De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Oeververvanging, waarom?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Oeververvanging, waarom?"— Transcript van de presentatie:

1 Oeververvanging, waarom?
Verantwoordelijkheden Provincie Vlotte en veilige doorstroming op het water. Onderhoud van bruggen, sluizen en oevers.  Oeververvanging, waarom? Het Rijn-Schiekanaal vervult een belangrijke functie voor het goederenvervoer tussen de Den Haag en Rotterdam én is een belangrijke doorvaarroute voor de recreatievaart. Een deel van de oevers tussen Leidschendam en Delft is aan het einde van de levensduur en voldoet niet meer aan de huidige norm. De nieuwe oeverconstructie heeft een verwachte levensduur van 80 tot 100 jaar. Vaarwegverbreding Het Rijn-Schiekanaal en de Haagse Trekvliet zijn categorie 3 vaarwegen. Dat betekent dat ze 26,6 meter breed moeten zijn, om voldoende ruimte te bieden aan passerende goederenschepen. Daarom wordt het Rijn-Schiekanaal op 2 plekken verbreed.

2 Traject

3 Oevertypes Type 4 – Schuin talud Type 5 - Kademuur

4 Deeltraject 1 Vaarwegverbreding tussen Delftweg 115 en Delftweg 133
Maximale verbreding: 2,50 meter Lengte traject: ca. 150 meter

5 Deeltraject 2 Vaarwegverbreding tussen Delftweg 58a en Delftweg 65
Maximale verbreding: 1,75 meter Lengte traject: ca. 250 meter

6 Bomen Bomen Waar verbreding van de vaarweg noodzakelijk is of waar bomen dicht op de oever staan is behoud van de bomen niet mogelijk. Momenteel wordt onderzocht welke effecten de werkzaamheden van de vervanging van de oever op de bomen hebben. Doordat de bomen dicht op de oeverlijn staan zullen de wortels door graafwerkzaamheden worden aangetast. De verwachting is dat de werkzaamheden grote gevolgen hebben voor de bomenrij. Per boom wordt een inschatting gemaakt of deze behouden kan worden. Het groen dat niet gehandhaafd kan worden, wordt gecompenseerd. In afstemming met gemeente Rijswijk, Hoogheemraadschap van Delfland en provincie Zuid-Holland wordt gewerkt aan een integraal plan (in combinatie met de herinrichting van de Delftweg) voor herplant van bomen langs de Delftweg.

7 Overlast Omwonenden Scheepvaart
Met name overlast als er voor de deur gewerkt wordt. Parkeerplekken tijdelijk niet bruikbaar. Gedeeltelijke wegversmalling. Hekken langs werklocatie Geluid/trillingsoverlast Voorafgaand aan de werkzaamheden Bij woningen dichtbij de werkzaamheden worden vooropnames gedaan en/of trillingsmeters geplaatst. Indien van toepassing, wordt u hierover per brief geïnformeerd. De werkzaamheden worden voornamelijk vanaf het water uitgevoerd. Scheepvaartverkeer kan daarom hinder ondervinden en een langere reistijd hebben. Mogelijk worden bloktijden ingesteld bij de bruggen. Scheepvaartverkeer kan dan op vooraf vastgestelde tijden de brug passeren.

8 Ruimtelijke ordening procedure mei – december 2017
Fasering Aanbesteding juni – oktober 2017 Vergunningen Ruimtelijke ordening procedure mei – december 2017 Voorbereidende werkzaamheden, waaronder vooropnames vanaf oktober 2017 Start werkzaamheden eind 2017/begin 2018 Werkzaamheden Jaagpad eind begin 2020 Einde werkzaamheden eind maart 2020

9 Meer informatie Meer informatie Website
Via de nieuwsberichten op de website is meer informatie te vinden over het project. Vragen en opmerkingen over het project kunt u versturen via het reactieformulier in de nieuwsberichten over de oeververvanging. De werkzaamheden zijn ook te volgen op Twitter U kunt uw vraag stellen via


Download ppt "Oeververvanging, waarom?"

Verwante presentaties


Ads door Google