De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle."— Transcript van de presentatie:

1 Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle

2 Markt georiënteer d Onderscheidende competenties Realistisch Specifiek Motiverend Visie KENMERKEN VAN GOEDE MISSION STATEMENTS Mission Statement

3 Bestaand product Nieuw product Bestaande markt MarktpenetratieProduct ontwikkeling Nieuwe marktMarkt- ontwikkeling diversificatie Product/marktontwikkelingsmatrix

4 Figuur 3.2 Factoren die van invloed zijn op de marketingstrategie (met daarbij de nummers van de hoofdstukken waarin ze voorkomen)

5 Voorspellen van de vraag Markt positionering Markt segmentatie Markt doelstellingen STAPPEN NAAR EEN EFFECTIEVE SEGMENTATIE VAN DE MARKT Doelmarkt

6 Uitdagers- strategieën Marktleider- strategieën Marktniche- strategieën Marktvolger- strategieën CONCURRENTIE VOORDEEL HANGT AF VAN DE POSITIE IN DE BEDRIJFSTAK Marketing strategieën voor concurrentievoordeel

7 Figuur 3.3 De 4 p’s van de marketingmix

8 Tabel 3.1 Inhoud van een marketingplan


Download ppt "Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle."

Verwante presentaties


Ads door Google