De verkeers-en vervoersproblematiek van Voorne-Putten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Transport en Infrastructuur
Advertisements

Stand van zaken A15 MaVa-project Jan van de Meene 21 september 2011
5 stedelijke problemen – 5 stedelijke oplossingen
Uitvoering A15 MaVa-project Christine Davidse 29 september 2011
Transport en Infrastructuur
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
Debatavond over de toekomst van Stein 8 juni 2011 MFC Berg aan de Maas.
Rijnwoude Kernberaad 2008 Koudekerk aan den Rijn Peter Bakker 30 september 2008.
1.
Gedelegeerd bestuurder
Hst 3.2 : Congestievraagstukken
Gratis openbaar vervoer met een sociaal doel 11 november 2009 Rudy Schoonveld.
Westland en Midden-Delfland
Tussenstand Strategische Bereikbaarheidsagenda
Verkenning regionale wegenstudie in het stedelijk gebied 2012
Ruimte rond de A2 Discussiestuk gemeentelijke nota
Herstructurering Babberspolder-Oost en de menselijke maat
Algemene Beschouwingen bij de Begrotingsbehandeling november 2007 Raadsfractie VVD-Spijkenisse.
Het project HSL-A16 In West-Brabant wordt de komende jaren: de HSL aangelegd; de A16 verbreed van 2x2 naar 2x3 rijbanen; knooppunt Princeville gerealiseerd;
Westduinpark Den Haag, januari 2010 Arnoud van der Meulen |
Veghel Transparant (lid VPPG)1 Hoofdlijnenprogramma raadsverkiezingen 3 maart 2010 Veghel Transparant! voor leefbaarheid & gezondheid.
Handel-en dienstenzones in Heist-op-den-Berg
17 stadsgewesten in België
Herontwikkeling Industrieterrein Amerongen
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Horizontaal en Verticaal alignement
Uiteindelijke Ontwerp
MAINPORTSMAINPORTS Een mainport is een scharnierpunt in de passagiers en/of goederenstromen tussen continenten.
Ruimteconferentie Ruimte voor werken
Hoofdstuk 4 Nederland: stedelijke gebieden Paragraaf 1 t/m 4
Doel Rijksprogramma Beter Benutten
Aanpak op Voorne-Putten
Visie op vervoer gevaarlijke stoffen
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
Transport en Infrastructuur
De stad als woonplaats Stad Veel huizen en weinig ruimte
Wijkontsluiting stationskwartier
Wegwerken van gevaarlijke kruispunten en wegvakken in Vlaanderen
TEL Veghel (lid VPPG)1 TEL Hoofdlijnenprogramma raadsverkiezingen 3 maart 2010 Transparant, Evenwichtig & Leefbaar Veghel.
De functie van lijn 5 en 51 Een toekomst als onderdeel van de NZ-lijn ?
Bijeenkomst Stichting SPBS te Spijkenisse 21 september 2011.
Als buurtbewoners willen we een aangename en warme wijk waar gezinnen rustig en aangenaam wonen, leven, werken, waar mensen met plezier voorbij komen,
Netwerkanalyse Zuidvleugel
Verbinding G- en K-buurten met Gaasperpark na verbreding A9
Monitoring Harmsenbrug
Presentatie.
2 th 1 Ontwikkeling § 6-7.
AARDRIJKSKUNDE Hoofdstuk 2 – les 2. DOELEN HOOFDSTUK 2 - Je leert wat het centrum van Europa is; - Je leert dat je in Europa verschillende centra hebt.
2 TH Hoofdstuk 3 Steden, van hier tot Tokyo §6 en 7
Infovergadering Heraanleg Kasteellaan 21 januari
Nieuwe lokale brug over de Vecht bij Muiden Irma Brandsma, projectleider Muiden, 14 december 2011.
Brugge, Waarom nog lege kilometers?. 1 Leading in temperature controlled logistics  Internationaal opererend familiebedrijf  89 jaar ervaring.
Verstedelijkingsafspraken Drechtsteden presentatie t.b.v. bezoek minister Van der Laan d.d. 9 februari 2009.
Agenda avond Welkom Inleiding avond Presentaties Jeugd en Jongeren Aan de slag in groepen! (analyseren huidige situatie en toekomst) Pauze (± 21.00) Bepalen.
IJzerlaan(brug), Noordersingel P&R gebouwen Schoten - 9 juni
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Dordrecht: Een Eiland om trots op te zijn. “Hoofdstad van de Delta”
Stedenbaan Commissie Ruimte & wonen 9 mei 2007.
Thema 5 “De Stad”.
Hoofdstuk 3 - Stedelijke gebieden §2
MaaS pilot: Rotterdam The Hague Airport
Samenhangende verstedelijking en hoogwaardig OV langs de Oude Lijn
Oeververvanging, waarom?
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Overzicht bouwplannen rondom Dordtse Hout / Wielwijkpark
LNG met haring 21 juni 2018.
Samen sterk!.
WAARDMAKERS - TEAM 13 Samenstelling Team 13 * Michelle Helmig
Samen sterk!.
Transcript van de presentatie:

