Visie op HNW juni 2011. Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Identiteitsverankering
Advertisements

situationeel leiderschap
Introductiebijeenkomst
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Strategisch management Samenvattend. Wie of wat is Strategisch management? Verantwoordelijken binnen een bedrijf voor het vastleggen van – Missie – Visie.
Eli van Beekveld Zaal 1 Tijdstip uur
Strategie Arie Meulepas 9 & 10 nov
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Kwaliteitszorg als meerwaarde
Waarom een vitale organisatie positief werkt
Pastoraal op school.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Agenda Besturen vraagstuk Besturing vraagstuk Relatie DIV (IM)
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010
Missie, visie & jaarplan
Ingrediënten Business Case Het nieuwe werken” 2011.
Onze Missie “Organisaties begeleiden naar betere resultaten door het verhogen van motivatie, betrokkenheid, creativiteit en productiviteit.”
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Pantein 4 bedrijven Regio Brabant Noord Oost
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Visie & Strategie.
Managementstijl Management van uitzondering, doelen, rondlopen, etc.
Ontwikkelruimte voor innovatieve groepen
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
GRIP krijgen op werkdruk en stress met het JD-R model
Naar een optimaal HR - beleid
Van actie naar interactie
Ambassadeurs 28 augustus 2014 Agenda Mededelingen De organische organisatie Wvttk /rondvraag.
Het Nieuwe Werken eWerkplek Caroline Hovenkamp, Programma manager HNW September 2015.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
 A-94 A-94.
Wat is Lean? Dit is uw organisatie met alles wat daarbinnen gebeurt:
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Strategische samenwerking G4-GGD NL 16 mei 2011 Jeugd in de kijker Annette Duenk en Guus Krähe Resultaten onderzoek.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
Regievoering door gemeente Delft Commissie M&E 13 september 2012.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
Juni 2013 Theo Klarenbeek Directeur Huisvesting Strategisch vastgoed.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
Meer verbinding, sociale cohesie en eigen/samen regie in de buurt Met het Buurtteam als stimulator, facilitator en begeleider van een samenleving die niemand.
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
SHEQ SHQ.
Persoonlijk Leiderschap
Workshop Voorbereiding op de Omgevingswet – hoe creëer je beweging?
Introductie Engaging Dynamics
Klantgerichtheid – Houding en gedrag
Tellen en vertellen Anders monitoren en verantwoorden
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Ontwikkeling, wij als EBS
Instrument Team Intervisie
Heb jij ballen voor scrummen?
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Presentatie Inspectie - Bezoek
Overzicht gedragingen per competentie
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Visie op HNW juni 2011

Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie op werken komt tot stand vanuit de visie en missie van de organisatie, haar ambitie en specifieke randvoorwaarden. De visie op werken geeft richting aan de verandering en is het ijkpunt bij strategische afwegingen. Het geeft antwoord op vragen, zoals: Hoe heeft onze manier van werken impact op de klantbediening? Zijn we mens-, project- of procesgeorganiseerd? Is de manier van werken voor iedereen gelijk of werken we gedifferentieerd? Is het werkconcept afhankelijk van dienst, afdeling, functie en/of taakvolwassenheid? Wat mogen medewerkers qua ondersteuning van de organisatie verwachten? Wat is de managementstructuur en welke organisatiecultuur streven wij na? Belonen we op tijd en/of prestatie? Waar en wanneer werken we? Wat is het belang van eventuele flexibilisering van tijd en/of plaats? Welke werkhouding en ethiek verwachten wij van onze medewerkers? Hoe gaan we om met vertrouwen en verantwoordelijkheid? Hoe belangrijk is digitaal werken?

Model Kernwaarden Organisatie Ontwikkeling Organisatie Ontwikkeling Visie op Werk Randvoorwaarden welniet Nieuwe Principes

Werkprincipes als onderdeel van een Visie op HNW In/outWerkprincipe √ Werk flexibel; geven en nemen voor een optimaal resultaat √ Zet de klant voorop in alles wat je doet √ Wees verbonden met je collega’s en onze relaties √ Maak je eigen keuzes; voer de regie over je eigen werk √ Werk activiteitgericht; organiseer je taken bewust √ De processen als basis, creativiteit maakt het verschil √ Werk virtueel en digitaal als het kan, fysiek als het moet √ Kom je afspraken na, spreek elkaar hierop aan √ Werk aan persoonlijk leiderschap; houd controle over je eigen vitaliteit √ Werk resultaatgericht; stuur op toegevoegde waarde × Wees vertrouwd met wat je doet en hoe je werkt × Toon een open en transparante houding; verantwoord je keuzes × Zoek de verbinding, ontmoet onze klant zowel fysiek als virtueel × Werk met trots voor de klant, vier je succes voor de bank × Zoek continue naar verbetering, leer door te doen Werkinstructie: “Weten’, ‘Kunnen’, ‘Willen’ en vooral ‘Blijven doen’ zijn de succescriteria voor een geslaagde transitie naar Het Nieuwe Werken. Medewerkers en management moeten zelf (gaan) geloven in de nieuwe manier van werken en het anders werken echt doorleven: vertrouwde werkpatronen en overtuigingen willen loslaten en zelf gaan werken volgens de nieuwe principes. Duidelijke en eigen principes zijn dus mogelijk succesbepalend. Selecteer de voor uw organisatie relevante principes of voeg deze verder toe.