Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 1

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Advertisements

Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Marketing Werkgroep 6.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
inleiding leesvaardigheid Leesstrategieën & schrijfdoel
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Northwind traders Wie wij zijn Ondertitel brochure of bedrijfsslogan
Webinar voor ambassadeurs
Les 2: Van productie tot verkoop
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct Doelgroepgericht schrijven: schrijfstijlen
Direct les 5 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Direct les 6 C-propedeuse, studiejaar , blok 3
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
Direct 3. De DM-cyclus 23/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Direct Juridische aspecten
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Creatief Denken maar eerst:.
Direct les 5 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct 5. Juridische aspecten
Direct 2. De DM-cyclus 07/08/2018 Direct 2. De DM-cyclus Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct 3. Direct Marketing Media
Direct 3. Direct Marketing Media
05/09/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (2) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Direct Uitwerken concept DEM
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Direct Juridische aspecten
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Creatief Denken maar eerst:.
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Handelsvormen Werkvorm: woordwiel.
Marketing Week 3 les 1.
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Les 2: Van productie tot verkoop
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Tips voor je presentatie
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
[Voer de titel van de overtuigende toespraak hier in]
De website.
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

Direct E-mail: les 4 C-propedeuse, studiejaar 2013-2014, blok 1 22/07/2018 Direct E-mail: les 4 C-propedeuse, studiejaar 2013-2014, blok 1 naam docent: Nynke Verhoeven / Guus Rameckers

Programma van vandaag E-mailmarketing (begrippen, feiten, cijfers) 22/07/2018 Programma van vandaag E-mailmarketing (begrippen, feiten, cijfers) Waar moet een goede DEM aan voldoen? Verder met het marketingcommunicatieplan

22/07/2018 Lesdoelen Studenten kennen feiten en cijfers van e-mailmarketing en de meest gebruikte begrippen van e-mailmarketing. Studenten weten hoe ze een DEM moeten analyseren op sterkte en minder sterke punten. Studenten kunnen een doelgroep en een persona beschrijven. Studenten kunnen SMART-doelen stellen. Studenten begrijpen het begrip ‘boodschap’ en kunnen dit toepassen in een campagne.

Even checken … Wat is direct marketing? Wat is e-mailmarketing? 22/07/2018 Even checken … Wat is direct marketing? Wat is e-mailmarketing? Wat is marketing? Wat is een prospect en wat is een suspect? Wat doet het cluster klantwaardemanagement?

Voorbeeld van een motto … 22/07/2018 Voorbeeld van een motto … Bron: www.taalvoutjes.nl, geraadpleegd d.d. 26-08-2013

22/07/2018 Opdrachten (30 min.)… Groep 1: Verschil nieuwsbrief – direct e-mail, voorbeeld en uitleg event-driven e- mail, uitleg B-2-B en B-2-C. Groep 2: Voorbeeld Opt-in en opt-out, voorbeeld werk DDMA, tips om een DEM zo persoonlijk mogelijk te maken. Groep 3: Uitleg ‘warme’ en ‘koude’ acquisitie, uitleg accountability, uitleg Customer Lifecycle-programma. Groep 4 Uitleg Big Data, tips voor een goede DEM op mobiel, tablet en smartphone, uitleg segmentatie van klantenbestanden.

E-mailmarketing: voordelen 22/07/2018 E-mailmarketing: voordelen Snel, flexibel Targeting op persoonsniveau Meetbaar Schaalbaar Lage kosten per contact Eenvoudig testen en optimaliseren Automatisering Lead- en trafficgeneratie

E-mailmarketing: nadelen 22/07/2018 E-mailmarketing: nadelen Concurrentie Hoe hou je de interesse vast? Adressenbestand up-to-date houden Aflevering inbox nooit 100%: Soft bounces: tijdelijke reden waarom een e-mail niet kan worden afgeleverd (b.v. ‘Mailbox is full (over quota)’). Hard bounces: permanente reden waarom een e-mail niet kan worden afgeleverd (b.v. ‘Recipient email address does not exist’).

