Algemene Vergadering vergadering 16 december 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
H20:Voorraadwaardering
Advertisements

Algemene Vergadering vergadering 22 februari 2013.
IGL Algemene Vergadering vergadering 21 juni 2013
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
gewone vergadering 22 juni 2007
Algemene Vergadering vergadering 22 april Algemene Vergadering: opening Samenstelling van het bureau •2 stemopnemers •Secretaris.
Budgettering voor KMO’s: Agenda
Een nieuwe lente, een nieuw geluid? ?  Wat dromen we …
Retail Marketing Services
Beleids- en Beheerscyclus
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
1 PENSIOEN - INFOSESSIES - 7, 15 en 22 november 2011 Pensioen INFOSESSIES en 22 november 2011.
1 IMPULSREGLEMENT FINANCIËLE LUIK. 2 AANZET PROJECTBEGROTING PER PROJECTJAAR UITGAVEN: PERSONEELSKOST WERKINGSKOST INKOMSTEN: GEVRAAGDE PROVINCIALE SUBSIDIE.
STRATEGISCHE PLANNING
Commissie Algemene Zaken en Middelen  Cie AZM 4 februari 2013: ◦ Historie ◦ Vorderingen (m.n. 2,6milj) ◦ Rapport Ecorys  Zie ook nota van.
Proef- en de saldibalans
1 november 2012 Kunnen corporaties nog investeren? Initiatieven om projecten te blijven realiseren Pierre Sponselee.
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
1 Sinds Evolutie van 2000 tot 2010 Huurprijzen : 50% Gezondheidsindex : 15 % Informatie : - Crise du logement à Bruxelles.
T h e q u a l i t y m a k e r s 10 juli 2014 VAB bijeenkomst 10 maart Uitvoering GMO bij FresQ Loek Jochems.
KFAC Waarschoot Plan 2018 JP Juli KFAC Waarschoot Onze doelstelling is: “ KFAC Waarschoot is het voorbeeld van een provinciale voetbalploeg, waar.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
De kolommenbalans De kolommenbalans bestaat uit: de proefbalans
Macropus CVBA Mathias Lang Voorzitter Macropus CVBA
Zon  Energie Inspiratie   Realisatie
Kulturhus De Bijenkorf Borne
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen 1 ESF informatiebijeenkomst 24 november 2010 Arie Visser Projectleider ESF.
Informatieavond Petrus en Paulusschool
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Zorginkoop 2012 portefeuillehoudersoverleg 1 december 2011.
secretaris Plaatselijke Groep
Statutaire vergadering 28 januari 2012 FRAC – Terrein – Bouwplannen – Financiën Schuttersjaar Financieel – Jaarverslag – Controle boekhouding – Nieuwe.
Maatschappelijke Sectoren & ICT
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
Mirjam Velting coördinator ledencontact (projectleider B-actief)
Nieuwe VZW Wetgeving 16 november Nieuwe VZW wetgeving n Vorige wet dateert van 27 juni 1921 n Nieuwe wet van 2 mei 2002 werd van toepassing op 1.
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
Febelfin – Studiedag “De beurs vandaag” Leen Van Wambeke Retail Marketing Services Euronext Brussels.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling Nieuwe Verordening Individuele Wmo Voorzieningen Raadsinformatieavond 17 december 2009.
Vragenlijst ketencoördinatoren
Verlengde leertijd zoals zomerscholen/vakantiescholen Ton Klein 6 december 2012.
8 november 2007 Studie- en informatienamiddag. W&O-Vlaanderen Brab_Ant Kempen_Limburg SoE-projecten.
1 Project “volkstuinen” bij VLM 2010 Behoeftebepaling buiten de steden 2010 Handleiding voor gemeenten 2011 Prefinanciering grondaankoop 2012 Projectsubsidies.
Accommodatiebeleid Inspraak en informatiebijeenkomst Beheersstichtingen 28 januari 2013.
Damme en Knokke-Heist VOORSTELLING THUISZORGPLATFORM.
Presentatie STOPOZ 2012 Excellent presteren.
Met “Droog en Herbruikbaar” inzamelen naar 65% recycling van huishoudelijk afval?! Dirk Schouwe HVC.
Netwerk voor Cultuur en Natuur Afdrachtensystematiek Afdelingen Voorzittersoverleg 22 oktober 2011.
Overleg GMR - R.v.T. Hoorn 5 april 2017.
5 november 2009 Inge de Leede en Siska Rasing. 1)Wat doet de ouderraad? 2) Wie zijn de leden van de ouderraad? 3) Bijeenkomsten? 4) Welke middelen hebben.
Algemene Vergadering vergadering 20 juni Algemene Vergadering: opening Samenstelling van het bureau 2 stemopnemers Secretaris.
Algemene Vergadering vergadering 13 december 2013.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
In de strijd tegen armoede en sociaal isolement onder kinderen.
Voorlichting organisatiestructuur / bestuursmodel
-> sponsors en sportclubs verdienen het samen!
Samen-bouwen … over paneelbouw en de rest!
Ondertekening van overeenkomsten KS 2014/2015. Algemene voorwaarden studiefinancieringsregeling Nederland en Plaatselijk 2014/2015 Artikel 1.1 t/m Artikel.
(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Verslag penningmeester
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
KOOGO vzw 24 mei 2014 Algemene Vergadering Welkom.
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 1 oktober 2015.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
Onderzoek netto-lasten onderwijs Lansingerland Raad 25 november 2014.
Preventief toezicht Gemeente Delft.
Oprichting Regionaal Landschap Schelde–Durme vzw
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
Transcript van de presentatie:

