De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Handelsvormen Werkvorm: woordwiel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Handelsvormen Werkvorm: woordwiel."— Transcript van de presentatie:

1 Handelsvormen Werkvorm: woordwiel

2 Planning workshop Welkom De opdracht Nabespreking
Debriefing (inclusief docent- en leerlingdoelen)

3 De opdracht Per tweetal de volgende instructie:
Scan de QR-codes met behulp van je smartphone en QR lees app en schrijf op de binnenste partities de bedrijven waarnaar de codes verwijzen. Lees goed door wat er via de link te vinden is. Probeer overeenkomsten en verschillen te vinden tussen de aanbieders of de afnemers en schrijf op welke overeenkomsten en/of verschillen dit zijn. Maak paartjes van 2 uitkomsten – welke overeenkomsten vind je? Schrijf op waarom je deze paartjes hebt gemaakt. Leg de paartjes in de binnenste ring van een woordwiel. Schrijf op een kaartje en leg in het midden van een woordwiel het gevonden centrale begrip neer.

4 Nabespreking Om expliciet leren naar voren te brengen is het belangrijk de juiste vragen te stellen, bijvoorbeeld: Hoe heeft je groep de opdracht aangepakt? Welke overeenkomsten en verschillen hebben jullie gevonden tussen de centrale begrippen (C2B, C2C, B2C, B2B)? Bij welk verschil was het niet helemaal duidelijk óf het een verschil was? Hoe kwam dat? Bij welke overeenkomst was het niet helemaal duidelijk óf het een overeenkomst was? Hoe kwam dat?

5 De opdracht - aansluiting
Eindterm E2 uit het rapport van Boot (2014): “De kandidaat kan het marketingbeleid van een organisatie beschrijven, analyseren en alternatieven op hoofdpunten afwegen. Inhoud: het verschil tussen B2C, B2B, C2B en C2C-marketing” (Boot, 2014, p. 103) Eindterm CTVE (2016): “De kandidaat kan de verschillen tussen B2C, B2B, C2B en C2C- marketing noemen en uitleggen” (CVTE, 2016, p. 23)

6 Doelen (voor leerlingen)
Beheersingsniveau Bloom Leerdoel (de leerling….): Memoriseren Begrijpen kan het verschil verklaren tussen B2C, B2B, C2B en C2C-marketing kan aan de hand van voorbeelden die gaan over B2C, B2B, C2B en C2C-marketing, bepalen voor welke vorm is gekozen aan de hand van voorbeelden en verklaren waaróm dit zo is Toepassen Analyseren Evalueren Creëren Check doelen Doelen leerlingen

7 Doelen (voor docenten)
kennis maken met de mogelijkheden voor het gebruik van QR-codes in de les bekend raken met de begrippen B2B, B2C, C2B en C2C


Download ppt "Handelsvormen Werkvorm: woordwiel."

Verwante presentaties


Ads door Google