Passie – Prestatie - Plezier Altismaster Wedstrijdgroep Sponsor propositie 2010 www.ALTISMASTERS.COM.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

Sponsor Pakketten.
De Profile Selector 2 april 2017.
Ouderavond FZC ‘54 15 november 2013.
Topsport in Limburg Who cares?. Maatschappelijke context  1. Mondiaal  A. Recessie.  B. Oorlogsdreiging  C. Arm/rijk  D. Milieu  Nationaal  A.
Beleidsplan sc Victoria ’04
Gezamenlijke uitwerking adoptiegroepen Wijkwerkers & Gezinswerkers
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
Stichting Dijk van een Kust
1 Club & cultuur Hockey •Sportiviteit voor prestatie, proces voor resultaat, plezier en prestatie gaan hand in hand •Elk lid kans op maximale ontwikkeling,
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Innoveren met … duurzaam ondernemen. Inleidend verhaal bij titel dia Vandaag proeverij duurzaam innoveren. Wat aan bod komt is een selectie van alle soorten.
TIJD VOOR SENIORENSPORT 'Bewegen als levenslange uitdaging' Task Force 50+ Sport en Bewegen Donderdag 1 december 2005 Remco Boer, Hans Arends (NISB)
Agrarisch natuur- en landschapsbeheer. Firma Kager.
KFAC Waarschoot Plan 2018 JP Juli KFAC Waarschoot Onze doelstelling is: “ KFAC Waarschoot is het voorbeeld van een provinciale voetbalploeg, waar.
1 Combinatiefuncties in het onderwijs Presentatie Combifuncties Onderwijs Regionale voorlichtingsbijeenkomsten 2010 GA ER VOOR !
o welkom o voorstellen bestuur o opening vergadering o vaststelling agenda o financiën o eindafrekening en verantwoording o 2010 K&V Luc van Dam / kascommissie.
Presentatie: Jan Paddenburg Manager Sportplan Niels Balke
Passie – Prestatie - Plezier Altismaster Wedstrijdgroep Sponsor propositie
Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.
Model-handelingsprotocol AMHK 10 uitgangspunten
Strategie Arie Meulepas 9 & 10 nov
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Aanpassing Selectie beleid. Waarom aanpassingen in het huidige selectie beleid?
Visie, Missie, Speerpunten en Strategische doelstellingen
GEZONDHEIDSBELEID Lobke Mentrop Beleidsadviseur Arbeidszaken
COMPETENTIEONTWIKKELING
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
Marketing Werkgroep 6.
Groningen = Oranje = VVD. In beweging  We kunnen niet alles.  We zijn vrijwilligers.  Geen uitgebreide plannen of beleidsstukken.  Welke accenten.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Aanpassing Selectie beleid
EMMen Maakt Meer Mogelijk. Impuls brede scholen, sport en cultuur maart 2008.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord 5e subsidieronde Nationaal Programma Ouderenzorg.
Werksessie Een openbare ontmoetingsplek in de openlucht 20 juni 2014 Peter van Heek (VKK-FDG)
2014 EVALUATIES N+1.
NAJAARSVERGADERING NOVEMBER KNSB en haar leden.
MISSIE, VISIE & DOELSTELLINGEN Oktober 2014
NATIONAAL REGENBOOG EVENEMENT
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Ouder INFO avond JCIE & TJC 30 september 2015 vv ‘t Vliegdorp JCIE.
Welkom. Welkom Voorburgse Rugby - Club We staan! Nu gaan we leren lopen, samen met jullie! Organisatie: Bestuur: Bart, Kour, Maurits TC: Fer en Kour.
Strategisch Plan Dress for Succes Leiden Inclusief jaarplan 2015.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Keuze voor één prestatie-elftal senioren. Het voorgenomen besluit Overwegingen en onderbouwing. De overwegingen: twee eerste seniorenelftallen financieel.
H.C. ‘s-Hertogenbosch Gerard Booij en Pieter Bak, sponsorcommissie H.C. ‘s-Hertogenbosch HockeySociëteit ‘s-Hertogenbosch.
De Gezonde Sportkantine NHC 25 januari AGENDA Introductie Wat is een Gezonde Sportkantine? Stellingen & discussie Resultaten leden enquête Verenigingsondersteuning:
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
AGE GROEP ENQUÊTE EN AGE GROEP PLAN Cees Vollaard Age Groep Triathleet.
30 november 2009 L.A.C. “Frisia 1883” Ledenvergadering LAC ‘Frisia 1883’ Maandag 30 juni 2014.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
Voorlichting competitie D junioren
SPONSORPLAN POLAR TRIATHLON 2017
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Open club verenigingsondersteuning vanuit Rabobank Hart van Brabant
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Passie – Prestatie - Plezier Altismaster Wedstrijdgroep Sponsor propositie

