstructuur.
Informatie avond groep 8 Welkom en toelichting op de avond Welkom en toelichting op de avond De Zilverberg en opbrengstgericht werken De Zilverberg en.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
De training interactief voorlezen 1.Opzet 2.Onderzoek studenten VU 3.APS-bevindingen.
Ouder info avond 25 juni 2013 Het Avontuur Sterk in Eigentijds Onderwijs.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
Informatieavond voortgezet onderwijs September
Presentatie door: Welkom Bij de bijeenkomst over Cyclische kwaliteitszorg Ivonne van Eerd en Jeroen Meijboom.
Inspectiebezoek o.b.s. de Aanloop
Wat is coöperatief leren?
Netwerk IB WSNS Tilburg
Informatieavond ‘t Heibosch
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Welkom.
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Opbrengstgericht werken op het Bredero Lyceum
Tool IH-1: Het verkennen van ideeën van docenten
Verschillen in de klas en een veilige (leer)omgeving
Rekenspecialist bijeenkomst 2
Ouderavond voor ouders en verzorgers van de leerlingen van CBS de Tarissing
Hoe volgen wij onze kinderen?
Transcript van de presentatie:

De Krullevaar Wat is een goede school ?

Opbrengstgericht werken De Krullevaar Opbrengstgericht werken Opbrengstgericht werken is een manier om de onderwijskwaliteit en de leerlingresultaten te verbeteren.

We kijken naar ……. De Krullevaar de groep

We kijken naar ……. De Krullevaar de leerling

We kijken naar ……. De Krullevaar naar onszelf !

We verbeteren de resultaten door….. Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen De Krullevaar We verbeteren de resultaten door….. Het vaststellen van doelen : hoge eisen Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen

De Krullevaar Is dit dan anders dan voorheen ? Ja en Nee

De leerkracht is cruciaal ! De Krullevaar De leerkracht is cruciaal ! Wat is een goede leerkracht? Wat doet de leerkracht om de resultaten te beïnvloeden?

De leerkracht is cruciaal ! De Krullevaar De leerkracht is cruciaal ! Persoonlijk: doelen stellen (voor de groep, voor de leerling) doelen stellen voor zichzelf (wat ga ik van mijzelf eisen) groepsplannen opstellen goede oudergesprekken voeren kritisch zijn op eigen functioneren.

De leerkracht is cruciaal ! De Krullevaar De leerkracht is cruciaal ! In de klas : leertijd vergroten toetsresultaten met individuele leerlingen bespreken de prestaties in de groep en met de groep bespreken goed lesgeven

Wat is een goede les? De Krullevaar Teruggrijpen op de vorige les Aangeven wat we gaan leren Korte instructie Inoefenen Verlengde instructie Verwerking Nabespreking : wat hebben we geleerd?

De leerkracht is cruciaal ! Het vaststellen van doelen Het verzamelen van informatie Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen Het vaststellen van doelen Het verzamelen van informatie Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen De Krullevaar De leerkracht is cruciaal ! In het team: collega’s aanspreken die onder de maat functioneren de Intern begeleider om raad / advies vragen collega’s om raad en hulp vragen leerlingen bespreekbaar maken in groepsbesprekingen klassenconsultaties om eigen gedrag te beïnvloeden.

De Krullevaar Meetmomenten CITO januari en juni

Wat gaan we doen / zijn we al mee bezig ? De Krullevaar Wat gaan we doen / zijn we al mee bezig ? Resultaten kritisch beoordelen Tussendoelen en einddoelen stellen Gesprekken met leerlingen voeren Oriëntatie op oudergesprekken Werken met portfolio’s Trendanalyses maken Kwaliteit van het lesgeven verbeteren Klassenmanagement verbeteren