Even voorstellen Mona van Zelst, beleidsmedewerker P&O

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

Op koers met het Zelfmanagementkompas
Sjiera de Vries Sociale Innovatie en het benutten van verscheidenheid.
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Niveau 4 Kerntaak 1: personeelsmanagement Blz. 15
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Drama als eindexamenvak Iets voor mij?. Wie herkent zichzelf in de volgende stellingen? Ik ga later toch niet naar een toneelschool of zo, dus waarom.
Hogescholen in Dialoog
Titel presentatie Vragen subsets OM1 Gemeente Amsterdam 1 januari 2003.
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Omgaan met ruimte Een vormingspakket over ruimtelijke ordening.
Utrecht, 11 juni
III Procesdenken in de praktijk
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Janneke Barelds, MSc Universiteit van Tilburg/Tranzo
“Toekomstbestendig Vrijwilligersbeleid”
Onderzoek naar benodigde competentie voor logistici in de praktijk
Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter-Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut Najat Toub Arssi, CJG Eindhoven.
Implementatie Normblad 8002
Doel van deze presentatie!
Kernprocessen van de Act methodiek
Even voorstellen 250 medewerkers, 4 vestigingen
Deel anders, mijn organisatie
Evenementencommissie RCU Zwolle
K. Buurmeester A. Westerholt-Meeder K. IJsselstein-Van der Tuijn.
Inzet Cao VVT Honderden gesprekken Bijeenkomsten| Enquête onder 2500 Abvakabo leden Kwaliteit van zorg: bewoners krijgen niet de zorg die ze verdienen.
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Incidentele uitbetaling reistijd woning-depot postbezorger - Informatieset - V&B 16 april 2015.
Bijeenkomst over pilot functiecreatie Jobbanking via de sociale economie bijeenkomst over pilot functiecreatie Hartelijk welkom! Mary van de Looij & Bert.
Werkvakantie Bulgarije 20 juli tot en met 1 augustus 2015 Jongeren zetten zich in voor weeskinderen in Vratza - Bulgarije.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Planning en Roostering
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2010/2011 Opdracht 3.
Prestatiecontracten Rotterdam Ard den Outer / Gert Jan de Looze Stadsontwikkeling, Gemeente Rotterdam Oktober 2015.
Terugkoppeling Werkatelier GGZ 8 december 2015 Meetinghouse Dordrecht.
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Les 3 - Operators Workshop Php Basic. ICT Academy Php Basic Content Operators Wiskundig Toewijzing Vergelijking.
WELKOM Niveau 2 van smal naar breed ……………………………… Albert Jan Hoeve.
DERDE AANVRAAGTERMIJN SECTORPLANNEN Actieteam crisisbestrijding Stichting van de Arbeid
De RDOG Hollands Midden bestaat uit: de GGD Hollands Midden, de RAD Hollands Midden en het GHOR-bureau Hollands Midden Regionale Dienst Openbare Gezondheidszorg.
Werkt voor u De woningcorporatie standaard voor functieopbouw, functiewaardering, mobiliteit en ontwikkeling. Doet u mee? Resultaatgebieden binnen woningcorporaties.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Aangesloten bij: Implementatie Jaarurensystematiek bij Reinaerde.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Draagvlak voor functiecreatie Participatief ontwikkelen.
Stand van zaken implementatie GROP. Hoe ver is de ontwikkeling van het GROP? Aantal verzonden : 28 Aantal ontvangen : 28 Respons: 100%
Omgaan met ruimte Een vormingspakket over ruimtelijke ordening.
Wet meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
Cursus vrijwilligers werven
Wegen van waarden en randvoorwaarden
HELP! Beren op de omgevingsweg
Quickscan Implementatie Zorgstandaard Integrale Geboortezorg
Informatiebijeenkomst Opleidingsaanbod verpleegkunde 5 april 2017
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
Mogen. Willen. Kunnen. Durven. Doen
Training Aysist7 Medewerkerportaal Aysist7 Mobile App
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
Duurzame inzetbaarheid
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
Elvie Pepper 29 maart 2019.
Duurzame inzetbaarheid
Medewerkersbijeenkomst ontwikkelingen HbH
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
Is testen een project op zich?
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Welkom!.
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Loopbaanpaden Een verkenning.
Pilot Luchtkwaliteit en Geluid in Schiedam
Transcript van de presentatie:

Even voorstellen Mona van Zelst, beleidsmedewerker P&O Organisatie VRGZ: rampen- en crisisbestrijding samengaan van 18 brandweerkorpsen en regionale ambulancevoorziening inclusief GHOR, Veiligheidsbureau, Meldkamer duaal georganiseerd met GGD

Pilot AWVN Binnen VRGZ organisatie verschillende piketregelingen, verschillend omgaan met werktijden, registratie en uitvoering Vraag aan AWVN: hoe kunnen we e.e.a. tot een logisch geheel smeden?

Uitkomsten pilot Benodigde managementinformatie voor analyse door AWVN niet op korte termijn boven tafel te krijgen Wel heel veel geleerd over onze eigen organisatie en hoe wij omgaan met registratie en uitvoering van werktijden incl. piketregelingen

Lessons learned Veel verschillende manieren van omgaan met en registreren van werktijden: welke tijden staan mensen ‘standby’, voor welke periode moeten ze ‘standby’ staan, hoe registreren we de uren van de daadwerkelijke werkzaamheden, in welke functies worden mensen allemaal gevraagd standby te staan en wat krijgen ze hiervoor?

Hoe nu verder Meerdere manieren om te gaan kijken naar het omgaan met de werktijden binnen een Veiligheidsregio, waarbij een deel van de organisatie constant ‘standby’ moet staan ingeval van een ramp of crisis

Alternatief 1 Huidige situatie als vertrekpunt nemen: inventariseren van alle benodigde managementinformatie van alle 18 brandweerkorpsen, RAV, GHOR, Veiligheidsbureau op gebied van ‘standby’ staan en van daadwerkelijke inzet en hoe we dit o.b.v. een grondige analyse samen kunnen smeden, harmoniseren tot een logisch geheel voor alle partijen binnen de VR Benodigde tijdsinvestering: zeker een voltijds project van minimaal een half jaar

Alternatief 2 Binnen Veiligheidsregio kiezen voor 1 manier van registreren van werktijden (standby en daadwerkelijke inzet) incl. bijbehorende uitbetalingen Na 1 jaar is benodigde managementinformatie te genereren en kan o.b.v. analyse een nieuwe werktijdenregeling worden opgesteld Benodigde tijdsinvestering voor (aankoop) implementatie 1 nieuw tijdsregistratiesysteem incl. piketdiensten: half jaar-1 jaar?

Alternatief 3 Wat betekent het voor een organisatie om een deel van de medewerkers continu standby te moeten hebben staan? Wat betekent het voor medewerkers regelmatig standby te moeten staan? Wat vraagt dit van medewerkers? Hoe wil de organisatie het standby staan van medewerkers waarderen?

Welk alternatief? Gaan we vanuit huidige regelingen/bestaande situatie werken aan ‘nieuwe’ daaruitvoortvloeiende regelingen OF durven we te werken met een tabula rasa en het standby staan van medewerkers incl. de brandweer o.b.v. huidige inzichten te gaan wegen en in te richten, zodanig dat het zowel voor organisatie als medewerkers prettig werkbaar is

Punten om over na te denken Het standby staan van medewerkers blijkt in de praktijk vaak maar een paar jaar te werken in combinatie met privé-situatie Het standby staan betekent een enorme vrijheidsbeperking in privétijd (kortere periodes?) Steeds moelijker mensen te werven en te behouden voor piketdiensten Administratielast van alle piketdiensten? Beter bij indiensttreding vast bedrag bij salaris voor eventuele oproep?

Punten om over na te denken (2) Brandweer werkt nog met jaarplanning, hoe kun je flexibel omgaan met werktijden en piket? Beter per maand planning maken? Verschil piketvergoedingen met rest VR Hoe frequent daadwerkelijke inzet? Hoe snel beschikbaar zijn? Waarde hiervan? NB: ook voor GGD consequenties nieuwe werktijdenregeling, vooral knelpunt m.b.t. wachtdienstartsen

Einde Hartelijk dank voor jullie inbreng!