Zorgteam: juf Inge, juf Rita, juf Martine, juf Inge, juf Heidi, meester Ward.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kleuterschool Klavertje 3 Overbroek
Advertisements

Samen over de drempel van 3de kleuterklas naar 1ste leerjaar
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Leesbevordering en taalbevordering in de basisschool
Zorgwerking in onze school
Kleuterschool De Zevensprong
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Welkom op de Julianaschool
Handelingsplanning PROCES HP 15 HP A&BD HP A&OD HP 1 HP 16 B HP C
GOn = Geïntegreerd onderwijs. Geïntegreerd O Betekent “Samenvoegen” O Geïntegreerd onderwijs = buitengewoon onderwijs en gewoon onderwijs samenvoegen.
Zorg voor alle kinderen.. Hoe ontwikkelt het kind zich?
Werken met de BaSO-fiche
Ict - beleidsplan
Begeleiding van kinderen met zorg
ZORGAVOND dinsdag 29 september 2009
Zorgteam: juf Inge D.W., juf Rita, juf Martine, juf Kristien, juf Inge G., meester Lode.
Een initiatief van.
Zorg op school.  Optimale ontwikkeling  Aangepast aan de onderwijsbehoeften  Structurele samenwerking met andere scholen.
Informatieavond groep 3 WELKOM
Module 1 – Dag 1 Hallo.
Welkom. Wie zijn wij Een kleine school Een kleine school 122 leerlingen. 122 leerlingen. Niveau: basis kader theoretisch havo. Niveau: basis kader theoretisch.
Verlengde Instructie Groepen 3.
Project: Superfietsers. Superfietsers?  Kinderen verdienden gedurende de hele basisschool verkeersdiploma’s.  Superfietser is het laatste en moeilijkste.
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
Groepsverdeling Randvoorwaarden voor de groepsindeling: -de beschikbare formatie (leerkrachten / management, ib, etc) -de aantallen leerlingen.
Leerlingzorg op r.k. Basisschool de Parkiet
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
Zorgteam: juf Inge, juf Rita, juf Martine, juf Kristien, juf Heidi.
Project: Superfietsers
Geïntegreerd onderwijs
Zorgvisie van RP2.
Leerlingbegeleiding in de eerste graad
Ouderavond donderdag 12 juni Programma ouderavond Welkom Toelichting op het proces Praktische zaken Ondersteuning Afsluiting.
Basisschool ‘t Heuvelke
..Stedelijke basisschool Winkelomheide Onze visie op zorg…
W ELKOM ! I NFORMATIEAVOND GROEP 4 Dinsdag 16 september 2014 Theamarie Geilleit Nikki de Jong.
Zorgtoewijzing Passend Onderwijs. Nieuwe aanpak zorgtoewijzing Deze power point geeft een korte impressie van de nieuwe ontwikkelingen van Passend onderwijs.
Zorgteam: juf Inge P, juf Inge DW, juf Martine, juf Heidi L, meester Dirk, juf Caroline V, juf Caroline P, juf Nicol.
Leerlingenbegeleiding
Kansarmoede en ouderbetrokkenheid
Programmeren. programmeren unplugged programmeren Deel 1: unplugged programmeren.
Informatie-avond Dinsdag 15 september 2015 WELKOM Agenda: 1 e deel Inloop: uur Algemene gedeelte: uur Informatie Weekend Academie:
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Themacertificaat Welbevinden en Sociale Veiligheid Marjolein Keij, Jeroen Lammers 21 oktober, 2015.
De leerkracht = DE BELANGRIJKSTE PERSOON in de schoolloopbaan van je kind! PARTNER vd ouders …
Project Pedagoog in de wijk Bijeenkomst week 1.8 Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Info avond cluster 3/4/5/. Agenda Welkom Verdeling binnen het cluster 3/4/5 Zelfstandig werken Planbord Onze (school) Visie Organisatorische aandachtspunten.
WELKOM in de 3 e graad!. Samen en apart ? samen -Nederlands luisteren, spreken, creatief schrijven, lezen -WO -muzische vorming: knutselen, muziek, drama,
Zorgbeleid. Fase waarbij we inzetten op een krachtige leeromgeving voor ALLE leerlingen. Preventief werken, goed instructie, differentiëren, veilig.
‘Samen’ uitdagen tot ontwikkelen Basisschool De Ark.
Passend onderwijs.
Welkom op de informatieavond groep 1-2
Brugfiguren onderwijs…. hulpverleners met een toverstokje?
Jaarthema
Project: Superfietsers
Het iCLB Gent in het Atheneum Wispelberg
..Stedelijke basisschool Larum.. Onze visie op zorg…
Zorgbeleid Zorgbeleid.
Welkom in de kleine picasso
Ouderraad olfa Schooljaar
KCD - kleuterschool Wie zorgt voor mij?
OPDRACHT Voor de leerkracht: Druk de volgende twee blaadjes af.
GO! Campus De Vesten Herentals
Project: Superfietsers
brengt school en ouders dicht bij elkaar
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
Het iCLB Gent in het Atheneum Wispelberg
VCLB Kernprocessen Waarom gemaakt
Hoe volgen wij onze kinderen?
LEERLINGBESPREKINGEN
WELKOM Mezelf voorstellen.
Transcript van de presentatie:

Zorgteam: juf Inge, juf Rita, juf Martine, juf Inge, juf Heidi, meester Ward

Bepalen beginsituatie van onze kinderen Pré-MDO MDO CLB : Het Kompas

Eerste gesprekken met PKS en Buerstede Indicatie zorgkinderen Aan het begin van het schooljaar: -O-Overleg tussen de zorgleerkrachten en de klasleerkrachten -Overleg tussen de klasleerkrachten onderling. Acties in alle leerjaren, waar nodig, worden opgestart. Bepalen beginsituatie van onze kinderen

2x per jaar DDit is een bespreking met klasleerkracht en zorg, weergegeven in het ZBO. WWe vertrekken vanuit de eerstelijnszorg van de klasleerkracht. EEr worden afspraken gemaakt rond interne en/of externe zorg door de zorgleerkracht. Pré-MDO

MDO DDit is een bespreking waarbij het CLB aanwezig is. In samenspraak met de ouders verwijzen we door naar externe hulp.

Klasintern Mee ondersteunen in de klas. HHet aanbieden van bepaalde oefeningen die klassikaal of in kleine groepjes uitgewerkt worden. DDe klas indelen in niveaugroepen, …

Klasextern Zorgjuf ondersteunt. BBeperken tot basisleerstof of aanbieden van extra uitdagingsmogelijkheden. IIndividuele leerlijn opstellen bij vaststelling van te grote achterstand. AAanmaken, verzamelen en bezorgen van extra materiaal.

CLB : Het Kompas OOuders kunnen rechtstreeks of via de leerkracht contact opnemen als ze zorgvragen hebben. DDe contactpersonen voor onze school zijn mevr. Leen Rousseau en mevr. Christel Van Overloop. Ze zijn te bereiken op het volgende nummer:

Het sociaal / emotionele Het welbevinden van onze kinderen vinden we belangrijk. EElke leerkracht bewaakt het welbevinden van de kinderen door aanmoediging, beloning en individuele gesprekjes. 22x per jaar worden kinderen gescreend. Indien nodig worden er individuele gesprekken gehouden. EEr wordt rekening gehouden met de thuissituatie. GGedragsproblemen worden besproken en samen met de ouders wordt gezocht naar mogelijke oplossingen.

Ons zorgteam De klas- en zorgleerkrachten staan steeds klaar om al jullie zorgvragen te beantwoorden. zorgcoördinatie zorgleerkracht in de kleuterschool en het 1 ste leerjaar zorgleerkracht in het 2 de leerjaar en in 3A en 3B zorgleerkracht in 3C en 3D en in het 4 de leerjaar zorgleerkracht in het 5 de en 6 de leerjaar leesjuf beleidsondersteuning