Passie – Prestatie - Plezier Inhoud •Historie •Strategie •Kernwaarden •Wedstrijdschema 2010 •Atleten •Nationale Kampioenschappen •Doelstellingen van sponsors •Marketing/ Exposure •Proces Sponsor overeenkomst •Sponsor propositie details •Disclaimer

Passie – Prestatie - Plezier Historie In 2007 nemen een aantal leden van de mastersgroep van Altis het initiatief om de masters wedstrijdgroep te professionaliseren en regio- & nationaal te profileren. Belangrijkste redenen zijn: •De groep is een zeer sterk collectief met individuele toppers die veel exposure en awareness kunnen realiseren voor Altis en Sponsors •Verbetering van het hoge nivo is alleen mogelijk door verdere professionalisering van o.a. ondersteuning, verzorgingsfaciliteiten waarvoor o.a. budget noodzakelijk is •Continuiteit is nodig voor voldoende “vers bloed” waarvoor de groep zich nadrukkelijker wil profileren •Stimulans voor een breed publiek om in beweging te komen en aan te tonen dat ook masters op zeer hoog nivo kunnen presteren. In het afgelopen jaren zijn de eerste stappen reeds gezet: 1.Heldere doelstellingen en ambities met professionele trainingschema’s en trainer 2.Presentatie van de groep via de website ( 3.Uniforme kleding voor de atleten waardoor zij zich als groep presenteren bij wedstrijden en andere evenementen 4.Regelmatige en groeiende exposure via lokale en nationale pers (o.a AD, NRC, Stad Amersfoort, Amersfoort NU, Omroep Amersfoort, NCRV)

Passie – Prestatie - Plezier Strategie Om het succes van de wedstrijdgroep te waarborgen zal de wedstrijdgroep in de komende jaren zich verder professionaliseren en profileren. De kernwaarden daarbij zijn de 3 P’s: Passie, Prestatie en Plezier. Doel is 1. De Masters wedstrijdgroep op Nationaal nivo te handhaven en versterken, door uitmuntende prestaties met professionele ondersteuning waardoor meer bekendheid wordt verkregen. - Aan de groep verbonden merken zullen profiteren van deze naamsbekendheid -De groep kan daarmee ook ingezet worden voor clinics, demonstraties of andere evenementen, zolang die de trainingsopbouw niet verstoren en die met name gericht zijn op: 1. Versterking van maatschappelijk belang en stimulans voor gezond leven en prestatiegericht sporten juist na de Overbrengen van ervaring en passie op anderen door deelname aan sociale evenementen, clinics etc Naast prestaties wordt bekendheid verder opgebouwd door: •Versterking van het “groepsimago” door –Individuele prestaties nadrukkelijk te presenteren via website, lokaal en nationale pers –Meer groepsprestatie en die nadrukkelijker presenteren (bijv. NK record estafette) –Leveren van nationale top prestaties: voor 2010 is het streven 16 NK medailles te halen (nb: 2008 / 2009 zijn er resp. 9/11 nationale medailles behaald) –Gerichte exposure via site, pers, kleding etc.

Passie – Prestatie - Plezier Kernwaarden De Altismasters staan voor de volgende kernwaarden: •Passie: belangrijkste drijfveer is de passie van de leden voor het hardlopen •Prestatie: alle leden streven een duidelijke prestatiedoel en zijn zeer ambitieus om dit te bereiken. Een groot deel van de groep presteert in de nationale top in de leeftijdsklasse •Plezier: hoog in het vaandel staat ook het plezier in hardlopen zowel als individue maar vooral als groep (de zogenaamde 3 P’s)

