De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?"— Transcript van de presentatie:

1 Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?

2 Keek op de week Hoe zijn jullie in ontwikkeling? Wat zijn de successen van de afgelopen tijd? Wat willen jullie met elkaar delen? Wat zijn behoeften voor de komende tijd?

3 Vandaag kijken we naar onze (toekomstige klanten) Hoeveel klanten wil je komend jaar? Welke omzet per klant streef je naar? Welke doelen heb ik hierbij? Per jaar, maand, kwartaal, opdracht? Hoe loyaal wil ik mijn klanten maken? Kan er na een eerste opdracht nog meer omzet uit komen?

4 Hebben jullie over deze vragen al nagedacht? Zo nee, denk er dan eens komend half uur over na! En deel na dit half uur eens je bevindingen

5 Vervolg over klanten Welk profiel heeft mijn klant? –Leeftijd, geslacht –Inkomen –Behoeften (!!) –Getrouwd, verloofd, gescheiden, kinderen? –Opleiding? –Functie? –Inkomen? –Woonplaats (binnen welk gebied wil je je klanten? –Welke interesses hebben ze? –Waar zitten ze? Waar vind ik ze? Hoe bereik ik ze?

6 Opdracht Vorm je het komend half uur eens een goed beeld van je klant!!

7 Bespreken opdracht Wat kunnen we hier uit leren? Wat is er nog te doen? Welke stappen ga je nog zetten?

8 Hoe bereiken we de klanten? Indirecte benadering: –Via anderen: persbericht, mond tot mond reclame –Via website –Via reclame –Lid worden van digitale netwerkclubs

9 Hoe bereiken we de klanten? Directe methode Stap 1: Het klantprofiel snappen Stap 2: Fysieke of digitale plaatsen bepalen waar je ze kunt vinden (woonplaats, krant/ magazine, beurs, websites, netwerken, etc) Stap 3: Zijn er strategische partners mogelijk om ze te bereiken? Stap 4: (Communicatie)mogelijkheden bepalen; mailen, bellen,

10 Hoe bereiken we de klanten? Stap 5: Koppelen communicatiemogelijkheden aan kosten en baten. Stap 6: Keuze maken Stap 7: Plan maken en acties uitvoeren. Stap 8: Directe follow up bepalen (bellen en mailen, reclame en actie etc) Stap 9: Nadenken over langdurige klantenbinding

11 Opdracht Denk eens na over voorgaande stappen Maak een plan om je klanten te bereiken

12 Bespreken opdrachten

13 Vragen, op- of aanmerkingen?

14 Succes de komende weken


Download ppt "Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?"

Verwante presentaties


Ads door Google