De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Coördinatoren VV 19 januari 2017.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Coördinatoren VV 19 januari 2017."— Transcript van de presentatie:

1 Coördinatoren VV 19 januari 2017

2 AGENDA 1 Opvolging vorig verslag 2 Participerende activiteiten (vraag VTI Diksmuide) 3 Vernieuwing secundair onderwijs (VISO Roeselare) 4 Basisvademecum 5 Evaluatie (vraag O.L.V.H. Brugge) 6 Portfolio (Petrus en Paulus Oostende) 7 BKD (vraag St. Vincentiusinstituut Anzegem) 8 Varia, afspraken, nascholingen …

3 1 Participerende activiteiten (VTI Diksmuide)
Uitwisseling ervaring Zie vorig verslag (agendapunt 1) Soms overbevraging van externen dus evt. aantal observanten over de middag op kleuterspeelplaats het gaat om observeren, ondersteunen en dagdagelijkse gesprekjes voeren kinderen en volwassenen op school uitnodigen

4 2 Vernieuwing secundair onderwijs
Nog weinig concrete informatie

5 3 Basisvademecum

6 Bekijken van basisvademecum
Nieuwe documenten / aanvullingen bestaand materiaal

7 Vragen bij basisvademecum:
Hoe gebruiken jullie dit vademecum? Met het volledige team of individueel? Wat missen jullie nog / wat is onduidelijk? Andere vragen?

8 4 Evaluatie Zie document in servicedocument

9 Verschillende mogelijkheden met voor- en nadelen
Evalueren per vak of cluster of thema Evalueren per AD Punten of waarderingen Al dan niet samentellen voor deliberatiecommissie

10 Kritische vragen voor het team
Hechten we voldoende belang aan wat we belangrijk vinden voor een leerling tweede graad VV in de lessen? Dit betekent aanleren, begeleiden en beoordelen binnen context en leerplan! Klopt de puntenverdeling, gewichten met wat we belangrijk vinden? Mogen lln groeien? Is die groei ook opgenomen in het systeem bv via criteria, leerlijn doelen? Wordt ook de samenhang tussen doelen begeleid en beoordeeld? Is het systeem doorzichtig voor lln?

11 5 Portfolio zie document

12 Portfolio Brengt het portfolio datgene in kaart wat we begeleiden en beoordelen? Is het een samenhangend systeem met wat gebeurt / geleerd wordt in de lessen? Is het een groei instrument? Wordt het op geregelde tijdstippen gebruikt?

13 6 Binnenklasdifferentiatie

14 Opsplitsing groepen op basis van beginsituatie (20’)
GROEP 1 Filmpje BKD large Beginsituatie: Uitleg omtrent BKD nog niet gekregen GROEP 2 Artikel personenzorg zelfstandig lezen Beginsituatie: voldoende informatie BKD, maar artikel personenzorg nog niet (grondig) gelezen GROEP 3 BKD + artikel personenzorg toegelicht door begeleiders (mogelijkheid om extra vragen te stellen) GROEP 4 Filmpje BKD mini + discussie in kleine groep aan de hand van mythes Beginsituatie: voldoende informatie BKD + artikel personenzorg grondig gelezen

15 Ordeningskader BKD

16 Ordeningskader BKD Opdrachten / leerinhouden Leermiddelen

17 1 3 2 4 5 6 7

18 Voorbeelden uit eigen praktijk
Per 3 aan tafel Per item (7) BKD een blad op tafel. Blad doorschuiven naar volgende groep Vergelijken eigen blad en blad begeleiding Einde in plenum: 1 tip per deelnemer en Hoe ga je hiermee verder aan de slag in team op school?

19 7 Varia, afspraken, nascholingen … zie mededelingen en site!


Download ppt "Coördinatoren VV 19 januari 2017."

Verwante presentaties


Ads door Google