competentieontwikkeling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Study into the Implementation of the Guideline for the Multidisciplinary treatment of Anxiety disorders SIGMA Maarten van Dijk (ADAPT - expertise.
Advertisements

HAVISTEN COMPETENT
Samenwerken in een team
Onze kernwaarden.
Dalton op De Wereldweide. Dalton is geen methode, geen systeem Dalton op De Wereldweide.
Symposium “Leer- en Innovatiecentrum”
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Respectvolle bejegening
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Begeleid zelfstandig leren
Vrijwilligers & motivatie
Train The Coach Bijeenkomst PMGG d.d
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Rekenbewust Vakonderwijs Bij rekenbewust vakonderwijs werken vakleraren ook aan de rekenkundige aspecten van hun vak, met als doel bij hun vak meer begrip.
Strategisch management Samenvattend. Wie of wat is Strategisch management? Verantwoordelijken binnen een bedrijf voor het vastleggen van – Missie – Visie.
Diversity Network ABN AMRO Mentoringprogramma
Projectonderwijs in het HBO
Zeven bronnen van arbeidsvreugde
Waar = groen Niet waar = rood
Hogescholen in Dialoog
Eindmeting proeftuin Wmo Symposium ‘Samen met elkaar’, 31 oktober 2007.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
Onderzoek en publicatie voor het lectoraat
Proces en Product.
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Zorg voor zelfstandigheid: rehabilitatie in de ouderenzorg
Competentieontwikkeling voor OR-leden
Welkom op deze informatieavond
Stagecoördinatie op De Rank
Motiveren van vrijwilligers
Hoe krijg je het op gang?.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Succesfactoren voor Top Teams
Klinisch redeneren en evidence based practice
Samenwerken Werken in Teams.
Vlaamse Squashfederatie Herentals.  Bestaat al sinds ontstaan van de federatie (1995)  Overgekomen van Engeland  Ongestructureerd: sommige clubs boden.
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Vergaderen.
Denk aan de toekomst FNV Manifest Gemeenteraadsverkiezingen 2010 Op 3 maart 2010* is het zover. Dan vinden in Nederland nieuwe gemeenteraadsverkiezingen.
C. Molmans SOD-Opleidingen
Evaluatie Leerlijnen.
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Project Caroline Van Camp BABS. BRSF Vlaanderen vzw Rope skipping federatie Erkend door BLOSO Vrijwilligers Kampioenschappen Recreatieve activiteiten.
Onze doelen en visie in beeld
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
1. Onderzoek jezelf en je werkomgeving 2
Coaching week Rotterdam Academy.
Fixatie-arm beleid: Team- of ziekenhuisdoelstelling Isa Michiels
Competentieprofiel Nina, Jacqueline, Aysun & Aruna.
Toekomstgericht onderwijs
Reflecteren.
Een explorerend onderzoek naar inzet van familieleden bij dwangtoepassing.
Samenwerken Werken in teams. Team In welke teams zit jij? In welke teams zit jij?
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Kwaliteit leerbedrijven
Pedagogisch werk KD 2016.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Werken aan werkvermogen
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Masterclass voor lerarenopleiders
Groeien in ATEX volwassenheid
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Omgaan met verschillen
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

competentieontwikkeling Caroline Van Camp BABS

Talenten Praktisch Creatief Leergierig Sociaal

Gekozen competenties Sociaal  Samenwerken als lid van een team en van de organisatie.  Leergierig  Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving, en streven naar levenslang leren

Samenwerken als lid van een team en van de organisatie.

Waarom samenwerken? Sommigen beter Omringen met experts  kans

Samenwerken voor de stage Elementair niveau Besef team beter dan alleen Wil ieders standpunt horen Moeilijk eigen standpunt los te laten

Samenwerken 1e periode Doorgroeiniveau Actief bijdragen Actief en constructief reageren Mogelijkheden aangrijpen Sea Life & Earth Explorer

Samenwerken 2e periode integratieniveau Anderen actief betrekken bij act. Open houding Verantwoordelijkheden nemen Organisatiebelang (Expertniveau) Contact BLOSO Opstart Start2Jump

Samenwerking 3e periode Integratieniveau Anderen actief betrekken Open houding Verantwoordelijkheden nemen Teamgeest bevorderen  Uitwerking Start2Jump

Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren

Waarom Levenslang leren? Competenties uitbereiden Van alles op de hoogte zijn

Levenslang leren voor de stage Nieuwsgierig naar nieuwe info Uitzoeken hoe iets moet Nieuwe methodes onder de knie willen krijgen Openstaan voor feedback

Levenslang leren 1e periode Doorgroei/integratieniveau Tijd besteden aan hoe iets moet (3) Uitleg vragen over werk “collega’s” (3) Actief zoeken naar leermogelijkheden (4)  Inkscape :T-shirt

Levenslang leren 2e periode Integratieniveau Naar feedback vragen en bijsturen Op de hoogte houden via vakliteratuur (4) Naar manieren zoeken om de competenties te verbreden (4)  Inkscape, GIMP

Levenslang leren 3e periode Integratieniveau/expertniveau Actief in nieuwe beroepskennis verdiepen Feedback vragen Eigen leerproces en belemmerende factoren doorzien Eigen prestaties beoordelen en bijsturen (4)  Flyer, Marketingplan, Enquête

Groei Samenwerken als lid van een team: Streven naar levenslang leren Van elementair niveau (1) gegroeid naar Integratie niveau (3). Streven naar levenslang leren Van doorgroei niveau (2) naar Integratie niveau (3)/Expertniveau(4)

Bedankt om te luisteren. Vragen?