SAMEN AAN ZET Van opbrengst naar werkaanpak.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Reflectievaardigheden en instrumenten
Vervolgbijeenkomst 1 Taken analyseren en ontwerpen
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Welkom 1e Ouderavond Klas 1 Mavo.
CALVIJN MEERPAAL ACADEMY
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerkrachten 2 de graad.
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Workshop OGW in de klas..
Logical Framework Approach
Presentatie Slimmer werken in het voortgezet onderwijs Startbijeenkomst 16 juni 2009 / maatregel 8: zie
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Reflectievaardigheden en instrumenten
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Zorgtoewijzing van hulpvraag tot nazorg
5 Werving en selectie.
Intakegesprekken voor Groen Proeven: een goede start is halve werk Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR & Corry.
Zorgbrede transparantie en keuze-informatie
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Differentiëren in MBO-niveau 1 bouw
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
Algemene uitkomsten groepsgesprekken POVO 13 november 2008 Jan Peters Ben Verbruggen.
Deel anders, mijn organisatie
Stagecoördinatie op De Rank
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Landelijke Inspiratiedag 3D’s + HR
GEBRUIKERSDAG DELPHI OPBRENGST-GERICHT WERKEN met PARNASSYS
Burgerinitiatieven.
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
U and me Minder doen, meer bereiken
Plan van Aanpak (PvA) = Projectplan
Onze doelen en visie in beeld
Masterclass Duurzame inzetbaarheid & Mobiliteit. Werkgroep DI waarin management, staf en ARBO waar verbinding van de organisatie op het gebied van DI.
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Evaluatie van de voorbije werking SG via CODI (én het CASS). “ Kijken naar het verleden met het oog op het nemen van beslissingen voor de toekomst ”. Een.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Leergang LOB: verdiepingsmodule Blok 1: analyse.
(W)onderzoekers Op Het TalenT. Vragen Kaarten.
Verwijzing VSO terugdringen Professionele ontwikkeling van de docenten Veranderingen ondersteuningsstructuur.
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
Visie van Eigen Kracht Eigen Kracht Centrale. Werkt aan een samenleving waarin participatie en samenredzaamheid van burgers centraal staan Waarin burgers.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Peer support op Cartesius  Systematische en structurele begeleiding van een jongerejaars leerling door een ouderejaars leerling.  Peers, uit het Engels:
DE INVLOED VAN EEN ONDERZOEKSTRAJECT (OP DE WERKPLEK) OP DE ONDERZOEKENDE HOUDING VAN LERAREN IN OPLEIDING Twan van de Wetering - Docent Engels - Lid Kenniskring.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Samenwerking leerling, school, ouders. Programma uurWelkom; terugkoppeling opbrengsten vorige ouderavond; presentatie over het cultuurprofiel.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
Aan de slag met loondispensatie De praktijk in beeld.
Burgerbegroting Ronde Tafel Gesprek d.d. 2 juni 2016 De Wolden.
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Het Vernieuwde Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg
…..LET OP…………. Deze powerpoint gaat over de Knelpunten in de politiek.
OUDERAVOND 3 havo 11 September 2017
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct Uitwerken concept DEM
Ouders en school samen Maart 2016
Schoolgroep Ouderbetrokkenheid.
Koppeling visie en praktijk
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Sociaal / ethisch ondernemen
VCLB Kernprocessen Waarom gemaakt
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Hoe volgen wij onze kinderen?
Transcript van de presentatie:

SAMEN AAN ZET Van opbrengst naar werkaanpak

Wat vooraf ging School heeft visie geformuleerd. School heeft visie vertaald naar opbrengsten.

Doel en opbrengst Opbrengsten vertalen naar een werkaanpak. Invullen van 6 pijlers in relatie tot OGW. Pijlers samenvoegen tot een plan.

6 pijlers voor een werkaanpak Hoe kun je de opbrengsten vertalen naar een werkaanpak. De volgende elementen zijn van belang: Inhoud van het gesprek/opbrengsten Betrokken personen bij de gesprekkencyclus Bronnen/data Instrumenten Eigenaarschap Tijd/planning

Inhoud van het gesprek Aan de hand van de werkvorm ‘Terug naar de basis’ kan de school de opbrengsten benoemen. De teamleider en docent bepalen aan welke opbrengst de docent werkt en hoe die past binnen het schoolbeleid. Gert Biesta gaat over: Over kwalificatie: de school leidt op tot een diploma. Kwalificatie is op dit moment dominant in het ministeriele beleid. Socialisatie: de school heeft de functie om leerlingen te begeleiden tot ‘goede burgers’. Subjectwording: de school heeft de functie om de talenten van leerlingen te zien en te ontwikkelen.

Betrokken personen Als de opbrengsten bepaald zijn, kunnen verschillende functionarissen in de school betrokken zijn. Het is aan de school om vast te stellen welke dat zijn, bijv. collega docenten, mentoren, leerlingbegeleiders, intern coaches, externe coaches. Zij kunnen betrokken zijn op het niveau van: Mee-informeren Mee-denken Mee-beslissen

Bronnen/data De school heeft een enorme hoeveelheid bronnen en data die zij kunnen gebruiken als basis voor de feitelijke onderbouwing van de gesprekken. Zie ook checklist ‘bronnen/data’ Op basis van welke data en bronnen wordt het gesprek gevoerd? Welke data zijn op school voorhanden?

Instrumenten Zowel de teamleider als de docent kunnen tijdens de gesprekken instrumenten gebruiken om het gesprek te ondersteunen. Bijvoorbeeld: nulmeting, checklists (zie ook hoofdstuk overdracht).

Eigenaarschap Wie neemt het initiatief voor het gesprek? Wie heeft regie? Hoe is de onderlinge verhouding tussen teamleider en docent? Dit gaat over professionele ruimte van de docent (restricted or extended professional) of distributed leadership. Zie ook hoofdstuk 2 ‘theorie’.

Tijdpad/planning Pragmatisch: hoe vaak en wanneer worden de gesprekken gevoerd? op welke momenten in het jaar wordt een gesprek tussen leidinggevende en docent gehouden, hoe frequent zijn de gesprekken en hoe lang duurt het traject?

Een plan Zet de uitkomsten van de pijlers een rij. Maak het tot een werkbaar plan. Deel het.