Informatieavond 7 juni 2016 Agenda voor vanavond: 1.Welkom en toelichting op de avond 2.Visie en aantallen kinderen 3.Kaders vanuit school en overheid.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
LOB in de lift - VO volgscholen - PO scholen
Advertisements

Informatieavond 22 april 2013
Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
Meerwaarde van eigentijds onderwijs
PCB Willem de Zwijger Groep 7 Welkom op de informatieavond van:
Leerlingenzorg De Telgenkamp
Informatie avond Groep 4\5
‘WERKEN MET EEN ONTWIKKELINGS PERSPECTIEF’
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Collectief portfolio groep 3
1-zorgroute in school MR bs Edith Stein
INFORMATIEAVOND SCHOOLJAAR dinsdag 17 mei 2011.
Willem de Zwijgerschool
Leerlingenzorg op basisschool Los Hoes
De Jeugdgezondheidszorg dichtbij Eline Dubbeldam
Invoering van HGW en het werken met groepsplannen
Effectief leesonderwijs
WELKOM.
Informatie- avond groep 6
Openbare Jenaplanschool de Buizerd
Actieonderzoek instructietafel.
Onderwijs op de Masten in
Vervang door auteursnaam en datum..
Welkom op onze informatieavond !
OUDERINFORMATIEAVOND
Ouderavond Groepsorganisatie
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Jeannette van Nieuwkoop
MEESTERPROJECT. Welkom Ronnie Peters | VL1A Joris Houben | VL1B Marcel Craenmehr | VB1A
Info avond groep 3 17 september 2015
Informatieavond 14 september 2015 Uitleg Groep 0/1 Schooljaar
Informatieavond groep 8
Informatie voor ouders van de van Randwijkschool.
WEEK 5 Pedagogische theorieën. Wat gaan we doen Presentatie van de opdracht rondom sensitieve responsiviteit. Power point hoofdstuk 4 kijken en luisteren.
Pedagogische theorieën bijeenkomst 1
Welkom.  Ouders  College van bestuur: Kiki Huijnen  Start fusietraject jaar geleden met tekenen van intentieverklaring  Ambitie.
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Welkom op de informatieavond van bs Groene Vallei
 Groep 1 en 2  Ochtendkring  Spelen en werken  Eten en drinken  Gymles  Letterfeestje  Spelinloop  Ontwikkelingsmaterialen  Brood eten  Buiten.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
Kick off IKC Europaschool Welkom Soep met … IKC Europaschool (wie, wat, waarom) World café Afsluiting Rondje door de school (Reageren?
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
Beleid combinatieklassen Eerste Leidse Schoolvereniging CONCEPT Vragen ter verduidelijking direct Inhoudelijke vragen later.
Informatieve ouderavond Inrichting schoolorganisatie Th.J.Rijkenschool
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
Het 5-gelijke dagen model Informatieavond 6 februari 2014.
Groep 3 Hoe volgen wij de kinderen?
Welkom op de informatieavond groep 1-2
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Hoe volgen wij de ontwikkeling van het jonge kind
Informatieavond Unit 3 Welkom allemaal!.
Ouderbijeenkomst 20 juni 2017
Welkom in Groep 8!.
Ouderinformatie avond
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Ouderavond De Borgh 11 oktober Ouderavond De Borgh 11 oktober 2017.
Inzet VHT bij ambulante hulpverlening aan LVB gezinnen
Naar een typologie van scholen
informatieavond Voortgezet Onderwijs
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Welkom op de informatieavond groep 1-2
Presentatie Rode Bosbes
Welkom op onze informatieavond
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
Visie anders leren Ieder kind ontwikkelt zich optimaal als persoon & cognitief. Vanuit deze visie zijn we gestart met ‘anders leren’, gericht op onderwijs.
Samenlevingsschool / KC
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
De kinderen en leerkrachten van de Mussenberg (gaan) werken met IPC
Transcript van de presentatie:

Informatieavond 7 juni 2016 Agenda voor vanavond: 1.Welkom en toelichting op de avond 2.Visie en aantallen kinderen 3.Kaders vanuit school en overheid 4.Voorbeeld plaatsing groep 2-3 en Leerkrachten aan het woord 6.Dag-planning groep 2-3 en Verbindingen tussen leerjaren en/of vakgebieden 8.Vragenrondje 9.Afsluiting

Visie en aantallen kinderen Structuur Om een ononderbroken leerlijn te creëren voor elk kind is voor de Troubadour structuur voorwaardelijk. Denk bij structuur aan de volgende voorbeelden: Voorbeelden:  Het volgen van de leerlingen vanuit een ontwikkel volg model  Instructierooster is inzichtelijk  Breinvriendelijke instructies vanuit het Directe Instructie model  Basiskennis en vaardigheden  Gebruik van het groepsplan, op basis van de 1-Zorgroute / HGW Uitdagend leren in de zone van de naaste ontwikkeling KC de troubadour stimuleert en bevordert het individuele leervermogen van elk kind. We bieden het kind een speel-, ontdek- en leeraanbod aan vanuit zijn eigen ontwikkeling. Grenzen worden niet bepaald door leeftijd maar door te gaan voor de volgende stap in de ontwikkeling van het kind. Wij begeleiden en volgen kinderen vanuit een duidelijke structuur, gericht op de talenten van de kinderen. Dit is ruimer dan alleen de cognitieve ontwikkeling van de kinderen.

Visie en aantallen kinderen Aantallen kinderen GroepAantal , start met 21 kinderen , start met 21 kinderen , start met 21 kinderen kinderen kinderen kinderen 5 enz.

kaders 1. Vanuit de overheid:- opdracht doorgaande lijn in ontwikkeling - doubleren kan slechts op basis van dossier - kleuterbouw-verlenging; geen 1 oktober-grens, maar op basis van ontwikkeling van het kind 2. Vanuit school:- opdracht doorgaande lijn in ontwikkeling - streefaantal = kinderen per FTE - definitie heterogene groep

Casus plaatsing Een leerling leerjaar 2 naar 3: Groep 2-3 Een leerling leerjaar 3 naar 4 Groep 3-4 Een leerling leerjaar 1 naar 2 Groep 1-2 Op basis van relatie Werkhouding van het kind zelfstandigheid Betrokkenheid bij spelen en leren Herfst-signalering

Leerkrachten aan het woord Wat hebben we gedaan om de groepen 2-3 en 3-4 voor te bereiden? Marije Natascha Floris

een dag-planning Groep 2-3

een dag-planning Groep 3-4

Verbinden tussen leerjaren en/of vakgebieden N.a.v. enkele voorbeelden lichten we toe hoe de verbindingen tussen de leerjaren of tussen vakgebieden mogelijk zijn.

Vragen van ouders