22/07/2018 DEM: voorbeelden

Waar moet een DEM aan voldoen? 1/7 22/07/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 1/7 De ene DEM is de andere niet. Technische en communicatieve eisen (juridische eisen volgen in week 4). Een DEM alleen is niet genoeg.

Waar moet een DEM aan voldoen? 2/7 22/07/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 2/7 De ene DEM is de andere niet: Wat wil je bereiken? Look & Feel DEM = boodschap Snelle verkoop vs. opbouwen relatie Wie ontvangt de DEM?  Ken je doelgroep!

Waar moet een DEM aan voldoen? 3/7 22/07/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 3/7 Technische eisen Wat gebeurt er als het plaatje wegvalt? Kleurenblindheid (http://www.webrichtlijnen.nl/aan-de-slag/kleurgebruik- en-kleurenblindheid): Wat staat hier? Weergave browsers Schaalbare tekst (SSSSSSS): motorisch handicap / slechtziendheid Weergave speciale tekens (ë, €) Contrast Links naar landingspagina en internetversie Bestandsformaat in kB ingeval van downloads

Waar moet een DEM aan voldoen? 4/7 22/07/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 4/7 Communicatieve eisen  Zes basisregels: Personaliseer Verkoop product niet in de titel Opmaak Maak een verhaal Call-to-action Feedbackmogelijkheid

Waar moet een DEM aan voldoen? 5/7 22/07/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 5/7 Communicatieve eisen: AIDA: Attention Interest Desire Action

Waar moet een DEM aan voldoen? 6/7 22/07/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 6/7 Communicatieve eisen: vormgeving Korte alinea’s Pakkende kopjes Voldoende witruimte en marges Functioneel kleurgebruik Eenvoudige illustraties

Waar moet een DEM aan voldoen? 7/7 22/07/2018 Waar moet een DEM aan voldoen? 7/7 Een DEM alleen is niet genoeg no-reply e-mail back-office: Is de DEM bij de klantendienst bekend? / Wanneer ontvang ik mijn eerste nieuwsbrief na aanmelding? de wereld verandert: van DEM voor pc en laptop naar DEM voor tablet en smartphone en: de campagne

22/07/2018 PAUZE

Marketingcommunicatieplan 1/4 22/07/2018 Marketingcommunicatieplan 1/4 30 Minuten Doelgroepen: profielschets – persona – één persoon. Bespreek in viertallen de gekozen doelgroepen, kies per bedrijf één doelgroep en bepaal de persona. Teken de persona op de flap.

Marketingcommunicatieplan 2/4 22/07/2018 Marketingcommunicatieplan 2/4 Doelen: SMART Jullie voorbeelden…

Marketingcommunicatieplan 3/4 22/07/2018 Marketingcommunicatieplan 3/4 Boodschap Waar moet een goede boodschap aan voldoen? Jullie suggesties…

Marketingcommunicatieplan 4/4 22/07/2018 Marketingcommunicatieplan 4/4 Boodschap In groepen (duo’s bij elkaar). Kies één boodschap. Overtuig de andere groep van je boodschap (aan de hand van de persona). Andere groep: verzin argumenten waarom je die boodschap niet wilt aannemen. Wisselen

Huiswerk voor de volgende les 22/07/2018 Huiswerk voor de volgende les Per tweetal: kies een DEM en analyseer de DEM aan de hand van de punten die we in deze les besproken hebben. Vat samen in drie sterke en drie zwakke punten: zorg dat je die kunt onderbouwen! Verwerk de punten in een presentatie:één slide met de DEM, één slide met de sterke en één slide met de zwakke punten. Drie duo’s dienen hun bevindingen te presenteren… Lees hoofdstuk 4 ‘Het Merk’ uit de reader.