Passie – Prestatie - Plezier Wedstrijdschema 2010: Het wedstrijdschema is opgenomen in het trainingsschema. Dit schema wordt voor een periode van circa een half jaar opgesteld waarbij naar de individuele doelen via specifieke piekwedstrijden wordt toegewerkt : •Piekwedstrijden zijn zorgvuldig gekozen wedstrijden die hoog aangeschreven staan en dus ook veel publiciteit krijgen •NK wedstrijden worden in principe opgenomen in het wedstrijdschema en voor zover mogelijk als piekwedstrijden behandeld •Naast de Piekwedstrijden worden er zeer regelmatig andere regionale wedstrijden gelopen •Voor Sponsors is er de mogelijkheid een voorkeur voor wedstrijden aan te geven –Deze mogelijkheid moet schriftelijk overeengekomen zijn tussen sponsor en wedstrijdgroep –De wedstrijdgroep zal voor zover dat in het wedstrijd/trainingsschema past deze wedstrijden in het programma opnemen •Wedstrijden zullen regelmatig geevalueerd worden op prestaties, organisatie, publiciteit etc.

Passie – Prestatie - Plezier Nationaal Kampioenschappen In totaal werden in x Goud, 2x zilver en 3x brons gehaald op NK’s: Heren: 2x brons M55 Dames: 1x goud V40, 2x goud, 2x zilver V45, 2x goud, 1x brons V In totaal werden in x Goud, 2x Zilver en 3x Brons gehaald op NK’s: Heren: brons. zilver door Clubteam, 1x goud, 2x brons M50, 1x zilver M55 Dames: 5x goud in V : In totaal werden in x Goud, 2x Zilver en 3x Brons gehaald op NK’s: Heren: 1x zilver clubteam, 1x goud, 1x zilver M45, 2x brons M55 Vrouwen: 1x zilver clubteam,1x brons V40, 2x zilver V50,

Passie – Prestatie - Plezier Doelstellingen van sponsors •Sponsors van de Altismaster wedstrijdgroep stellen zich ten doel om: 1.Actieve bijdrage te leveren aan een gezonde en sportieve leefstijl; 2.de wedstrijdgroep te faciliteren en te ondersteunen; 3.bijdrage te leveren aan sport en hardlopen in het bijzonder; 4.relaties te verstevigen; 5.nieuwe relaties op te doen; 6.de brand awareness te versterken; 7.concrete leads te genereren.

Passie – Prestatie - Plezier Marketing/Exposure De Marketing/Exposure is gericht op: 1. Liefhebbers / supporters van Hardlopen 2. Recreatieve en wedstrijdhardlopers in de doelgroep van Regionaal en nationaal sport minded publiek 4. Publiek dat gemotiveerd moet worden om (op latere leeftijd) te bewegen Aanpak voor Sponsor bevat o.a.: •Evt. Nadere bepaling doelgroep •Vaststellen van doel van de Marketing aanpak / campagne •Opstellen Communicatieplan gericht op de doelgroep(en)‏ •Bepalen van overige activiteiten / channels (en afstemming)‏ •Bepalen inzet Online mogelijkheden. •Exposureplan rond wedstrijden •Perscommunicatie plan

Passie – Prestatie - Plezier Sponsormogelijkheden PlatinumGoldSiverBrons Aantal2510Onbeperkt Prijs / jaar euro5.000 euro2.000 euro500 euro Exclusiviteit brancheIn overleg (alleen op Platinum niveau) Nee Wat krijgt u aan exposure ? Bedrijfsprofiel op site150 woorden sponsorpage 50 woorden sponsorpage 25 woorden sponsorpage Nee, mogelijk als extra optie Naamvermelding persJaOptioneelNee advertentie met doorlink op site Ja Nee, mogelijk vanaf 50 euro/m Nee, mogelijk vanaf 75 euro/m Gebruik WebshopJa, aantal tbd Nee Logo op de kledingJa, voorkantJa, formaat tbdoptioneel, formaat tbd Nee Logo op siteJa, homepage en sponsorpage Ja. homepageJa. SponsorpageJa sponsorpage Bedrijfsnaam in artikelenJa, altijdOptioneelNee Logo op persberichtenJa, altijdOptioneel Nee Onderstaande mogelijkheden geven een indruk van de mogelijkheden, maar in nader overleg is het pakket aan de specifieke wensen aan te passen

Passie – Prestatie - Plezier Contact & Informatie Meer Informatie? Alle informatie over de Altismasters kunt u vinden op: Interesse? Neem contact op met de Altismasters via Rubert Rietkerk,