TALENTENCAMPUS Talentencampus Venlo Presentatie vertegenwoordiging Lecso Frans Vullings.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op weg naar het “IKC” en een nieuw onderwijsmodel ‘t Schrijverke, loc
Advertisements

Voorgeschiedenis: KPC rapport februari 2009
basisinformatie voor ouders en schoolteams mei 2013
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
Samen op weg naar je eigen toekomst. Open voor talent Kleinschalig en gedegen Op maat en interessant Aanspreekbaar en betrokken Sociaal emotioneel dichtbij.
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Realisatie kindcentrum
Wie zijn wij? • Stichting Regionale Kinderopvang de Paraplu • Vanaf 1991 professionele kinderopvang in de Kempen • Begonnen met 1 vestiging in Bladel.
Educatief leiderschap, niet in de klas maar in de schoolorganisatie
Co -Teaching Praktisch, actief middel in de klas voor het vergroten/versterken van het handelingsrepertoire van de leerkracht.
CALVIJN MEERPAAL ACADEMY
Toekomstige ontwikkelingen Basisonderwijs Graft-de Rijp.
Presentatie gemeente Beek
passend onderwijs en zorg voor de jeugd
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Swv V(S)O Eemland Baarns Lyceum 14 oktober 2013.
passend onderwijs en zorgplicht
Handelingsgericht werken in het ZBO Workshop VIA Amsterdam.
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
De ondersteuningsbehoefte van de leraar
Ouderbetrokkenheid is altijd een persoonlijk verhaal !
Passend Onderwijs Noord-Limburg November 2013
ALV Christenunie Woerden 31 mei 2011
‘t Schrijverke Unit 1 Teamonderwijs Op Maat “ Het scheppen van beelden ” Informatieavond woensdag 16 oktober 2013.
Pedagogische Ruggengraat van het CJG
Zorgtoewijzing van hulpvraag tot nazorg
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
Informatie avond basisschool de Bras. Bras De volgende stap…
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Kwaliteitszorg in het (v)so 13,14,19,20 april 2010 Cor Hoffmans
NME: kiezen, leren, meedoen
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
TOM keurmerk Marius Berendse.
Meer maatwerk door vernieuw(end) teamwerk ‘t Heibosch
Van wie is de school? … en over welke school hebben we het dan? Over de schoolleider: zetbaas of ondernemer? … en de leraar die zijn vak kwijt is. Onderwijscafé.
PC Federatief SWV Primair Onderwijs Rijswijk e.o.
1zorg-route.
De ondersteuningsbehoefte van de leraar, de leerling en de ouders
TALENTENCAMPUS Talentencampus Venlo
Gezamenlijke houtskoolschets 5 april 2012
Toekomst basisscholen Sas van Gent
TAC. 1.Voorzitter 2.Vertegenwoordiging primair onderwijs (sbao) 3.Vertegenwoordiging SO cluster 3 4.Vertegenwoordiging SO cluster 4 Per bespreking 5.Wisselende.
Onderwijs op de Masten in
Informatiebijeenkomst voor ouders St. Catharinaschool Schooljaar
Zorgen in de basisschool
‘Passend Onderwijs’. Gezamenlijke opdracht regulier en speciaal onderwijs. Herverdeling:  Ondersteuning  Middelen Eigen beleid in de regio (SWV)
Programma Opening door Tilly Film Shift Happens Presentatie Visie op Slim Fit Stelling bespreken met behulp van de gekleurde hoeden Film van Slim Fit op.
Samengaan opvang en onderwijs in integrale kindcentra
Passend Onderwijs en Unicoz Presentatie gmr 10 oktober 2012.
Onderwijs op de Masten Van onderwijzen naar leren.
Passend onderwijs. Opbouw presentatie Passend onderwijs Alle leerlingen hebben recht op goed onderwijs. Het liefst een school in de buurt. De beste kansen.
Presentatie schooltijden oudergeledingen 23 november 2015Presentatie schooltijden oudergeledingen 1.
Welkom bij Freekids: Buitenschoolse Opvang (BSO) Peuterspeelzaal ‘t Krekeltje.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
Ieder kind de best passende ontwikkeling februari 2013 OP WEG NAAR 2014.
Kindcentrum [naam] Voor ieder kind van 0 tot 13 jaar!
Het CJG team in de wijk CJG teams aan de slag! Verbinden preventief jeugdbeleid, Jeugdzorg en Passend onderwijs Presentatie is ontwikkeld door:  Ans Hermans.
AZC 11 april 2016 Landelijke Studiedag Hilversum cat.3 Regionale aanpak nieuwkomersonderwijs, hoezo? POLGLO cat.2 cat.4.
FOTO Siersteenlaan FOTO Maresiusstraat Siersteenlaan Maresiusstraat EZ Groningen 9746 BJ Groningen tel: tel:
PASSEND ONDERWIJS IN DORDRECHT DORDTSE KINDEREN KUNNEN IN DORDRECHT NAAR SCHOOL Yvette van Hoof Directeur Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Dordrecht.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Informatieve ouderavond Inrichting schoolorganisatie Th.J.Rijkenschool
Ieder kind de best passende ontwikkeling NOT 2011 Henk Keesenberg
Kindcentrum De Troubadour samen aan het roer Mirjam Brussée Afdelingsmanager 0-6.
Krimp als kans… omdat we samenwerken!
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
PRESENTATIE Bijeenkomst IKC – ontwikkeling
passend onderwijs en de overdracht po-vo
Passend Onderwijs en Zorgplicht
Transcript van de presentatie:

TALENTENCAMPUS Talentencampus Venlo Presentatie vertegenwoordiging Lecso Frans Vullings

Programma vandaag Kennismaking Waar doen we het voor…… De Talentencampus Venlo in doelstellingen en uitgangspunten De inrichting van de Talentencampus Venlo Succesfactoren en hobbels

Wie bent u?…… Voorstelrondje - achtergrond - huidige werkzaamheden Verwachting - welke info - aandachtspunten

Waar doen we het voor…. TCV kids aan het woord

Stichting Fortior Basisonderwijs Speciaal Basisonderwijs Onderwijsgroep Buitengewoon Speciaal Onderwijs Expertise gedrag Speciaal Onderwijs Expertise ZML Spring Kinderopvang Peuterspeelzaal, kinderopvang (0-4jaar) Buitenschoolse opvang (4-12 jaar) Dichterbij / Unik BV Gespecialiseerde kinderopvang DE PARTNERS TCV

Elk kind heeft een eigen ontwikkelingsperspectief. Dat vraagt om een gedifferentieerd (keuze)aanbod en vraagt om een goed kind volgsysteem. Dit volgsysteem moet ook te gebruiken zijn als sturingsinstrument. “Kruisbestuiving” tussen teams en expertise ten behoeve van alle leerlingen. Uitgangspunten TCV

Van eiland naar passend arrangeren Samenwerking binnen de TCV

Samen op weg naar Passend onderwijs

Hoe maken we verschil? Fysieke omgeving afmetingen mate van openheid veranderlijkheid in gebruik en aanzien van de ruimte gebruik stilteruimte mogelijkheid gebruik time-out-ruimte Aantal volwassenen in de ruimte Aantal leerlingen in de ruimte Aantal interacties Mate van verwachte zelfstandigheid / zelfregulering / zelfsturing Alle milieus bieden een veilige, ondersteunende en krachtige leeromgeving aan de leerlingen die daar hun plek hebben

Op basis van het ontwikkelingsperspectief Pedagogisch milieu: metropool - stad - dorp Unit Basisgroep Leerformaties op basis van leerlijnen, arrangementen en ondersteunings- en begeleidingsbehoefte

Wat doen we samen:

Algemeen Directeur 0-7 jaar (geëffectueerd ) Pedagogische, onderwijskundige en ontwikkelactiviteiten Staf/Beheer/Ontwikkeling Dagelijkse aansturing (ondersteund door Directeur Ontwikkeling en Teamleider K.O./Peuterspeelzaal) Directeur Ontwikkeling / Professionalisering Contacten externe partijen Inbreng in TCV en campussen regionaal Directeur 8-13 jaar Pedagogische, onderwijskundige en ontwikkelactiviteiten Dagelijkse aansturing Indeling directie TCV

Aansturing onderwijs en ontwikkeling: Teamleider Management en inhoud Kinderopvang peuterspeelzaal Teamleider Management en inhoud Basisonder- wijs Teamleider Management en inhoud Speciaal Basis Onderwijs Teamleider Management en inhoud Expertise gedrag Expertise ZML + IB ondersteuning Horizontaal en verticaal leiderschap Voorzitten / aansturen van teamoverleggen Indeling MT TCV Klassieke indeling: regelgeving / herkenbaarheid

Unit regisseur Vaste Leden: teamleiders, pedagogisch medewerkers, leerkrachten, onderwijsassistenten Facultatieve deelnemers units te werven uit: - Managementleden / Teamleiders - Pedagogisch Medewerkers, vrijwilligers - Leerkrachten, Onderwijsassistenten, Staf Binnen units, werk- en ontwikkelgroepen werken met specialisten. Veel aandacht voor brede gezamenlijke verantwoordelijkheid en delen van onderwijs- en ontwikkelinhoud Inhoudelijke samenwerking TCV (inrichten in Units)

Regiegroep coördinator Vaste leden en facultatieve deelnemers regiegroep te werven uit: - Managementleden / Teamleiders - Pedagogisch Medewerkers / Vrijwilligers - Leerkrachten, Onderwijsassistenten, Staf, Ouders Binnen regiegroepen, werk- en ontwikkelgroepen werken met specialisten. Veel aandacht voor doorontwikkeling expertise en kwaliteit TCV. Expertise ontwikkeling TCV (inrichten in regiegroepen)

Regiegroepen TCV Partnerschap met ouders Communicatie Coördinatie kind begeleiding ICT Coördinatie onderwijsinhoudelijke ontwikkelingen

Regiegroepen in Schema Regiegroep Coördinatie Onderwijsinhoudelijke Ontwikkelingen Directieoverleg (DO) Managementoverleg (MO) Directie TCV + teamleiders + staf TCV Unitregisseurs Overleg (UO) Directie TCV + teamleiders + unitregisseurs Bestuurlijk Overleg Stg. TCV (BO) Bestuurders Fortior, OG Buitengewoon & Spring + directie TCV Algemeen directeur Regiegroep partnerschap met ouders Regiegroep communicatie Regiegroep co ö rdinatie kindbegeleiding Regiegroep ICT

Succesfactoren Visiegeleide keuzen Leiderschap op elk niveau Professionalisering/scholing Verantwoordelijkheid naar primaire proces Uitgewerkt plan voor doorontwikkeling: samenhang en verbinding

De hobbels van nu…. Regelgeving overheid Mindset ouders Specialisme versus “eenheidsworst” Interne bedrijfsvoering