4. uitvoeren, monitoren en testen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe beleef je toetsen? HANovatie Themadag 6 november 2009 Saskia Weijzen.
Advertisements

Welkom op de startdag van de Groen Proeven – OGW pilots!
Groen Proeven doet ook aan PDCA Lessen geleerd van monitoring van 36 pilots.
Opbrengstgericht werken in mijn school/klas: Hoe realiseer ik dat
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Differentiatie in de klas
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
De PvB analyseren: HELP!
Reflectievaardigheden en instrumenten
Daltonontwikkeling op Kapteynweg
Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
Ingrid Witteveen-Slabbekoorn
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Samenwerken aan kwaliteit van (school)examinering loont!
Van Zwak naar Beter Jij maakt het verschil!!!. Quickwinst - MT stuurt aan, maakt een plan van aanpak - Confrontatie team met de feiten, volledige transparantie.
Opbrengstgericht werken en Groen Proeven: Hoe realiseer ik dat?
Workshop OGW in de klas..
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Hoe rijk is een GP ervaring?
Reflectievaardigheden en instrumenten
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
T-AfL-Q: 0-meting en actieplan
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
“Van data naar didactiek”
Monitoring Groen Proeven : resultaten Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR
Welkom op de startdag van de Groen Proeven – OGW pilots!
Intakegesprekken voor Groen Proeven: een goede start is halve werk Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR & Corry.
45 minuten: Introductie, afstemming (10 min.)
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Resultaten onderzoek op het Twents Carmel College Magda Bruin Taaltuin twente en de inzet van Muiswerk.
Pass’t Montessorionderwijs ?
Mijn ideale manier van actief en samenwerkend leren Geraldine van Herk
Samenhangende LOB-activiteiten de LOB-Matrix
Hoe blijf JIJ fris als docent? Het DOT als manier om didactisch en vakinhoudelijk fris te blijven Arjen Nawijn (STOAS/ betasteunpunt) Annemieke Gemmink.
preek over Deuteronomium 6:20-25
Duurzaam beoordelen betrokken bij beoordelen. Referaat i. h. k. v
De kubus van CSPE succesfactoren!
OGW in de klas: hoe maak ik het leren zichtbaar?!
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Onze doelen en visie in beeld
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Waardering voor de normering Persoonlijke ontwikkeling door de ogen van de coach.
Lezen: doe het goed voor
schpa.  Projectmatig werken  Opzet module  Opdrachten  Projectgroepen vormen  Wat verder nog ter sprake komt.
Basiskennis LOB.
Michelle Nekeman RSG de Borgen – Leek Docent Engels.
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Van VMBO naar MBO De doorlopende leerlijn voertuigentechniek.
1 Herman Schalk TREKKEN EN DUWEN VOOR KWALITEIT. 2 Begrip opbouwen Reflecteren op kwaliteit van onderzoek Uitvoeren van onderzoek interactie (m.n. taal)
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
 Hoe ga je op een pedagogische manier om met leerlingen die ongevraagd reageren op jouw als leerkracht tijdens een les?  Toelichting.
Gepersonaliseerd leren:
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Interactief oefenen, formatief toetsen
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Opbrengstgericht werken op het Bredero Lyceum
als basis voor een vernieuwde didactiek op de Copernicus
Interactief oefenen, formatief toetsen
Toetsing Vakdidactiek 2.
Naar studenten/leraren met eigenaarschap en zelfsturing
TOOLKIT professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
Het onderzoek Onderwijs principes In de praktijk conclusie
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Feedback Reinier Geurts.
Transcript van de presentatie:

4. uitvoeren, monitoren en testen 1. analyse PvB(‘s) 2. diagnose klas leerling docent / onderwijs 3. doelen (irt CSPE/MBO) + concrete acties 4. uitvoeren, monitoren en testen OGW cyclus lijkt op PDCA cyclus, maar begint bij analyse van huidige situatie (PvB prestaties) om van daaruit te komen tot acties en doelen

Concrete vervolg acties Analyse van PvB prestaties Mij als docent en teamlid Mijn klas Individuele leerlingen K V H comps Inhoud lessen Vorm lessen Nieuwe doelen Concrete vervolg acties Gaat goed Vraagt aandacht Soort opdrachten Manier van omgang Authenticiteit Complexiteit Feedback CSPE: Inhoud, vorm MBO doelen

De Basis: de drie kernvragen van Professor Wiliam 1 waar ga ik naartoe? 2 waar sta ik nu? 3 hoe gaan we nu verder?

1 waar ga ik naartoe? 2 waar sta ik nu? 3 hoe gaan we nu verder? feedup feedback Feed-forward