Onderzoekende professional, lerende organisatie 30 januari 2014 Dr. Leni Beukema.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schrijfdossier of schrijfportfolio?
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
Overheid en particulier initiatief:
Case Knab Nationaal NPS Event 2014
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT voor een bewuste stap naar het hbo
Begeleidster: I. Derluyn Hilde Craemers Caroline Haeck
Methodiek Directieve Thuisbegeleiding binnen de diensten
WIE STAAN VOOR U? Sandra Klokman Noor Bosch RIBW
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Opzet van de workshop Kennismaken
Hogescholen in Dialoog
Leer- werkplaats MPG aanpak
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Mijn campagne Big daddy for mayor. Waarom ga ik voor mayor??? Sinds een aantal ronden ben ik echt verslaafd aan miniconomy geraakt! Tha game master heeft.
6 pijlers van de code in beeld
ICT in een dynamische context
Van, voor én door het onderwijs.
In de frontlinie tussen hulp en recht 1 van 18 Hoofdstuk 8 De organisatie en de menselijke maat of: Hoe steunt de organisatie de uitvoering van de frontliniewerkers?
Reflectie.
De kern van het arrangeren
Ondernemen(d) in het onderwijs
Een project van de Korengroep
Workshop Natuurlijk, een netwerkcoach
Zo ga ik door.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
TRANSITIEQUIZ onder leiding van Lucille Werner.
Informeel Leren Hoe breng je dit in kaart? Door: Kathleen Schlusmans en Jo Boon.
Hoe je een Spil wordt dr. Marleen Goumans MPH Programmadirecteur/lector Kenniscentrum Zorginnovatie HR
Les 1 Harrie Manders (sidekick Erne Thuys)
Netwerkleren in het onderwijs
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
Workshop helpff.nl actieonderzoek gericht op methodiekontwikkeling voor e-smw Jacqueline van Aalst – e-smw FlexusJeugdplein R’dam.
| faculteit gedrags- en maatschappijwetenschappen orthopedagogiek Het bereiken van openheid in geslotenheid: Inzichten vanuit onderzoek Werkconferentie.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Zo ga ik door door Bep Ik ga door het leven zo goed als ik kan al weet ik echt niet overal iets van.
Netwerkpuzzelen Projectleidersoverleg Sociaal isolement Rotterdam, 3 december 2013.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Welkom! NVMW, BVjong, MOgroep, Vereniging Hogescholen, Mbo-Raad, ABVAKABO/FNV, CNV Publieke Zaak. Ondersteuning door Movisie Vakmanschap.
Talentontwikkeling en kinderen 16 juni Warming-up …
Valkuilen voor contactpersonen Bijeenkomst voor de schoolcontactpersonen van Fluvius op 30 maart 2010.
Draagvlak voor functiecreatie Participatief ontwikkelen.
Handelingsonderzoek onderzoek als wederzijds leerproces 24 januari 2014 Dr. Leni Beukema.
Startpagina zonder foto Werksessie waarden & de deontologische code 2 september 2016.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Leren en Innoveren in professionele werkplaatsen: wat is er nodig?
Anders kijken, anders doen
PWS = de eindscriptie van de havo
Hoe leren professionals?
Duurzaam HRM Uitgangspunten en projecten 23 april 2014
The Lean Start-Up H9 + H10 MO301E.
Workshop inspraak gemeentelijk jeugdbeleid
Op zoek naar de kern van mens en organisatie lerend onderzoeken 21 januari 2014 Dr. Leni Beukema.
morele weerbaarheid lerend onderzoeken 31 oktober 2013
A+O project Co-creatie in de praktijk
Uit de WW, in de bijstand Onderzoek, analyse en innovatiekring – Leni Beukema.
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
Suïcidepreventie Amsterdam
Introductie Engaging Dynamics
Begeleidster: I. Derluyn Hilde Craemers Caroline Haeck
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
De implementatie van formatief evalueren: Inzichten en dilemma’s
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Centrale Nachtzorg Gemiva-SVG
lerend onderzoeken, onderzoekend leren 15 november 2013
Transcript van de presentatie:

onderzoekende professional, lerende organisatie 30 januari 2014 Dr. Leni Beukema

Korte introductie Goud delven Onderzoekende professional Lerende organisatie Opzet

Beeld van Goud Delven: Gouddelven.net Goud delven

Goud Delven doelen handelen en onderzoeken inhoudelijke verantwoording ontwikkelen en innoveren kwetsbare burgers een stem

Opnemen hulpverleningsgesprek Transcripten met collega’s bespreken (intervisie, forum) Terug naar de klant Brochure maken Publiceren/ naar buiten werkwijze

Onderzoekende professional “In het begin is het erg wennen. Het kost je veel tijd omdat het nieuw is, natuurlijk. Je moet er de winst van zien. Wat ik belangrijk vind is dat ik anders ben gaan kijken naar mijn werk. Je stelt je toch kwetsbaar op door vragen over jouw hulpverlening aan collega’s voor te leggen. Je gaat analyseren en reflecteren. Dat moet je durven en soms is het ook best eng. Maar de resultaten zijn er ook naar.“

Onderzoekende professional Fouten maken mag – kwetsbaarheid Analytisch kijken naar eigen primair proces Reflecteren op eigen handelen Openheid naar buiten

Lerende organisatie Op forum uitwisseling Meester-gezel activiteiten Plenair oefenen en bespreken Samen resultaten vieren

Lerende organisatie Teamleiders eenzelfde proces als maatschappelijk werkers: intervisie op basis van transcripten van ontwikkelgesprekken Strategisch beleid en primair proces beter op elkaar betrokken Onderzoekende hulpverlening als uniek selling point

Hulpverleners docent op Hogeschool Rotterdam Onderzoek naar eigen kracht methodieken Waar staan we nu?

Contact Rotterdam Btisame Boudhan, directeur

Vragen? Opmerkingen?