Algemene Vergadering vergadering 16 december 2011

Algemene Vergadering: opening Samenstelling van het bureau •2 stemopnemers •Secretaris

Algemene Vergadering: opening Van de volgende deelnemers werd de volmacht laattijdig ontvangen: BilzenRiemst Herk-de-StadTongeren LeopoldsburgWellen

Algemene Vergadering: opening Aanvaarding van de laattijdig neergelegde volmachten?

Algemene Vergadering: opening Controle van het statutair quorum •Aantal aanwezige deelnemers is ten minste 22 van de 43 deelnemers •Aantal vertegenwoordigde A-aandelen is ten minste 50% van het aantal A- aandelen

Algemene Vergadering: agenda 1.Mandatering tot vaststelling van de tarieven door de Raad van Bestuur (artikel 62 DIS) Intermezzo: Vrijwilligers in BC Ter Heide 2.Financieel rapport over het 1 ste semester 2011: balans, resultaat en saldo per 30 juni 2011: kennisneming 3.Begroting 2012: goedkeuring

Algemene Vergadering: agenda 1.Mandatering tot vaststelling van de tarieven door de Raad van Bestuur (artikel 62 DIS) Intermezzo: Vrijwilligers in BC Ter Heide 2.Financieel rapport over het 1 ste semester 2011: balans, resultaat en saldo per 30 juni 2011: kennisneming 3.Begroting 2012: goedkeuring

1.Mandatering tot vaststelling van de tarieven aan de Raad van Bestuur De tarieven worden vastgesteld door: de Algemene Vergadering of door de Raad van Bestuur na machtiging door de Algemene Vergadering

1.Mandatering tot vaststelling van de tarieven aan de Raad van Bestuur Aanleiding = De aanvraag tot erkenning als bureau voor kostenloze arbeidsbemiddeling voor AZERTiE.

1.Mandatering tot vaststelling van de tarieven aan de Raad van Bestuur Oplossing = Ofwel een wijziging van de statuten; Ofwel een mandaat aan de Raad van Bestuur om de tarieven vast te stellen;

1.Mandatering tot vaststelling van de tarieven aan de Raad van Bestuur Voorstel van besluit: De Algemene Vergadering mandateert de Raad van Bestuur om de tarieven met naleving van de wettelijke formaliteiten vast te stellen.

1.Mandatering tot vaststelling van de tarieven aan de Raad van Bestuur Zijn er vragen?

1.Mandatering tot vaststelling van de tarieven aan de Raad van Bestuur Goedkeuring?

Algemene Vergadering: agenda 1.Mandatering tot vaststelling van de tarieven door de Raad van Bestuur (artikel 62 DIS) Intermezzo: Vrijwilligers in BC Ter Heide 2.Financieel rapport over het 1 ste semester 2011: balans, resultaat en saldo per 30 juni 2011: kennisneming 3.Begroting 2012: goedkeuring

Vrijwilligers in BC Ter Heide

Algemene Vergadering: agenda 1.Mandatering tot vaststelling van de tarieven door de Raad van Bestuur (artikel 62 DIS) Intermezzo: Vrijwilligers in BC Ter Heide 2.Financieel rapport over het 1 ste semester 2011: balans, resultaat en saldo per 30 juni 2011: kennisneming 3.Begroting 2012: goedkeuring

BELEID 2012 o Core business: opleiden en begeleiden doelgroep arbeidshandicap VDAB (N=155) o Specialisme uitbouwen rond ‘psychisch handicap’:  I-care project  Financiering uit gebudgetteerde inkomsten RIZIV o Community-Project: service naar lokale besturen  Operationalisatie  Steun vanuit de federatie FEGOB o Uitvoering van vernieuwd personeelsbeleid o Renovatie van lokalen/aanpassing lift en lokalen  Vloerbekleding, plafonds, vergaderzalen, oprit o Vernieuwing ICT  Hard en software : innovatie onderzoek o Core business: opleiden en begeleiden doelgroep arbeidshandicap VDAB (N=155) o Specialisme uitbouwen rond ‘psychisch handicap’:  I-care project  Financiering uit gebudgetteerde inkomsten RIZIV o Community-Project: service naar lokale besturen  Operationalisatie  Steun vanuit de federatie FEGOB o Uitvoering van vernieuwd personeelsbeleid o Renovatie van lokalen/aanpassing lift en lokalen  Vloerbekleding, plafonds, vergaderzalen, oprit o Vernieuwing ICT  Hard en software : innovatie onderzoek

1. Toelichting halfjaarlijks resultaat en begroting Prognose • Ondanks klein positief resultaat per 30/06/2011 sluiten we dit jaar wellicht af met verlies. • Resterende 3 maanden zijn onvoldoende om tekort op aanvaardbare manier te dichten, zonder pedagogische project van school te schaden.

