Concept-Regelscenario, situatie 2D: Filevorming Westbaan A13 (tussen Delft-Zuid en A20) Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Met name in de avondspits.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Wie met ouderenbeleid begint is te laat’
Advertisements

1 Regiolab Delft Eind Theo H.J. Muller Henk J. van Zuylen.
Concept-Regelscenario, situatie 6: Blokkade Kruithuisbrug
Wat er verder bij komt kijken Arie-Jan Arbouw
Hoofdlijnen Basisnet Spoor
Programma informatieavond Kromhout
Spoedaanpak A28 Utrecht - Amersfoort
1 Tilburg klaart de lucht Luchtkwaliteitsplan gemeente Tilburg
OV-tunnel Koninginnegracht Milieucafé 15 december 2009 Nutshuis Jan van Male ROVER Den Haag.
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Documenten Verkeerscentrum
Westland en Midden-Delfland
Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS)
Template Status Voortgang rapportage
Wat vinden bewoners van Maarsseveen-Molenpolder van het verkeer in hun straten? Gerco van den Berg, Liesbeth Tettero, Gerard Baars, Wim de Groot, Helena.
E. Nezer SLA-actieplan teneinde de termijnen voor de invoering van de bijwerkingen te verkorten.
Overzicht presentatie
Internationale hogeschool Breda Wiskunde bij het ontwerpen en evalueren van verkeerslichtenregelingen Wachten voor een verkeerslicht duurt altijd te lang…..
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Horizontaal en Verticaal alignement
Tussenschoolse Opvang OBS Molenbeek 15 juni 2011
Onderzoeksvaardigheden
AANPAK KNELPUNTEN NO2 EN PM10 IN ZUID-HOLLAND Beate Arends Provincie Zuid-Holland Bureau Beleidsanalyse, Lucht en Energie.
Portefeuillehoudersoverleg VV stadsregio Rotterdam
Incidentscenario transport gevaarlijke stoffen
Invoering Associate degree Hans Daale Leido. Aan bod komen… ► Nog even: Wat is de Associate degree… ► Verdere uitrol ► Discussiepunten die nu spelen ►
Informatieavond N622 en aansluiting N622/A50 Definitief Ontwerp en fasering Uitvoering 8 april 2013.
1 woensdag 2 november 2011 Meetmethode landbouwverkeer Resultaten N358 – Fryslân dr.ir. Geertje Hegeman – DHV ir. Harm Dijkstra – Provincie Fryslân.
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Varianten-studie dubbele overweg
Regionaal parkeerbeleid Donderdag 9 juni Regionaal parkeerbeleid Aanleiding Mobiliteitsplan Drechtsteden: gezamenlijk parkeerbeleid nodig Dordrecht:
WELKOM OP DE INFORMATIEAVOND 28 AUGUSTUS 2013, UUR.
Wijkontsluiting stationskwartier
Snelwegsystemen Jos Beukeveld Mei 2011.
Concept-Regelscenario, situatie 4: ‘Jellabies-festival’
Concept-Regelscenario, situatie 2A: piekaanbod richting zuid, weefvak Ypenburg --> Delft-Noord Hart rond Delft 30 juni 2005 omschrijving Wevend verkeer.
Concept-Regelscenario, situatie 1: Piekaanbod richting noord Hart rond Delft 4 juli 2005 Omschrijving spitsprobleem weefvak knp Ypenburg – knp Prins Clausplein.
Concept-Regelscenario, situatie 3: Kooppiek Ikea Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Piekaanbod van vekeer richting Ikea Delft, nabij de aansluiting.
Concept-Regelscenario, situatie 5: blokkade A13 tussen Delft-centrum en Delft Noord door ongeval Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving blokkade op.
Concept-Regelscenario, situatie 2C: Prinses Beatrixlaan: knelpunt bij ’t Haantje. Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Prinses Beatrixlaan: knelpunt.
Concept-Regelscenario, situatie 2B: afritten A4R Den Haag-zuid (Harnaschknoop) / den Hoorn Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Op de afritten A4R.
Wat vinden bewoners van Maarsseveen-Molenpolder van het verkeer in hun straten? Gerco van den Berg, Liesbeth Tettero, Gerard Baars, Wim de Groot, Helena.
Informatieavond 30 juni 2010 Programma Opening door burgemeester Jeroen Staatsen Stand van Zaken door Wethouder Freddy Blommers PAUZE Vragen uit de zaal.
Beter Benutten: Extra rijstrook A1 Bunschoten - Hoevelaken
Aanpak Verkeersonveiligheid Fietsverkeer 17 april 2014.
Knip Hogeweg Informatiebijeenkomst 22 januari 2015
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
Monitoring Harmsenbrug
1 Fietsen met voorrang Vierjarenprogramma fiets Haaglanden Dick de Korte.
Planstudie knooppunt Hoevelaken G eluidsmaatregelen gemeente Nijkerk B.H. Willighagen, 10 januari 2012.
Procedure en planning Rijkswaterstaat Waar staan we nu? 1.Startnotitie 2008/ zienswijze ingediend Richtlijnen MER Trajectnota / MER. Aug 2011/ zienswijze.
Smart Traffic: pilot N201 Dataverrijking door combinatie met simulatie
Nieuwe lokale brug over de Vecht bij Muiden Irma Brandsma, projectleider Muiden, 14 december 2011.
DERDE AANVRAAGTERMIJN SECTORPLANNEN Actieteam crisisbestrijding Stichting van de Arbeid
Structuurvisie Ridderkerk Verkeersmodel en vervoerwaarde Robert van Leusden 10 februari 2009.
Verkeerscirculatie Berkel Beknopte evaluatie van het beleid.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Aanleg N197 Westelijke Randweg Beverwijk Jon Bellis april 2009 Bewonersinformatie over het werk aan de Velsertraverse.
Varianten wijkverkeers- plan Lyceumkwartier-Zuid en Wilhelminapark 20 juni 2016 Lars Matthijssen, Jan Vos en Wouter Das.
Verdiepingen in het Markermeer Kennis vanuit NMIJ Thomas Vijverberg 30 Sep 2013.
N279 Stuurgroep Resultaten verkeerskundig onderzoek verkeersafwikkeling en faseringsvarianten
Lopende bestemmingsplanprocedures Raadsinfoavond 20 januari 2015.
Resultaten evaluatie – versie 7_ Ilse Schelling en Niels Beenker
GROTE LIJN HUURPLANNEN DEKKER
Voorafgaand aan de aanwijzing door provincie
GROTE LIJN HUURPLANNEN DEKKER
Kwaliteitsimpuls Station Delft Zuid
Oeververvanging, waarom?
Ingelmunster – N357: fasering
Programma Werksessie wachtlijsten in de contractering Introductie
Transcript van de presentatie:

Concept-Regelscenario, situatie 2D: Filevorming Westbaan A13 (tussen Delft-Zuid en A20) Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Met name in de avondspits is op de A13R (richting R’dam) sprake van filevorming tussen Delft-Zuid en het Kleinpolderplein. De filevorming is het gevolg van een combinatie van factoren: overgang van 120 km/h naar 80 km/h t.h.v. aansluiting Berkel en Rodenrijs, samenvoeging van de A13R op de A20L, in- en uitvoeg- bewegingen bij de aansluiting R’dam centrum (A20L), sluipverkeer in zuidelijke richting tussen Delft-Zuid en Doenkade via Rijksstraatweg - Schieveense Dijk en via de verzorgingsplaats, groot verkeersaanbod) Werkingsgebied Filevorming over de gehele lengte van de A13R, inclusief mogelijke terugslag tot op de A4 Periode op werkdagen dagelijks vanaf uur uur Stadia 1 met 4 opeenvolgende beelden Partijen Rijkswaterstaat Zuid-Holland, gemeente Delft, gemeente Rijswijk, Provincie Zuid-Holland, KLPD Locatie knelpunt Invloedsgebied blad 1: Algemene beschrijving Type situatie knelpunt Voorwaarden Verkeersbeeld 1.2 van dit scenario heeft een overlap met verkeersbeeld 1.2 van scenario 2C Invloedsgebied knelpunt Invloedsgebied oplossingsrichtingen

