Project Zuid-Afrika dinsdag.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Welkom op de Julianaschool
ORGANISATIE Tafeltennistrainer 2
Een keersom uitrekenen… tafel van 5
Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Anticonceptie.
Welkom bij de World Vision Quiz.
3 H/V, kiezen voor een profiel
1 WSNS Studiedag 3 oktober 2006 “Juf, gaan we die weer doen? Die is leuk!”
‘t Schrijverke Zoetermeer
209 leerlingen… Verdeeld in 35 groepen van 6 leerlingen: Met telkens een volwassene als begeleider…
TAAK 3 WONEN, WAAR KIES JE VOOR?
Sloppenwijken.
Dorcas is een internationale hulporganisatie die in twintig landen in Oost-Europa en Afrika projecten van lokale partnerorganisaties ondersteunt. Dorcas.
Probleem gestuurd onderwijs
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Gemaakt door: Harm, Manon, Lynn en Marijn.
Kenmerk 14 a Opkomst van de stedelijke burgerij en b De toenemende zelfstandigheid van steden Les 15 - Groei van de Steden.
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
Hoofdstuk 2.
In deze presentatie kijk je naar een aantal filmpjes.
AARDRIJKSKUNDE.
Al doende leren training docenten
Hoofdstuk 2 Verbanden tussen patronen Paragraaf 6 t/m 9
Opzet basisschoolopdracht!!. Werkstuk: Een elastisch ontwerp.
Hoofdstuk 4 Waarom werken?
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
© Copyright niet kopiëren op rechten van auteurs.
Rekenen groep 4.
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Welkom…...
LES 1 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
2 vmbo-T/havo 4 steden, §2 en 3
OFC28 mediawijsheid les 4.
Visie & Strategie.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Energie voor de toekomst? Opdracht A3. Inleiding Duurzame energie?  Energie produceren op een manier die blijvend gebruikt kan worden.
Microkredieten voor vrouwen en mannen in zuidwest Kenia.
Wandelen voor Water is een kindergerichte campagne die elk jaar plaatsvindt in de week rondom de VN World Water Day, op 22 maart. Dit jaar op woensdagochtend.
Energie op school. Energiebesparing op school tot 20%
Project “Horizon Verbreden”
Project Zuid-Afrika.
Arm vs. Rijk (1910) 'Wij zijn vegetariërs, wij eten nooit vleesch.'
2 th 1 Ontwikkeling § 2-3.
1 VWO Hoofdstuk 1 Bevolking § 2 - 4
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Onderzoek I Bijeenkomst 3
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Ik mocht voor plannex een opdracht over de merel doen. Ik vond het gelijk leuk. Maar het was wel moeilijk.
Revoluties in Europa. Les 4 In het Gemeentehuis Doelen van les 4 Je kunt beschrijven welke taken burgemeester, wethouders en raadsleden uitvoeren. Je.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Afrika. Inhoud * Afrika * Somalië * Zuid Afrika *WK *Kaart van Afrika *Kaart van Somalië Kaart van Zuid-Afrika.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Blok 2 Vrijheid in Nederland
Aardrijkskunde Bob Martijn en Bas.
Blok 2 Vrijheid in Nederland
Hoofdstuk 3 Bronnen van energie: Brazilië
Keuzedeel internationalisering
Les 1: Introductie Marketing
Landschappen.
Wat zie je hier?.
1 vmbo-T/havo 1 bevolking, §2 en 3
Begeleiden Les 7.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Mali: een droog gebied Bladzijde 26 / 27.
Project gamemarket Les 1.
Transcript van de presentatie:

Project Zuid-Afrika dinsdag

Planning 13:45 – 14:00 instructie glogster 14:00 – 14:45 les sloppenwijken 14:45 – 15:30 in eigen groepjes onderzoeksvragen en deelvragen maken + informatie opzoeken Groepjes van 5

Presenteren met glogster http://edu.glogster.com/

Glogster gegevens Gebruikersnaam : jozef8 Wachtwoord : GROEP8 Opslaan onder je groepsnaam

Sloppenwijk soweto Doelen: - ontstaan van de sloppenwijk Soweto de levensomstandigheden beschrijven Het probleem van sloppenwijken kennen 5 miljoen inwoners

Ontstaan van de soweto Wat is een sloppenwijk? Hoe ontstaan sloppenwijken? Apartheid Werken in Johannesburg  goudmijnen

Informatie over soweto Soweto is een sloppenwijk van slechte kwaliteit zelf gebouwde huizen aan de rand van een grote stad in Zuid Afrika. Zoals veel van deze sloppenwijken in veel minder ontwikkelde landen van de wereld, begon ook Soweto als een tijdelijke huisvesting maar wordt het een steeds meer permanente huisvesting. De meeste bewoners kwamen uit arme gebieden of van het platteland, maar met weinig vaardigheden voor stedelijke gebieden en weinig spaargeld. De anderen zijn jonge volwassenen uit andere arme gebieden van de stad die hier hun eerste woning opzetten. Werkeloosheid is geen optie. Ze moeten iets doen om te overleven.

Opdracht ‘je bent door de inwoners van de krottenwijk Soweto samen met enkele anderen uitgekozen om een plan te maken om de leefomstandigheden in Soweto te verbeteren. Een internationale organisatie heeft een bedrag van 20.000 euro ter beschikking gesteld voor dit jaar om Soweto te verbeteren en ook 20.000 voor het volgend jaar. De vraag is hoe jullie dat geld gaan besteden. Lees de volgende informatie en maak een plan. Je beschikt over: bron1 : de kaart van Soweto Bron 2: informatie over Soweto Bron 3: prijslijst waarop staat wat elke verbetering van de krottenwijk kost Bron 4: een keuzeformulier voor het eerste en het tweede jaar.

Regels Er mag gewoon gepraat worden maar er wordt overlegd met leerlingen uit je eigen groepje en niet met leerlingen uit een ander groepje. Als je denkt dat je klaar bent en een goed plan hebt steek je je vinger op en komt de leerkracht even langs om te kijken of je met het volgende jaar verder mag gaan. Je mag elkaar overtuigen van je eigen mening MAAR je laat elkaar ook uitpraten.

evaluatie Zelfstandig je keuzes verantwoorden Wat vonden jullie ervan ? Heb je er wat van geleerd?

Groepjes project Zuid-Afrika Nelson Mandela : Arme bevolking: culturen: op safari: Teun - Maiko - Robin V. - julia isabel - Eddo - Sam - Joël Camiel - Max - Yorick - Samantha Darin - Toine - Sytske - Colin Dida - Elisa Landschappen: Nederland in Zuid-Afrika: Kinderen in Zuid-Afrika - Sofia - Loes - Maran - Maruska - Marijn - Lina - Joe - Amber - Sanne - Daan - Robin te B.

In groepjes aan het werk In je groepje: hoofdvraag maken deelvragen maken, iedereen heeft uiteindelijk 1 deelvraag om te onderzoeken. bepalen wat voor soort glogster je wilt taken verdelen en informatie zoeken

Tot morgen Zuid-Afrika !!