1.2 Acties voor 2012 Pedagogisch project bewaken Opvolging doorlichting verwacht in Aantal leerlingen is recht evenredig met werkingstoelage (contact met OVSG, CLB, scholengemeenschap, …) Aankoopsystematiek aanpassen Aankopen voor school enkel door technisch kader en niet via personeel. Controle inlassen op niveau bestelbon, niet op factuur. Systeem magazijnbeheer aanpassen (planning, aankoop)

1.2 Acties voor 2012 Inkomsten verhogen Centraliseren van financiële diensten, invoersysteem met factuur en herinnering (reeds gedaan). Actualiseren prijzen grondstoffen in boekhoudprogramma. Commercialiseren van gemaakte werkstukken: recuperatie van pedagogisch materiaal.

1.3 Conclusie Overtuiging dat eerder vernoemde acties een positieve en rechtstreekse invloed hebben op financiële situatie De Wissel. Echter meer dan één rechtstreekse oorzaak van het tekort. Besparing en herstructurering moeten doorgevoerd worden op verschillende domeinen. Effect hiervan slechts zichtbaar na verloop van tijd. Daarom nog niet meegenomen in begroting 2012 Vraag aan leden van het Bestuur IGL : geef ons de tijd nodig om resultaten in evenwicht te brengen.

Ambities 2012 Grote plaats creëren waar het goed is om te wonen, te leven en te werken. Verbeteren van woon-, levens- en arbeidskwaliteit. Investeren in relatie met bewoners, ouders, medewerkers, partners, bestuurders, maatschappij. Versterken kernactiviteit zorg/gaan voor smalle ondersteunende diensten.

Realiseren van ambities Voorstel 1: goedkeuren van ontwikkelingsplan. Voorstel 2: goedkeuren van investeringsplan Investeringsruimte 2012 = euro. Investeringsplan = euro. Verantwoording: positieve liquiditeitspositie. Voorstel 3: aanleggen “zinvolle” spaarpot. Niet ten koste van de noden en behoeften van vandaag. Voorstel 4: aantrekken 2 medewerkers bouw binnen gesubsidieerd kader, met creatieve financiering indien onvoldoende ruimte binnen kader.

Vergelijkende cijfers IGL Halfjaarlijkse cijfers 2011 Begroting 2012

GLOBALE CALCULATIE LIQUIDITEITSBEHOEFTEN BEGROTING 2012 TER HEIDEDE WISSELAZERTIESBTOTAAL Ontvangsten Bedrijfskosten afschrijvingen voorzieningen financiële opbrengsten financiële kosten belastingen Cash Kosten Vrije cash flow Investeringen lening subsidie aflossingen leningen Liquiditeitstekort

Uitgangspunt/doelstellingen Kost IGL structuur reduceren = bijdrage vennoten verlagen

HUIDIGE AFSPRAAK Secretaris €30% € Secretariaatsmedewerker €100% € Boekhouder €25% € loonkost € afschrijvingen ten laste € bestuurdersvergoedingen + verplaatsingen € diverse kosten (budget 2012) € voeding600 € textiel en behandeling100 € voeding800 € kantoomateriaal1.000 € post en verzending2.500 € kopieermachines5.195 € telefoon890 € software2.890 € PR & Onthaal500 € verzekeringen2.900 € verplaatsingen personeel650 € abonnementen en lidgelden € administratieve kosten9.160 € Opleiding1.000 € Netto intresten € afschrijvingen5.000 € Totaal kost € Inwoners Bijdrage/inwoner0,2400 € IGL specifiek beheer: Analyse gemeenschappelijke diensten begroting 2012

2012 Secretaris €30% € Secretariaatsmedewerker €50% € Financien €15% € loonkost € afschrijvingen ten laste € bestuurdersvergoedingen € diverse kosten (budget 2012) € voeding600 € textiel en behandeling100 € voeding800 € kantoomateriaal1.000 € post en verzending2.500 € kopieermachines5.195 € telefoon890 € software2.890 € PR & Onthaal500 € verzekeringen2.900 € verplaatsingen personeel650 € abonnementen en lidgelden € administratieve kosten9.160 € Opleiding1.000 € Netto intresten € afschrijvingen5.000 € Totaal kost € Inwoners Bijdrage0,2245 € IGL specifiek beheer: Analyse gemeenschappelijke diensten begroting 2012

3.Begroting 2012 Zijn er vragen?

3.Begroting 2012 Goedkeuring?

Algemene Vergadering