De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

ISO 8402 ISO 9000 ISO 9004 externintern ISO 9001 algemeen aanvullingen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "ISO 8402 ISO 9000 ISO 9004 externintern ISO 9001 algemeen aanvullingen."— Transcript van de presentatie:

1 ISO 8402 ISO 9000 ISO 9004 externintern ISO 9001 algemeen aanvullingen

2 1 Initieel 2 Herhaalbaar 3 Gedefinieerd 4 Bestuurd 5 Geoptimaliseerd Projecten gaan over het budget, te laat, hebben een lage kwaliteit zijn onvoorspelbaar en niet beheerst. Gedisciplineerd projectmanagement, eerdere successen kunnen worden herhaald. Beheersing van project en product door standaardiseren, integreren en leren. Processen en producten zijn voorspelbaar en daardoor pro-actief stuurbaar. Er wordt gestructureerd gewerkt, processen worden verbeterd en nieuwe processen en technieken worden ingevoerd. Project- management Proces- definitie Proces- meting Proces- beheersing

3 Klant ICT Volwassenheid Klant en ICT zitten op één lijn. Klant en ICT zitten niet op één lijn.

4 Leiderschap Partnerships & middelen Beleid & strategie MensenWaardering personeel Waardering klanten Waardering maatschappij Managen van processen Ondernemings- resultaten Organisatie Resultaat Leren en verbeteren

5 Dirigeren van een project DP Opstellen van een plan PL OP Opstarten van een project IP Initiëren van een project BF Beheren van een fase MF Managen fase- overgangen AP Afsluiten van een project MP Managen product- oplevering Project- mandaat

6 Project Configuratiebeheer Organisatie Risicobeheer Beheersing WijzigingsbeheerPlannen KwaliteitsbeheerFasen

7 Sturende processen Beheer Onderhoud/ vernieuwing OCM ACM Verbindende processen Richtinggevend Sturend Uitvoerend Service Applicaties

8 Incident- beheer Continuïteits- beheer Capaciteits- beheer Configuratie- beheer Beschikbaar- heidsbeheer Beheer

9 Impactanalyse Ontwerp Implementatie Testen Realisatie Vernieuwing

10 Programma- beheer en distributie Wijzigingen- beheer

11 Planning en control Kosten- management Kwaliteits- management Service Level Management

12 ICT development strategy Customer organisation strategy Customer environment strategy ICT portfolio management Life cycle management

13 Account definition Skills definition Technology definition Market definition Service delivery definition

14 Functioneel beheer Service- team Management Gebruiker Omgeving Applicatie- beheer Technisch beheer IT-serviceorganisatie


Download ppt "ISO 8402 ISO 9000 ISO 9004 externintern ISO 9001 algemeen aanvullingen."

Verwante presentaties


Ads door Google