De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Promotiebeleid1 Communicatiebeleid Onderneming Public Relations Institutionele reclame Publiciteit Face to face communicatie Blz. 491 Promotie Reclame.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Promotiebeleid1 Communicatiebeleid Onderneming Public Relations Institutionele reclame Publiciteit Face to face communicatie Blz. 491 Promotie Reclame."— Transcript van de presentatie:

1 Promotiebeleid1 Communicatiebeleid Onderneming Public Relations Institutionele reclame Publiciteit Face to face communicatie Blz. 491 Promotie Reclame E. Commerce Sales Promotion Persoonlijke Verkoop Direct Markting

2 Promotiebeleid2 Communicatieproces Blz. 506 ZenderBoodschapKanaalOntvanger 1 Ontvangers Respons Feedback CoderenDecoderen RRR R

3 Promotiebeleid3 Public relations (blz. 547) Institutionele reclame = corporate public relations (blz. 548) Publiciteit = free publicity. Geloofwaardiger dan reclame maar niet beïnvloedbaar (blz. 550) Face to face communicatie = persconferenties en interviews. Goed voorbereiden

4 Promotiebeleid4 Reclame (blz. 540) Massacommunicatie Eenrichtingsverkeer Geen interactie mogelijk Relatief goedkoop per bereikt adres Lage impact Doel: Attitude en gedragsverandering bewerkstelligen

5 Promotiebeleid5 Wanneer is reclame zinvol? Als er sprake is van differentiatie Als er verborgen kwaliteiten zijn Als er sterke concurrentie is Als er emotionele waarden zijn Als er sprake is van een consistent marketingbeleid

6 Promotiebeleid6 Reclameplan Probleemanalyse Doelplanning Middelenplanning Feed back

7 Promotiebeleid7 Probleemanalyse Sterkten van het product of de dienst Zwakten van product en of dienst Marktomschrijving Beoogde doelgroepen vaststellen Dit is de input voor: Reclamebureau blz. 543

8 Promotiebeleid8 Doelplanning Wat wil ik bereiken. Cognitief = van onbekend naar bekend Affectief = van begrip naar overtuiging Conatief = van overtuiging naar actie DAGMAR-model om effect te meten blz. 546

9 Promotiebeleid9 Middelenplanning Kwalitatieve en kwantitatieve eigenschappen van media Budgettering Advertisingmix

10 Promotiebeleid10 Kwalitatieve en kwantitatieve eigenschappen van media Kwalitatieve eigenschappen Mediumprofiel Communicatie - vermogen Blz Kwantitatieve eigenschappen Bereik Dekking Waste Kosten per 1000 Frequentie

11 Promotiebeleid11 Budgettering Percentagemethoden Op basis van uitgaven concurrentie Vast bedrag per product Anticyclisch budgetteren pragmatische methode (zoveel als mogelijk of sluitpost) Taakstellende methode

12 Promotiebeleid12 Advertisingmix Boodschap = communiceren van instrumentele en expressieve eigenschappen v/h product Vormgeving = Afhankelijk van medium, grootte, kleurgebruik, plaats etc. Frequentie = afhankelijk van tarieven en kosten Dragers = zie mediumtypen

13 Promotiebeleid13 Feed back Zijn de voorgenomen doelen bereikt met het daarvoor beschikbare budget?

14 Promotiebeleid14 Enkele andere reclamebegrippen (1) Collectieve reclame: promoten v/e product of dienst v/e bedrijfstak Coöperatieve reclame: gezamenlijk bewerken v/d eindafnemer door verschillende partijen bedrijfskolom Combinatie reclame: Reclame elkaars producten te promoten Blz

15 Promotiebeleid15 Enkele andere reclamebegrippen (2) Themareclame: gericht op attitudeverandering van consument Actiereclame: gericht op meer verkopen op korte termijn Vergelijkende reclame: aanbieder vergelijkt zijn product rechtstreeks met product van concurrent Blz


Download ppt "Promotiebeleid1 Communicatiebeleid Onderneming Public Relations Institutionele reclame Publiciteit Face to face communicatie Blz. 491 Promotie Reclame."

Verwante presentaties


Ads door Google