Branche in Zicht Kantoorpresentatie September 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
- Administratie - Analyse - Actie -
Onze kernwaarden.
Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
Management, financial en cost accounting NEFEB Bijeenkomst 17 juni 2009.
Wie zijn wij? Guus de Vink Algemeen directeur Peter Wouters
Ondernemen in de praktijk
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Visionplanner Gert Kwetters Directeur Visionplanner 12 april…
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Meten is weten, gissen is missen. Hoe staat het met uw liquiditeit?
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
Case Steel NV 4a. Geef de definitie van het begrip rentabiliteit. Rentabiliteit betekent winstgevendheid. Rentabiliteitskengetallen geven een indicatie.
PH 09 E V Algemeen Wat is ACES ? ACES is een adviescentrum dat een volledig onafhankelijk advies kan geven op het gebied van elektronische sluitsystemen.
Het Werving & Selectiebureau voor het onderwijs!
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Woonservice wijken KLANKBORDGROEP Donderdag 20 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
5 juni 2007 Marktonderzoek Powder Navigator In opdracht van:
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Agenda  Lessen 57 tm 59  wk 9 en wk 10  hs 35  bestuderen 35.1 tm 35.3 maken 35.1 tm
Agenda  Lessen 49 tm 52  wk 6 en wk 8  hs 42  bestuderen 42.1 tm 42.4 maken 42.1 tm
De kracht van HBSoftware
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Welkom H3b, Jullie mogen volgens de plattegrond van mevr
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
BSN - Financieel Management Executive A 8 april 2009
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Missie, visie, strategie & jaarplan
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Kennismaken met SynCount. Programma 1.Over SynCount 2.Onze werkwijze 3.Synergie van specialismen 4.Duurzaamheid 5.De toegevoegde waarde van SynCount.
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
Beoordeling financiële structuur
Ster van Succes.
Financiering en inkoop
Nieuwsbrief Januari 2014 De cijfers Koppeling met Landelijk Register Orthopaedische Implantaten Stand van zaken: onderzoek met stappenteller Contact Volgende.
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
6 e jaar 1. 1) Accountancy 2) Fiscaliteit 3) Strategie, management en organisatie 4) Varia: HRM, zakelijke communicatie, … 5) Europese en internationale.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Ondernemen moet je doen
EJP accountants & adviseurs Casebespreking: Consultancy rapport Groep 7 Dennis de Bruyn Jehan van Iersel Erwin van Helden.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
DS WebShop presentatie. DS WebShop beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact real-time.
Liquiditeit en solvabiliteit Uitgangspunt is onderstaande balans … ActivaPassiva Gebouwen Eigen vermogen Inventaris Hypothecaire lening.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Jaarrekening H 12.6 t/m Analyse vd financiële structuur.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Meten is weten, maar wat wil je meten? En vooral, wat wil je weten?!
Een product of dienst verkopen
Hoe als vennoot de financiële situatie van een coöperatie inschatten?
Financiering Onderneming
Uw bedrijf en de groei.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Financiële kengetallen
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Branche in Zicht Kantoorpresentatie September 2013

22 juni Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Waarom BiZ?  Unieke benchmark  Voordeel voor u en uw klant  De benchmarkrapporten  Factsheet  Benchmarkrapportage  Overige componenten BiZ

22 juni Waarom BiZ? Onderzoek wijst uit*  89% verwacht dat zijn accountant als een sparringpartner naast hem staat;  83% betaalt graag extra voor een persoonlijke benadering en advies op maat;  80% hecht waarde aan branchekennis over de branche waarin hij actief is;  81% verwacht meer dan alleen de jaarrekening, maar ook strategisch advies voor de lange termijn. * Uitkomsten klantenonderzoek SRA i.s.m. Universiteit Leiden 80% van de ondernemers heeft behoefte aan een proactieve adviseur met branchekennis Daarom Branche in Zicht!

22 juni Positionering BiZ BiZ biedt praktische ondersteuning bij transitie naar adviesgerichte organisatie Branche in Zicht Tools (benchmark, rating etc.) Gerichte cursussen Branche-expertgroepen =  Actuele kennis en inzichten over branches, bedrijven en ondernemers  Betrouwbare, actuele benchmarkcijfers en praktische adviesinstrumenten  Focus op klantkennis met behoud van vakkennis

22 juni Unieke benchmark Met het Online Benchmarkplatform bent u in staat in één oogopslag voor uw klanten te zien hoe het bedrijf zich verhoudt tot branchegenoten. Massa Voordeel: een vergelijking met vele branches is nu mogelijk. Actualiteit Voordeel: de actuele branchegegevens zijn à la minute opvraagbaar. Betrouwbaarheid Voordeel: SRA zorgt voor een betrouwbare benchmarkdatabase. U focust zich volledig op uw klant. Klantspecifiek Voordeel: u levert advies op maat.

