De Krullevaar Wat is een goede school ?
Opbrengstgericht werken De Krullevaar Opbrengstgericht werken Opbrengstgericht werken is een manier om de onderwijskwaliteit en de leerlingresultaten te verbeteren.
We kijken naar ……. De Krullevaar de groep
We kijken naar ……. De Krullevaar de leerling
We kijken naar ……. De Krullevaar naar onszelf !
We verbeteren de resultaten door….. Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen De Krullevaar We verbeteren de resultaten door….. Het vaststellen van doelen : hoge eisen Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen
De Krullevaar Is dit dan anders dan voorheen ? Ja en Nee
De leerkracht is cruciaal ! De Krullevaar De leerkracht is cruciaal ! Wat is een goede leerkracht? Wat doet de leerkracht om de resultaten te beïnvloeden?
De leerkracht is cruciaal ! De Krullevaar De leerkracht is cruciaal ! Persoonlijk: doelen stellen (voor de groep, voor de leerling) doelen stellen voor zichzelf (wat ga ik van mijzelf eisen) groepsplannen opstellen goede oudergesprekken voeren kritisch zijn op eigen functioneren.
De leerkracht is cruciaal ! De Krullevaar De leerkracht is cruciaal ! In de klas : leertijd vergroten toetsresultaten met individuele leerlingen bespreken de prestaties in de groep en met de groep bespreken goed lesgeven
Wat is een goede les? De Krullevaar Teruggrijpen op de vorige les Aangeven wat we gaan leren Korte instructie Inoefenen Verlengde instructie Verwerking Nabespreking : wat hebben we geleerd?
De leerkracht is cruciaal ! Het vaststellen van doelen Het verzamelen van informatie Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen Het vaststellen van doelen Het verzamelen van informatie Het registreren van de vorderingen Het interpreteren en analyseren van de vorderingen Het nemen van beslissingen De Krullevaar De leerkracht is cruciaal ! In het team: collega’s aanspreken die onder de maat functioneren de Intern begeleider om raad / advies vragen collega’s om raad en hulp vragen leerlingen bespreekbaar maken in groepsbesprekingen klassenconsultaties om eigen gedrag te beïnvloeden.
De Krullevaar Meetmomenten CITO januari en juni
Wat gaan we doen / zijn we al mee bezig ? De Krullevaar Wat gaan we doen / zijn we al mee bezig ? Resultaten kritisch beoordelen Tussendoelen en einddoelen stellen Gesprekken met leerlingen voeren Oriëntatie op oudergesprekken Werken met portfolio’s Trendanalyses maken Kwaliteit van het lesgeven verbeteren Klassenmanagement verbeteren