De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing in sociale media

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing in sociale media"— Transcript van de presentatie:

1 Marketing in sociale media

2 Sociale media Websites die speciaal zijn ingericht voor onderlinge communicatie

3 Waarom een bedrijfspagina?
Lid van de gemeenschap zijn Goedkope manier om met de merknaam aanwezig te zijn Veel verkeer via deze media Laten zien dat jullie ter zake kundig zijn Direct en persoonlijk met klanten communiceren Volgen wat mensen over je zeggen, daarop reageren Mogelijke klanten vinden Inkomende links naar eigen website  goed voor SEO Ook via sociale media kun je in de zoekresultaten komen

4 Bedrijfspagina Lijkt op een blog: laatste nieuws boven
Belangrijk om regelmatig iets toe te voegen Nieuwtjes afwisselen met actieve items (wedstrijd, spelletje, enz.) Positieve reacties uitlokken: vind ik leuk, +1, tweet, volgers Webfeed aanbieden Wederzijds linken tussen bedrijfspagina en website Extra mogelijkheden Functionaliteit bedrijfspagina uit te breiden, bijvoorbeeld met tabs Lokale marketing Sociaal winkelen

5 Rendement deelname Via sociale netwerksites statistieken in te zien
Daarnaast ook met Google Analytics Doel: netwerken, engagement (betrokkenheid) Meet je af aan aantal reacties per 1000 bezoekers Ook aantal leads aantal conversies als resultaat bezoek bedrijfspagina Kritieke Prestatie Indicatoren (KPI)

6 Webcare Actief inspelen op online communicatie van klanten en het grote publiek Functies webcare-team: advies geven, problemen oplossen informatie verstrekken, onjuistheden op vriendelijke manier rechtzetten mensen die product of dienst zoeken verder helpen menselijke gezicht van de onderneming: laten zien dat je geeft om je klanten Webcare heeft elementen van klantenservice pr en relatiemanagement marktonderzoek

7 Webcare Voorwaarden voor goede webcare:
rest van de customer service op orde organisatie staat open voor communicatie met buitenwereld leden webcare-team zijn ervaren communicatiemedewerkers duidelijke regels voor webcare

8 Virale marketing Opvallende inhoud uitzetten die grappig is of op emoties werkt Meestal video of game, maar foto kan ook Kan zich als een sneeuwbal over het web verspreiden, ‘word of mouth’ Relatief goedkope manier van communicatie Voorloper: guerillamarketing Seeding agency: kan campagne verzorgen en uitzetten Tegelijk via andere media is riskant Als een rage op het web aan je merk raakt: verstandig om in te haken

9 Verdiende media Eigen media: website, blogs, bedrijfspagina’s
thuisbasis: informeren, conversie, customer service Betaalde media: adverteren groter bereik, informeren, attitude beïnvloeden Verdiende media: publiciteit, mond-tot-mondreclame nog groter bereik, engagement customer service, leren van je klanten tegengaan reclamemoeheid

10 Sociale media in de communicatiestrategie
Mogelijke doelstellingen directere communicatie met klanten relaties aanhalen, klantentrouw versterken gemeenschap rond het merk leads opsporen klanten betrekken bij productaanbod  kwaliteit verbeteren ondersteuning personeelswerving Meer algemene communicatiedoelen merkbewustzijn vergroten pr ondersteunen meer bezoek op het verkooppunt

11 Sociale media in de communicatiestrategie
In sociale media werkt persoonlijke communicatie beter dan verkooppraatjes Klanten die op gaan treden als merkambassadeur voor je bedrijf: belonen CRM-programma gebruiken bij contacten via sociale media


Download ppt "Marketing in sociale media"

Verwante presentaties


Ads door Google