Les 1 zgk kwaliteitszorg.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bedrijfsverbetering met de Code
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Time management in het onderwijs
toolbox deco-procedure
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
CanDo Coaching.
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
De dag van het solliciteren Blok 1
Denise Goessens-Nix, ketencoördinator CVA keten Parkstad Utrecht, 7 oktober 2015.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Ondernemen moet je doen
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Methodiek: Plancyclus
Reflecteren.
Verschillende rollen en stijlen
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Talent in Ontwikkeling
Verdieping Timemanagement
Veilig werken via gedragsverandering Danny Wilms
Anders kijken, anders doen
Leer weer jezelf te zijn
Studieloopbaanbegeleiding
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
OR Kompas 13 april 2017 Liesbeth van Bakel en Marian Beeren
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Methodisch werken, wat is dat eigenlijk?
Grip op stress, tijd en Welkom, mijn naam is Annemiek Tigchelaar en ik ben de eigenaar van Werkdrukverlager. Wij helpen je met grip op je stress,
Talent in Ontwikkeling
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Zelfstandige teams Een zelfstandig team:
© UNIEK IN DE KLAS.
Start Aandacht voor levensvragen en liefdevolle zorg in uw organisatie
Kwaliteitszorg Les 4.
Nelleke Gruijters Paul Ram
Nee Zeggen!.
Visie en strategie Les 4: strategie.
De Kwaliteit Verbetercyclus
De Kwaliteit Verbetercyclus
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Loopbaan en burgerschap les 2
De Kwaliteit Verbetercyclus
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Duurzame inzetbaarheid
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Methoden om te werken aan continue verbetering
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Loopbaan en burgerschap les 3
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
gesprekstechnieken Les 2
Inspelen op innovaties
ADL Les 1.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Zichtbaarheid Creëren
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ADL Les 1.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Les 1 zgk kwaliteitszorg

Zorg voor beter, Thema: Verbeteren doe je zo Doe nu de zelftest Slim Zorgen! Beantwoord 10 vragen individueel , je krijgt meteen handige tips om te verbeteren! Welke tips krijg je ,bespreek dit in groepjes van 3, schrijf de belangrijkste uitkomsten op. De uitkomsten worden besproken in de groep.

Verbetermethode PDSA Als je eenmaal weet welke zorg de cliënt prettig vindt en wat de cliënt misschien anders zou willen, kun je ermee aan de slag gaan. Ook van je collega’s kun je feedback gekregen hebben op hoe jij je werk doet. Vervolgens onderneem je actie om zaken te verbeteren. Je wilt immers je werk goed (blijven) doen. Zo blijven de cliënten en ook jijzelf tevreden.

Plan do study act Een manier om te werken aan verbeteren is door middel van de veelgebruikte Plan-Do-Study-Act methode. Zo kun je stapsgewijs jezelf en je werk te verbeteren . Deze methode wordt ook wel - afgekort - de PDSA-cyclus genoemd. Wat houdt de Plan-Do-Study-Act methode in en hoe werk je er mee? Je kunt dit formulier gebruiken als je deze methode gebruikt om verbeteracties in gang te zetten. Zo ook voor examen 4.

plan 1. Plan Wát wil je verbeteren? Stel hiervoor een helder en haalbaar doel. Bedenk goed voor jezelf hoe je het doel gaat bereiken, en wanneer je dit doel bereikt wilt hebben. Voorbeelden: Je hebt gemerkt dat je collega’s jouw rapportage in het cliëntdossier niet altijd begrijpen. Dit wil je veranderen. Je doel kan zijn dat je binnen twee weken duidelijk wil hebben waar dat aan ligt. Of je hoort terug van de dochter van een cliënt dat haar moeder altijd hogere bloedglucosewaarden heeft wanneer jij prikt. Je vraagt je af hoe dat komt. Je doel kan zijn dat je binnen een week wil weten of jij het meten van een bloedglucosewaarde op de juiste manier uitvoert.

DO 2. Do In deze stap ga je aan de slag zodat je de doelen die je gesteld hebt ook bereikt. Afhankelijk van je doel onderneem je actie. Acties kunnen zijn: Volg een training of bijscholing Houd ontwikkelingen in je vak bij Oefen handelingen met je collega’s Deel kennis met collega’s

STUDY 3. Study Het is zinvol om op vaste momenten stil te staan bij de doelen die je gesteld hebt. Hoe staat het met je doelen, heb je al acties ondernomen, heb je al doelen behaald? Is de aanpak die je bedacht had de juiste of zijn andere acties nodig om je doel te behalen? Is het tijdstip waarop je het doel dacht te bereiken haalbaar of moet je het bijstellen?

ACT 4. Act Nadat je stil hebt gestaan bij het doel dat je jezelf gesteld hebt, eventueel je doel en/of acties hebt aangepast, ga je weer verder. Wanneer je het doel behaald hebt, kies je een nieuw doel. De Plan-Do-Study-Act methode begint weer van voor af aan.

Checklist PDSA http://www.zorgvoorbeter.nl/docs/PVZ/vindplaats/verbeteren%20doe%20j e%20zo/checklist_PDSA.pdf