Zorgteam: juf Inge, juf Rita, juf Martine, juf Kristien, juf Heidi.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kleuterschool Klavertje 3 Overbroek
Advertisements

Kleuterparticipatie: netoverstijgende CLB-ervaringen • Kleuters als prioritaire doelgroep • CLB-begeleiding: drie invalshoeken: • Schoolondersteuning •
Leesbevordering en taalbevordering in de basisschool
Zorgwerking in onze school
Kleuterschool De Zevensprong
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Welkom op de Julianaschool
Zorg voor alle kinderen.. Hoe ontwikkelt het kind zich?
Welkom bij Leefstijl.
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
Begeleiding van kinderen met zorg
ZORGAVOND dinsdag 29 september 2009
Studiedag voor zorgcoördinatoren en zorgteams 18 november - Brussel
1-zorgroute in school MR bs Edith Stein
Zorgteam: juf Inge D.W., juf Rita, juf Martine, juf Kristien, juf Inge G., meester Lode.
Een initiatief van.
Scolaris... School Met Een Visie. Wij bieden: Verschillende richtingen In een aangenaam klimaat Met aandacht voor de noden van uw kind Individuele begeleiding.
Zorg op school.  Optimale ontwikkeling  Aangepast aan de onderwijsbehoeften  Structurele samenwerking met andere scholen.
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
GOK in de bijzondere bepalingen Inspiratie- en begeleidingsdocument VCLB- project kansenbevordering.
Verlengde Instructie Groepen 3.
Welkom op onze infoavond
De Zorgstructuur op het Mondial College Lindenholt
De mammacareverpleegkundigen
Project: Superfietsers. Superfietsers?  Kinderen verdienden gedurende de hele basisschool verkeersdiploma’s.  Superfietser is het laatste en moeilijkste.
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
Groepsverdeling Randvoorwaarden voor de groepsindeling: -de beschikbare formatie (leerkrachten / management, ib, etc) -de aantallen leerlingen.
Leerlingzorg op r.k. Basisschool de Parkiet
Zorgteam: juf Inge, juf Rita, juf Martine, juf Inge, juf Heidi, meester Ward.
Project: Superfietsers
Zorgvisie van RP2.
Leerlingbegeleiding in de eerste graad
Hartelijk welkom 13 juni 2013.
Ouderavond donderdag 12 juni Programma ouderavond Welkom Toelichting op het proces Praktische zaken Ondersteuning Afsluiting.
Basisschool ‘t Heuvelke
Welkom! Informatieavond groep
W ELKOM ! I NFORMATIEAVOND GROEP 4 Dinsdag 16 september 2014 Theamarie Geilleit Nikki de Jong.
Regels en afspraken.
Januari Zorgoverdracht peuterspeelzaal groep 1 t/m 8 Voortgezet Onderwijs overdrachtsformulieren overdrachtsgesprekken onderwijskundig dossier overdrachtsgesprekken.
Zorgtoewijzing Passend Onderwijs. Nieuwe aanpak zorgtoewijzing Deze power point geeft een korte impressie van de nieuwe ontwikkelingen van Passend onderwijs.
Zorgteam: juf Inge P, juf Inge DW, juf Martine, juf Heidi L, meester Dirk, juf Caroline V, juf Caroline P, juf Nicol.
Leerlingenbegeleiding
Informatiebijeenkomst donderdag 8 januari uur
Kansarmoede en ouderbetrokkenheid
Pedagogische theorieën bijeenkomst 1
De leerkracht = DE BELANGRIJKSTE PERSOON in de schoolloopbaan van je kind! PARTNER vd ouders …
LOP werking en anderstalige nieuwkomers N.a.v. opening van asielcentra aan de kust LOP Westkust basis LOP Oostende – Middelkerke Basis LOP Oostende – Middelkerke.
Op zoek naar hulp voor je kind? Volg 1 Alpha. De nood voor Alpha © Alpha2 Alpha wijst je de weg in de professionele dienstverlening voor kinderen.
Op zoek naar hulp voor je kind? Volg 1 Alpha. Kinderen met problemen (o.a. pesten, aandachtstoornissen, gescheiden ouders) geraken soms los van de maatschappij.
Welkom.
Informatiemiddag groep 5
Passend onderwijs.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Welkom op de informatieavond groep 1-2
Brugfiguren onderwijs…. hulpverleners met een toverstokje?
Jaarthema
Presentatie Ouderavond
Het zorgcontinuüm.
Het iCLB Gent in het Atheneum Wispelberg
Ouderraad olfa Schooljaar
GO! Campus De Vesten Herentals
Project: Superfietsers
brengt school en ouders dicht bij elkaar
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
Het iCLB Gent in het Atheneum Wispelberg
Hoe volgen wij onze kinderen?
Voor iedereen! Zonder oordeel, open, betrokken en actief!
LEERLINGBESPREKINGEN
Dyslexiebeleid Open Huis.
WELKOM Mezelf voorstellen.
Transcript van de presentatie:

Zorgteam: juf Inge, juf Rita, juf Martine, juf Kristien, juf Heidi

Bepalen beginsituatie van onze kinderen Pré-MDO MDO CLB : Het Kompas

Eerste gesprekken met PKS en Buerstede Indicatie zorgkinderen Overleg tussen onze zorgjuf, zorgjuf kleuters en onze leerkrachten In de 2 de week worden andere kinderen op de eerste pedagogische studiedag besproken. Acties in alle leerjaren, waar nodig, worden opgestart. Bepalen beginsituatie van onze kinderen

2x per jaar DDit is een bespreking met klasleerkracht en zorg, weergegeven in het ZBO. WWe vertrekken vanuit de eerstelijnszorg van de klasleerkracht. EEr worden afspraken gemaakt rond interne en/of externe zorg door de zorgleerkracht. Pré-MDO

MDO DDit is een bespreking waarbij het CLB aanwezig is. In samenspraak met de ouders verwijzen we door naar externe hulp.

Klasintern Mee ondersteunen in de klas. HHet aanbieden van bepaalde oefeningen die klassikaal of in kleine groepjes uitgewerkt worden. DDe klas indelen in niveaugroepen, …

Klasextern Zorgjuf ondersteunt. BBeperken tot basisleerstof of aanbieden van extra uitdagingsmogelijkheden. IIndividuele leerlijn opstellen bij vaststelling van te grote achterstand. AAanmaken, verzamelen en bezorgen van extra materiaal.

CLB : Het Kompas OOuders kunnen rechtstreeks of via de leerkracht contact opnemen als ze vragen hebben. DDonderdagmiddag kunnen ouders terecht bij het zorgteam van u tot u in de Carillolei. DDe contactpersonen voor onze school zijn mevr. Leen Rousseau en mevr. Christel Van Overloop. Ze zijn te bereiken op het volgende nummer:

Het sociaal / emotionele Het welbevinden van onze kinderen vinden we belangrijk. EElke leerkracht bewaakt het welbevinden van de kinderen door aanmoediging, beloning en individuele gesprekjes. 22x per jaar worden kinderen gescreend. Indien nodig worden er individuele gesprekken gehouden. RRekening houden met de thuissituatie GGedragsproblemen bespreken en mee zoeken naar mogelijke oplossingen