22 juni Voordeel voor uw klant en u Voordeel voor uw klant:  De klant ziet u als sparringpartner die meedenkt over de bedrijfsvoering en inzicht geeft in de mogelijkheden die de branche biedt. Voordeel voor u:  U kunt proactief een strategisch gesprek voeren met inhoud van zaken. Dit leidt tot een hechtere en betere klantrelatie.

22 juni De rapporten De factsheet geeft één oogopslag de prestatie van de onderneming weer vergeleken met branchegenoten. Het benchmarkrapport bevat een uitgebreide benchmark van de jaarrekening en balanspositie van de onderneming. Factsheet en benchmarkrapport

22 juni De Factsheet  Geeft de zes belangrijkste kengetallen weer  In één oogopslag inzicht in prestatie in vergelijking met de branche  Bevat altijd minimaal 30 waarnemingen

22 juni De Factsheet als marketingtool  De factsheet kan gebruikt worden om klanten op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met BiZ  Verschillende SRA-kantoren sturen de factsheet naar de belangrijkste klanten  SRA heeft hiervoor een voorbeeldbrief beschikbaar Beste …….. U optimaal van dienst zijn, dat is ons streven! Unieke branchevergelijking Ter ondersteuning van uw bedrijfsvoering hebben wij een unieke mogelijkheid in handen. Door deel te nemen aan een grootschalige benchmark zijn wij nu in staat in één oogopslag te zien hoe uw bedrijf zich verhoudt tot collega’s in uw eigen branche. Bijgevoegd document geeft dit weer. Waar staat u? Met dit rapport kan ik samen met u de volgende vragen beantwoorden:  Hoe goed scoort u ten opzichte van uw branchegenoten?  Wijken uw gegevens af van de branchegemiddelden? En zo ja, wat zijn de oorzaken daarvan?  Hoe kunnen wij dit concreet vertalen naar onder andere personeel, producten en prijzen?  Op welke onderdelen zijn verbeteringen mogelijk? En waarop scoort u bovengemiddeld? De toekomst: mondeling advies op maat Graag maak ik een afspraak met u om uw persoonlijke cijfers gezamenlijk door te nemen. Ik neem binnenkort contact met u op. Als u nu al vragen heeft, belt u me gerust.

22 juni Het benchmarkrapport  Uitgebreid overzicht van onderneming vs. branchecijfers  De complete jaarrekening en balans worden behandeld  Bevat altijd minimaal 70 waarnemingen Voordeel: u kijkt samen met uw klant naar de sterke en zwakke punten van de bedrijfsvoering. U gebruikt hiervoor de cijfers als basis en vertaalt dit naar een advies op maat.

22 juni Eén-op-één gesprek met klant  De benchmarkrapportage is hét middel om onderwerpen aan te snijden over de bedrijfsvoering  Kijk met de klant verder en durf kwalitatieve vragen te stellen Voorbeeldvragen: Netto en bruto winstmarge  Is de inkoopprijs stabiel of gevoelig en zo ja, waarvoor? Rentabiliteit eigen vermogen en solvabiliteit  Is er ruimte voor investeringen die door vreemd vermogen worden gerealiseerd (hefboomeffect)? Current en quick ratio  In hoeverre zijn voorraden door crediteuren gefinancierd? Uw rol als sparringpartner is vooral om vragen te stellen. Zorg ervoor dat de ondernemer met de antwoorden komt.

22 juni Tools •Benchmarking, rating, prognose, ondernemerskompas •Marketingondersteuning vanuit SRA Kennisontwikkeling •Expertgroepen t.b.v. branchespecifieke kennisontwikkeling •Branchepanels Kennisdeling •Samenwerkingsverbanden met brancheorganisaties •Ontsluiting van kennis via diverse media •Opleidingen (kennisoverdracht + ontwikkelen adviesgerichtheid) •Branchekringen Componenten BiZ

22 juni Meer informatie? Een uitgebreide handleiding om de benchmark in te zetten bij uw klant vindt u op > voor de adviseur > hoe vertel ik het mijn klant?