Stage: Basisschool de Klingerberg

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redekundig ontleden Over waarom, wat en hoe....
Advertisements

Dag 12. Dag 12 Dag 12 van het dagboek Hallootjes, Hoe is het bij jullie? Ik hoop dat jullie je een beetje beter voelen dan wij hier. Want het is toch.
IJsje is het zachtste beertje van de hele wereld. Voel maar in het boek!
Wij hebben een woord -Het Woord- voor de wereld
naamwoordelijk gezegde
Lees- en Taalproblemen
De Vrouw Toen God de vrouw schiep was hij nog laat bezig op de 6e dag.
Dag 10. Dag 10 Dag 10 van het dagboek Hallo lieve kinderen, Daar ben ik weer. Oh jongens en meisjes…het is toch niet te geloven. Wederom gaat er van.
Uitslag opdracht 2 (samsam, nr
Dag 2. Dag 2 Dag 2 van het dagboek Aloha allemaal, Zo daar ben ik weer. Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie al benieuwd naar wat ik vandaag allemaal.
Beelden storm.
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
“Zonder taal geen verhaal” .
Door Rosalie Blok. 4 en 5 juni 2013 was het weer tijd voor de Jaarlijkse modeshow van de studenten van de opleiding Mode/maatkleding van ROC Tilburg.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Loverboys.
Mijn Intake Kevin Lutgert Matchpoint. De Voorbereiding naar mijn opleiding Onderzoeken Beslissingen nemen Praten met Matchpoint Gesprek op.
Dag 7 Dag 7 van het dagboek Hallo jongens en meisjes, Hier ben ik dan weer. En hebben jullie al iets in je schoentje gehad? Als je nog niets gehad.
Wat maakt het leven zinvol?
Goede doel 2013 Boeken voor Zuid-Afrika. Hier ligt Zuid-Afrika Hier ligt Nederland.
Bezoek een tv studio opname met publiek JENSEN. OPDRACHT Op 17 april 2013 zijn Lisa, Elllen, Kylie, Kimberly, Vanja en ik naar Weesp afgereisd om een.
DE LAURENTIUS PRAKTIJKSCHOOL IN DELFT
De schaduw en het licht Tekst Toon Hermans Muziek James Galway
Dag 3. Dag 3 Hallo jongens en meisjes, Dag 3 van het dagboek Hallo jongens en meisjes, Daar ben ik weer. En hoe is het bij jullie? Zijn jullie al bezig.
Maand programma bij receptie dit project is gemaakt door: soufian.
De kleur blauw stond centraal in dit project Cuma-dag was wel leuk je kan der van alles doen, je kunt kleding ontwerpen, Voertuigen maken, muziek maken,
CULTUREEL KAPITAAL ?????? Je eerste keer weet je niet wat je te wachten staat om dat je het niet kent. De eerste keer dat ik naar het toneel ging was.
Wat gaan we leren in groep 5
Verzuiling en ontzuiling in Nederland
Woord van Leven December 2009 “Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede werken zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de.
Bewerkt door Rani, Sofie, Helena en Annelies Schooljaar:
dat hebben wij, wij op vakantie naar kreta in september en wat hebben we, we zitten hier in de regen.
dus dat was 'n hele onderneming, maar wel erg leuk.
dus dat zag je inderdaad zo af en toe gebeuren. dus we gingen 's-morgens om zes uur in de bus en toen waren we daar dan om 'n uur of half tien bij die.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
De kring. Elke maandag beginnen we in de kring
Interpreteren van data
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Harry Potter Studios.
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?
Ik dacht dat het geluid voor ons, levende wezens, belangrijk was en daarom heb ik gezegd: Mijn oren.
Voor Aranka... Van Aart.
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
Schoolproject in beeld
Advent 2014 Logo school.
essentie van kerst Over de mens-wording van Gods Zoon
Wat is de persoonsvorm?. Wat is de persoonsvorm?
Wie ben ik?.
Ervaringen van kinderen in woorden vangen
Pas op Leesvirus! Een verhaal geschreven door de kinderen van groep 5/6 van de Meester Sieberingschool Nieuw Balinge 2015.
Onze doelen en visie in beeld
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Resultaten Leerlingenenquête 2015
Het derde thema van het project gaat deze zondag over getrouwd zijn. Veel sprookjes eindigen met “En ze leefden nog lang en gelukkig”, maar voor getrouwde.
Het kost niets om dit te lezen.... het kost niets om te proberen !!! Te kijken maar doorlezen tot het einde het kost niets om te proberen !!! Te kijken.
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
Een herfstboekje maken
Van Max en Jim BIOMIMICRY. Biomimicry is als je een probleem hebt dat je dat dan oplost door de natuur. Het hoeft niet perse een probleem te zijn als.
Hebreeen 10: 22 laten wij tot Hem naderen met een waarachtig hart, in volle zekerheid van het geloof, nu ons hart gereinigd is van een slecht geweten en.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Wie zijn wij? Graag willen wij ons eerst aan u voorstellen. Wij zijn Brando en Lianne met Samuel, Ruth, Salomé, Yaela en Jaimie van Oosten, Arjan, Marissa.
Welkom ik maak me sterk.
Gemaakt door Roos de Boer ylia lijkt een gewoon meisje. Maar eigenlijk niet want ze woont bij een heel heksenvolk. Maar ylia is nog geen heks. Maar dat.
Ik mocht voor plannex een opdracht over de merel doen. Ik vond het gelijk leuk. Maar het was wel moeilijk.
Heel gewoon maar toch anders.
Hoe zag het plaatsje Ootmarsum er in de oorlog uit? Wij probeerden hier achter te komen en dat is ons gelukt. Wij gaan jullie er over vertellen.  Dit.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
God zei tegen Jona: “Ga naar Ninevé, de mensen daar doen allemaal gemeen.” Maar Jona dacht: ”Ik ga er met de boot vandoor, want Ninevé, daar ga ik mooi.
Transcript van de presentatie:

