De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Communicatie met de achterban. Wat hebben jullie al gedaan als communicatie? BRAINSTORM.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Communicatie met de achterban. Wat hebben jullie al gedaan als communicatie? BRAINSTORM."— Transcript van de presentatie:

1 Communicatie met de achterban

2 Wat hebben jullie al gedaan als communicatie? BRAINSTORM

3 •NIET: handleiding geven •Wel: nadenken over communicatie: 1.Doelgroep 2.Boodschap 3.Doel •Praktische uitwerking •Neveneffecten Inhoud vorming

4 •Aan wie is de communicatie gericht? •! Dit is niet steeds de student: andere mogelijkheden?? •Profiel: aantal kenmerken 1. Doelgroep

5 •Profiel: de student die ons nog niet kent: o Student o Niet in eerste instantie geïnteresseerd in de studentenraad 1. Doelgroep

6 •Welke doelen zijn er allemaal mogelijk? Welk doel wilden jullie bereiken met dergelijke communicatie? 2. Doel

7 •Informeren van de studenten •Overtuigen •Mobiliseren, tot actie aanzetten •Naambekendheid •Informatie verkrijgen van de studenten

8 •Wat wil je communiceren?? 3. Boodschap Z O B

9 •Wat wil je communiceren?? 3. Boodschap Z O

10 •Wat wil je communiceren?? 3. Boodschap Z O

11 •Wat wil je communiceren?? 3. Boodschap Z O

12 •Wat wil je communiceren?? 3. Boodschap Z O B

13 •Geloofwaardige boodschap + ongeloofwaardige bron = geloofwaardig! •In eerste instantie niet geloofd •Daarna (een nachtje over slapen) gedissocieerd Sleepereffect

14 •2 assen o Direct indirect o Individueel groepsgericht 4. Communicatiemiddelen

15 •Gecombineerd: 4 mogelijkheden 2 assen Direct Indirect Individueel Groepsgericht

16 •Meeste effect •Meest arbeidsintensief Direct individueel

17 •Komt niet veel voor •Antwoorden via mail, forum, etc.  steeds proberen direct te communiceren: duidelijkheid! indirect individueel

18 •Middelmatig effect o Als je wil overtuigen: directe communicatie! •Minder arbeidsintensief •Aan te raden: neem individuele aspect erbij! Direct groepsgericht

19 •Meest voorkomend •Voordeel: weinig arbeidsintensief •Nadelen: o Geen controle boodschap o Opvallen? Indirect groepsgericht

20 •Budget •Waar? •Wanneer de communicatie? En wanneer stopt die? •Tijdsplanning voorbereidingen: o Wanneer o Door wie Praktische uitwerking

21 •Nevendoelgroepen o Mensen die je misschien nog voor andere zaken nodig hebt •Nevenboodschap o Door manier van communiceren •Nevendoelen •Vb: Informeren wordt mobiliseren Mobiliseren, maar niet allen overtuigd Neveneffecten

22 OEFENINGEN •Nadenken over communicatie: o Doelgroep o Boodschap o Doel •Praktische uitwerking •Neveneffecten

23 Wat hebben jullie gekozen? Waarom? OEFENINGEN


Download ppt "Communicatie met de achterban. Wat hebben jullie al gedaan als communicatie? BRAINSTORM."

Verwante presentaties


Ads door Google