INSPIRATIE. De X-Factor van de docent De workshop speelt zich af rondom de volgende rubrieken: Onderwijs Gezag Contact bedrijfsleven Betrokkenheid Maatschappelijke.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Nederlandse Rode Kruis
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
De Generatie Einstein over Herontwerp Rini Weststrate
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Hier iets over “Inleiding: ons proces: Wat is Gamification, Achtergrond, Voorbeelden, Model voor Onderwijs, Experimenten voor Honours, doorgroei naar HL.
De uitkomsten van de enquête op hoofdlijnen. -Geslaagde pilot uitgevoerd weken van de gastlessen -Optimaliseren van voorbereiding leerlingen op school.
Interactum Lectoraat Kantelende kennis
Weet je toevallig hoe laat het is ?
Met veel liefs van deze engel
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Over consumenten, gedrag en marketing
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Advent Week 1.
“Zonder taal geen verhaal” .
De “ leraar” als rolmodel
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Hoe kun je Geloven? 1.
Meervoudige intelligentie
Maatschappelijke stage
Fasetoets 1 Introductiecollege.
Voorbereid op Stage Bijeenkomst 2
Refrein De Hogeschool van Amsterdam, Is ambitieus ten aanzien van het koesteren van jong talent. Wij gaan voor de student Betrokken bij de maatschappij.
Sociale media op school
Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP  Tekenen.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
1 Welkom Conferentie ‘De persoonlijke aanpak werkt!’
SLIM op uw juiste gewicht Gewichtstoename hoeft niet altijd met eten te maken hebben Leer tijdens de workshop hoe u dit herkent nieuwe visie ontstaan en.
“DE jeugd van tegenwoordig”
Niet klikken, de voorstelling is volledig automatisch
TEVREDENHEIDONDERZOEK 2014 GEMAAKT DOOR: NICK HENRIQUEZ.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Vrienden.
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
Maatjesproject Een maatje uit het bedrijfsleven, coachingstraject voor leerlingen uit het Praktijkonderwijs.
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
LOB, waar liggen voor mij/ons kansen en mogelijkheden. Vakdocenten, mentoren en decanen. 24 september 2014.
Blok 6.
Woordenschat groep 5 Thema 9 Les 2
Aanvaarding en tolerantie
Mijn opleidingsbeeld.
Stage: Basisschool de Klingerberg
Onze doelen en visie in beeld
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Worldschool. Wat is Worldschool?  Voortgezet onderwijs  Ontwikkelingslanden  Wereldwijde partners  Deskundigen uit verschillende landen  Deskundig.
Hij,ze,hem,haar,zijn,deze,dit,die,dat
Alcohol, roken en opvoeding
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
De eerste mensen § 1.1 & 1.2.
Motivatie Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling die hem tot een activiteit aanzetten. Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling.
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Solliciteren: wat wil ik?
Lezen: doe het goed voor
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
Psychologieles 10 lesweek 10
“Goed voor de maatschappij maar te moeilijk voor ons” Een studie naar attituden van 14- en 15-jarige havo/vwo leerlingen Martijn Luub.
Als je nog geen idee hebt …
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
I NFORMATIEAVOND P ROJECTGROEP. D OELEN VAN DE AVOND : Aan het eind van de avond weet u: Wie de begeleiders van de projectgroep zijn Vanuit welke theorie.
Digitale portfolio´s Volgende. Waarom? Heb je ook niet zo vaak gehad dat een kind in de klas zoiets moois maakte dat je dacht, het is wel jammer als we.
Muziek maken doe je Zelf! Samenwerking Tegelse Basisscholen en Harmonie Sempre Avanti.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
De mogelijke standpunten Songs  Willem Vermandere ‘Bange blanke man’ Lied: (toegang )
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat. Ouderavond over pesten in.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Minder kinderen, minder scholen? Bijeenkomst gemeente Sluis dinsdag 28 juni 2011.
Transcript van de presentatie:

INSPIRATIE

De X-Factor van de docent

De workshop speelt zich af rondom de volgende rubrieken: Onderwijs Gezag Contact bedrijfsleven Betrokkenheid Maatschappelijke veranderingen

De school is een ontmoetingsplaats waar je vrienden hebt en je sociale leven zich afspeelt. De school is een plaats waar je een vak leert. A B STELLING 1

We werken graag aan kleinere opdrachten en zien later het grotere geheel wel. We werken graag aan één grote opdracht, zoals die in het echt voorkom t. A B STELLING 2

Het klassikale onderwijs werkt het efficiëntst. Het werken op individueel niveau levert het meeste rendement. A B STELLING 3

De leerling moet veel parate kennis hebben, zeker de algemeen maatschappelijke kennis. De leerling moet weten hoe zij/hij kennis kan vergaren. A B STELLING 4

Het nieuwe leren wordt ingezet om te bezuinigen. Het nieuwe leren wordt ingezet omdat de maatschappij inventievere mensen nodig heeft. A B STELLING 5

Als je aan projecten in groepen werkt heb je de docent niet nodig (die kan ondertussen wat anders doen). Als je aan projecten in groepen werkt heb je de docent nodig (je kunt niet alles zelf opzoeken ). A B STELLING 6

Hoe ik iets moet doen, leer ik liever van iemand uit het bedrijfsleven b.v. tijdens stage. Hoe ik iets moet doen, leer ik liever van mijn vakdocent op school. A B STELLING 7

Vóór je iets gaat doen/maken moet je de theorie die erbij hoort gehad hebben. Je gaat iets doen/maken en als het niet lukt, pak je je boek erbij, of vraag je het aan je docent. A B STELLING 8

De docent bewaakt de orde en rust in de groep (door met gezag op te treden). De docent bewaakt samen met de groep de orde en de rust. A B STELLING 9

Mijn studieloopbaanbegeleider toont zich betrokken, hij/zij weet alles van mij(ook zaken die zich privé afspelen). Mijn studieloopbaanbegeleider hoeft niet alles van mij weten, maar is betrokken. A B STELLING 10

WAT DENKT DE EINSTEIN- GENERATIE ERVAN?

Hierbij een filmimpressie

STELLING Tamara BBAAABBABB Sean BAABBBBAAA Manon BBABBBAABA Sanne BABBBBAABB Ilona ABBBBBABBA Ellis BBBBBAABBB Hangt sterk af van het vak Vooral bij de theorie

De X-Factor!!