De verkeers-en vervoersproblematiek van Voorne-Putten De VVD Hellevoetsluis gaat er werk van maken

De huidige problemen Dagelijkse lange files op de A15/A20/N57 in de ochtend en avond Lokale wegen Groene Kruisweg en Kanaalweg De bruggen Hartelburg en Harmsenbrug dagelijks overvol Goederenvervoer veel tijdverlies en onzekerheid over levertijd (ook volume laden en lossen vraagteken) Regelmatig blokkering van Botlektunnel voor een aantal uren door ongelukken Openbaarvervoer verbindingen matig tot redelijk Bij een ramp geen goede vluchtwegen

Een paar voorbeelden van bouwplannen Industrieterreinen: 2de Maasvlakte Uitbreiding lokale industrieterreinen Woningbouw: In Spijkenisse Hellevoetsluis Brielle

Het probleem gebied

A4 midden Delfland / A4 zuid

Welplaattraject

Tunnels

Oranjetunnel en A54 (Veilingroute)

VP Eilandwegen Van 2 naar 4 rijbanen: Verbreding N57 Verbreding Groene Kruisweg

Brugverbinding Voorne Putten-A15 Bestaande Bruggen: Harmsenburg en Hartelburg (Verbreding van 3 naar 4 rijstroken, maar is onvoldoende voor huidige en toekomstige groei en ontwikkeling) Verplaatsing verkeersstroom Spijkenisse Brug door nieuwe aansluiting A4 Zuid voor Spijkenisse

Openbaar vervoer Metro naar Hellevoetsluis een optie Sneldienst Eiland VP naar Rotterdam/ naar Den Haag Park en Ride voorzieningen aan rand van stad / metrostation Rotterdam Onderlinge verbindingen tussen lokale plaatsen verbeteren

Wat doen we bij een langere tijd geblokkeerde Botlektunnel? Economische schade is niet te overzien: Vrachtauto’s kunnen haven niet bereiken Schepen kunnen niet worden gelost of geladen en wijken uit naar andere haven Werknemers kunnen niet naar hun werk en moeten werkeloos toezien Bewoners kunnen niet naar werk met alle gevolgen Toerisme loopt gevaar

Tijd van praten is al lang voorbij!

Het is geen 5 voor 12, maar 5 over 12 voor Voorne Putten

Dus morgen minimaal beginnen met: (voor de problemen van vandaag) aanleg Oranjetunnel en A54 A4 Midden/Delfland-A4 Zuid Verbreding Hartelburg / Harmsenbrug Verbreding A15 N57 moet A57

Het is nu aan politiek of ze het belang ervan in gaan zien Wanner komt de noodwet?

Dank uw voor uw aandacht Peter Hofman