De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel."— Transcript van de presentatie:

1 CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel

2 Agenda Brand management in het kader van het project Voorbereiding op projectpresentaties Opdracht 1

3 Brand management Brand management = Engelse term voor merkmanagement Het zijn de stappen die je neemt om een merk in de markt te zetten, die positie op de markt te versterken en verder uit te bouwen. Zie “Designing Brand Identity” vanaf pagina 152 !

4 Brand management Brand management in het kader van het project Het bureau Eden heeft voor NS e.e.a gedaan op dit gebied Zie: http://www.edendesign.nl/edensite/NL/cases/case_ns/case 1.html

5 Oefening 1: Product of merk? Beantwoord de volgende vragen. Heb je jouw product in het project een naam gegeven? Is dat een merknaam of een productnaam? Sluit je product aan bij AH/Bouwfonds als merk, of staat het los?

6 Mentale en visuele identiteit? Heb je een mentale identiteit van je product of merk opgesteld? Heb je een visuele identiteit van je product of merk opgesteld?

7 Oefening 2: Brand management Welke factoren zijn van doorslaggevend belang voor het succes van je product of merk? Heb je nagedacht over hoe je je product of merk gaat introduceren? Wat zijn je conclusies? Leiden die tot concrete acties?  Plenair bespreken: 10 minuten

8 Oefening 3: Concrete acties Bedenk minimaal 1 concrete actie om je product of merk te introduceren  10 minuten

9 Presentaties Uit de briefing: “De presentatie moet het karakter hebben van een pitch naar een opdrachtgever.” We gaan een aantal stappen nemen om tot een succesvolle pitch te komen.

10 Succesvolle pitch De elevatorpitch duurt tussen de 1 en 2 minuten Verdere toelichting begrip ‘elevatorpitch’ We gaan naar het volgende filmpje kijken

11 Succesvolle pitch

12 Consumentenperspectief Wat heeft de consument aan jouw product of merk? Vat dat samen in 1 pakkende zin!

13 Opdrachtgeversperspectief Wat heeft de opdrachtgever aan jouw product of merk? Vat dat samen in 1 pakkende zin!

14 Presentatie Kies een van de twee zinnen (consumentenperspectief of opdrachtgeverperspectief) om je pitch te openen

15 Overstag in 1 minuut Je hebt 1 minuut om je opdrachtgever te overtuigen. Schrijf een pitch van 1 minuut uit (ongeveer 200 woorden). Probeer je opdrachtgever daarin te overtuigen dat jouw oplossing de beste is! Concentreer je op hoofdlijnen, verlies je niet in details  10 minuten schrijven, 10 minuten bespreken

16 In de klas Enkele studenten lezen hun pitch voor De rest geeft commentaar

17 Week 9 bij je projectpresentaties Ga je je pitch ook echt gebruiken? Bedenk dan goed hoe je ‘m laat aansluiten op de rest van je presentatie!

18 Groepsopdracht 1

19 Veel succes! Hoe vonden jullie dit kwartaal? Hopelijk zien we zien elkaar volgend blok weer. Download college: www.Prospective.nlwww.Prospective.nl E-mail: a.f.nagel@hro.nl


Download ppt "CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel."

Verwante presentaties


Ads door Google