Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr. 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Advertisements

Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Coördinatoren VV 15 januari 2014 verslag 1dpb brugge.
Stagementorendag ‘ortho’ 20 maart Programma •Welkom! •Het nieuw curriculum… met bijzondere aandacht voor stages en afstudeerproject •Koffiepauze.
Eindwerk zesde jaar.
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Werkveldtraining 26 september 2013
Voorlichtingsavond IS3 WELKOM. Voorlichtingsavond Opening Terugblik Kiezen Gevraagd Arbeidsoriëntatie Afsluiting.
Stage 3 en stage2-V2 Screencast ter voorbereiding van de intake stage
3e bachelor Agogische wetenschappen
3e bachelor Agogische wetenschappen
Transparantie bij evaluatie van stages Ann Deketelaere Dienst Onderwijs Faculteit Geneeskunde 19 november 2009 Studiedag Associatie: waarderen van leren.
STAGE Faculteit Rechtsgeleerdheid. Programma Opleidingsonderdeel “stage” : K. Bernauw Practische organisatie : K. Rötgens Getuigenis/ervaringen studenten-stagiairs.
Vernieuwing verzorging
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
PEDAGOGISCHE STAGE Plantijn Hogeschool.
Heerbeeck College Decanaat VMBO T.
1 Afstudeervoorlichting Afstuderen 2 Personen: SLB coach 4-de jaar INF, TI: Stage/afstudeercoördinator INF, TI: A. van Raamt kamer K.1.07 tst (
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
1 Afstudeervoorlichting Afstuderen 2 Personen: SLB coach 4-de jaar INF, TI: Stage/afstudeercoördinator INF, TI: A. van Raamt kamer K.1.07 tst (
STAGE Voorlichting april 2013 Instituut CMI - Opleiding CMD.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Welkom op de ouderavond van klas 4 Schooljaar
Informatie avond 4e klas
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Handelingsplannen.
Netwerk coördinatoren VZ
Welkom in L22 ! SLB 2 L22 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Alles wat je wilt weten over PLP 1!
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
SLB2 K21 Bijeenkomst 1 Marjan Koerselman.
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Training digitale didactiek
Welkom in L23 ! SLB 2 L23 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Van harte welkom ouders van leerjaar 3
Ouderavond klas 1 Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 14 september 2015.
LEERJAAR 1 SAW.  Wat wil ik gaan doen: A. Pedagogische werk > Kinderopvang (Niv 3 en 4) > Jeugdzorg (niv 4) B. Maatschappelijke zorg > Maatschappelijke.
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Praktijkervaring en reflectie
Vermindering van de planlast Stagebeheer. Aanbieden van een platform aan bedrijven, scholen, leerlingen en betrokken instanties met als doel de leerlingen.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
Bijeenkomst September 2015
Didactiek rondom practicumverslagen: Inhouden, werkvormen en materialen voor de lerarenopleidingen Gerald van Dijk, Hogeschool Utrecht W. Kuiper, H. Eijkelhof,
Het eenvormig stagebegeleidingsformulier verpleegkunde voor West-Vlaanderen Provinciaal Verpleegkundig Overleg Zorgnet ziekenhuizen Alle scholen uit West-Vlaanderen.
STAGES 1 BaLO Studenten Van OPLEIDINGSFASE 1 = OF1 Bachelor Lager Onderwijs = 1 BaLO Van harte welkom!
Rollen binnen het werkplekleren
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
kennis- en informatieavond leerjaar 2 september schooljaar
OF Het praktijksemester.
Voorlichting Stage.
Coördinatoren VZ 13 januari 2017.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Welkom bij de Stage-informatieavond
Ouderavond 5 havo 18 september 2018
Ouderavond 5 havo 18 september 2018
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Het tweede LOS-gesprek
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Cijferloos lesgeven bij talen
Welkom bij de Stage-informatieavond
De start van werkplekleren 2a
Infosessie aanmelden 2019 Merelbeke – 28 januari 2019.
Transcript van de presentatie:

Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr. 2015

 Zelfstandig functioneren in beroepscontext  (Componenten van) competenties verwerven: FG1, 2, 3, 4, 5, 7, 10 taal en attitudes. FG 6 en 8: Formatief Doel stage 2

 23/2/2015: observeren en participeren  19/3/ /3/2015: stageperiode maart  7 stagedagen  4/5/ /5/2015: stageperiode mei  10 stagedagen Planning

 Participeren: samen doen  Lessen/activiteiten: zie pg gids  25 lessen in maart  35 lessen in mei  Verdeel verstandig!  Te integreren werkvormen/activiteiten: pg. 9  Video-opdracht: raadpleeg de site en neem grondig door! Programma Gebruik de ‘specifieke aandachtspunten’ op Chamilo bij de voorbereiding van je lessen!

 Krijg je op intake:  1 stagegids voor jou, 1 voor mentor  1 brief voor de klasmentor  1 synthesedocument voor de klasmentor  Chamilo:  Weekrooster  Identificatiegegevens  Overzicht realisering programma  1 zelfevaluatie op het einde van stage Documenten

 Naam + ‘stage2’ + leergroep op buitenkant kaft  Deel 1:  Identificatiegegevens  Weekroosters  Observatiegegevens (beginsituatieanalyse)  Alle LVB (+ bordplan, werkbladen, teksten) + evaluatie!  ‘Geef 8!’  Deel 2:  Overzicht realisering programma  Begeleidingsschrift klasmentor (moet je zelf voorzien, neem een A5-schriftje!)  Begeleidingsfiches stagebegeleider  Synthesedocument klasmentor  Zelfevaluatie Stagemap

 Leerkansen bieden  Lesopdrachten bespreken en lessen plannen (weekrooster)  Info doelstellingen, beginsituatie, leerinhoud, handleiding, …  Alle LVB vooraf doornemen (dien tijdig in!)  Feedback in begeleidingsschrift noteren + les nabespreken  Synthesedocument invullen: in maart én in mei Begeleiding door klasmentor

 1 ste aanspreekpunt  1 LVB per stageperiode vooraf doornemen en becommentariëren  Per periode 1 lesobservatie met nabespreking (op stageschool of achteraf op campus) en begeleidingsfiche  Tussentijdse feedback: daarin wordt gedifferentieerd naargelang jouw noden/al bereikte competenties (kan een gesprek zijn, kan een telefoontje zijn, kan een verslag op papier zijn, kan een mail zijn, …).  Beoordelingsrapport stage: pas eind juni, in rapportbundel Begeleiding door stagebegeleider

 Opleiding bepaalt quotering, niet de klasmentor  Stagebegeleider doet voorstel quotering  Grondige bespreking op stagecommissie (+/- 8 stagebegeleiders)  Stagecommissie legt definitieve quotering vast  Voorwaarden om quotering te krijgen:  Programma gerealiseerd- alle afspraken nagekomen  Stagemap is volledig en tijdig ingediend  Welke functionele gehelen worden beoordeeld?  Summatieve beoordeling: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 10, taal, attitudes  Formatieve beoordeling: 6, 8  Quoteringsnormen: zie gids pg Informeer je grondig!  Competenties en indicatoren: zie synthesedoc. klasmentor Beoordeling stage

 LVB tijdig indienen!  Les niet (degelijk) voorbereid of niet herwerkt = niet geven!  Reglement en leefregels van de school / attitudes  Je aanmelden bij directeur  Volle dagen aanwezig zijn op je stageschool  Ziekte: onmiddellijk melden (school, klasmentor, SB). Zoek inhaalmoment in overleg met klasmentor en SB.  Sociale media? Afspraken

 Kennismaking (indien nieuwe begeleider)  Afspraken maken  Diagonale doorname stagegids  Mogelijkheid tot vragen stellen Intake met stagebegeleider