Stage: Basisschool de Klingerberg Manon Bremmers

De vakken Ze gebruiken verschillende vakken, zoals rekenen, taal, W.O (wereld oriëntatie), engels en gym. Ze krijgen natuurlijk wel op een andere manier les van die vakken. In de volgende dia’s vertel ik wat meer over de vakken. Wat ze inhouden, wat ze doen etc.

Rekenen Bij rekenen, wordt er ook echt gerekend. Voornamelijk uit het hoofd. Ze krijgen te maken met vermenigvuldigen met delen, plus en min, breuken. Ze werken voornamelijk met een tekst boek en daar wordt door middel van een klein verhaaltje de opdracht gegeven. Zo is het makkelijkere te snappen voor de leerlingen. Toen er sommige leerlingen aan mij vroegen hoe iets moest, moest ik echt goed nadenken want ‘t was soms echt moeilijk voor me. Vooral het hoofdrekenen en de breuken. Dat lukte me echt niet.

Taal Bij taal krijgen ze op een hele andere manier les dan ons, ze werken dan wel in boeken maar toch een andere soort taal/Nederlands dan ons. Ze krijgen veel te maken met de persoonsvorm en werkwoorden en moeten deze dan vinden in een zin. Ze moeten ook zinnen ontleden en er proberen een andere zin van te maken. Het is dus wel wat anders als wat wij nu krijgen.

W.O W.O staat voor wereld oriëntatie, in dit vak leren ze van alles wat met de wereld te maken heeft. Ze leren over het heelal, de oorlogen die er zijn geweest. Over de natuur en de dieren die er zijn. Over hoe de mens is geworden hoe de mens nu is. Eigenlijk alles wat met ons bestaan te maken heeft, ze lezen dit allemaal in boekjes en in tijdschriften.

Engels Het engels wat hun hebben is helemaal anders dan wat wij hebben, ze lezen dan wel Engelse teksten en moeten dit vertalen. Maar de opbouw van de Engelse verhaaltjes de grammatica en de rest is totaal anders. Toen ik begon met het helpen van een leerling en ik de tekst las. Had ik echt zoiets van : oké ? Sommige zinnen klopte gewoon niet, er werden woorden gebruikt die eigenlijk iets anders zouden moeten betekenen als je de tekst las. Ik moest op dat moment wel goed nadenken, want het was totaal anders dan het engels van wat wij nu hebben.

Gym Bij gym is er niet zo heel veel verschil tussen onze gym en hun gym, je zag wel aan het begin van de les dat de jongens en de meisjes apart zaten. De meiden zaten aan de linkerkant van de banken en de jongens aan de rechterkant. Er zat zeker 1 hele meter tussen de meiden en jongens. Wat me wel opviel was dat er wel echt gegymd werd, en het niet zo’n gym is als wat wij hebben. De kinderen spelen ook echt sportief en er is bijna geen ruzie. Ze kunnen gelukkig wel tegen hun verlies, de meiden maar ook de jongens. Maar dat is niet zo in onze klas. Dus daar zat wel het verschil in.

Ateliers De Klingerberg werkt met ateliers, in dat uurtje worden groep 7 & 8 gemixt door elkaar in 3 verschillende vakken : Taal, Rekenen en W.O. Zo leren ze samen te werken en elkaar te helpen. Meestal helpt groep 8, groep 7 maar soms is dat ook omgedraaid. Zo leren ze met iedereen samen te werken. En niet alleen met de mensen waar ze perse samen mee willen werken.

Gevaar Beheersing Training Met deze training leren de jongens en de meiden voor zichzelf opkomen in een bepaalde situatie als dit nodig is. Ze leren sterk te zijn met hun geest en overduidelijk te laten weten wat ze wel en niet willen. Ze leren zich goed te verdedigen en goed op te komen voor zichzelf. Dit komt vanuit het Marietje Kessels project. Dit is een goed project voor zowel de jongens als de meisjes.

De Klingerberg De klingerberg school is lid van het kerobei, dit is een stichting waar meerdere scholen bij zijn aangesloten. De klingerberg school heeft sinds kort ook een peuterspeelzaal erbij. De locatie is erg makkelijk te vinden en ligt ook op een fijne plek dicht bij huis. Je hebt 3 klassen van groep 1 / 2 en dan heb je van de overige klassen gewoon 1 klas.