Concept-Regelscenario, situatie 2D: Filevorming Westbaan A13 (tussen Delft-Zuid en A20) Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 2: Specifieke Beleidsdoelen, Referentiekaders en Regelstrategieën Referentiekaders geaccepteerd: gemiddelde en maximale reistijden in werkingsperiode van scenario op volgende trajecten tenminste gelijk houden aan situatie nu (medio 2005), pm tzt aanvullen met meetgegevens: A13R tussen knp Ypenburg en knp Kleinpolderplein geen toename van filezwaarte over totale (deel)net binnen invloedsgebied van scenario randvoorwaarden: geen blokkades in de knooppunten Ypenburg en Kleinpolderplein gelimiteerde wachtrij voor toeritten: Vanaf Kruithuisweg op A13R ? geen extra sluipverkeer op routes parallel aan A13 ideaal: spreiding van reistijden op bovengenoemde trajecten gedurende spitsperiode reduceren reistijd op bovengenoemde trajecten maximaal 2 x vrije reistijd Regelstrategie Prioriteit 1 Prioriteit 2 Prioriteit 3 Prioriteit 4 Prioriteit 5 Beleidsdoelen voorkom blokkades van verkeersstromen die niet langs bottleneck hoeven verbeter afwikkeling, rekening houdend met de prioriteitenkaart Haaglanden verbeter de verkeersonveilige situatie Combinatie van de regelstrategieën van Haaglanden en van Rotterdam

Concept-Regelscenario, situatie 2D: Filevorming Westbaan A13 (tussen Delft-Zuid en A20) Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 3: Overzicht verkeersbeelden en acties verkeers beeld ALSDANUITVOERBAARHEID 1.1INTENSITEIT op A13R ca. 1 km ten stroomopwaarts van de aansluiting Berkel en Rodenrijs (rond km 15.7) > [? nader te bepalen waarde] Op A13R over gehele lengte snelheid verlagen tot 70 km/h 1.2INTENSITEIT op A13R tussen Delft-zuid en verzorgingsplaats (rond km 12.0) > [? nader te bepalen waarde] TDI opnieuw aanzetten en inregelen TDI toerit Delft-zuid is op korte termijn weer inzetbaar 1.3Snelheid A13R rond km thv aansluiting Delft (rond km 9.5) < 30 km/h TDI toerit Delft stringenter laten doseren Aanpassen TDI-instellingen 1.4Snelheid A13R thv aansluiting Delft-noord (rond km 7.4) < 30 km/h Verkeer op A4R met bestemming Delft omleiden via A4 en Prinses Beatrixlaan mbv tekstkar 1.5INTENSITEIT op de afrit van de verzorgingsplaats > 3x ‘reguliere’ intensiteit controles door de KLPD laten uitvoeren groen: kan je morgen meteen uitvoeren vanuit centrale geel: veronderstelt beperkte aanvullingen in meet- en stuurinstrumenten rood: twijfelachtig of actie in september 2005 uitgevoerd kan worden 1.5

Concept-Regelscenario situatie 2D: Filevorming Westbaan A13 (tussen Delft-Zuid en A20) Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 4: Verkeersbeeld 1.1 (stadium 1, verkeersbeeld 1.1) Locatie van triggers opmerkingen Aanpak en locatie van maatregelen opmerkingen: Snelheid op A13 wordt binnenkort verlaagd tot 100 km/h; eerst effect van die maatregel afwachten en eventueel daarna snelheid verder verlagen tot 70 km/h KenmerkenActies WaarTerugslag file op A13R tot aan aansluiting Delft-zuid WatINTENSITEIT op A13R ca. 1 km ten stroomopwaarts van de aansluiting Berkel en Rodenrijs (rond km 15.7) GrenswaardeI > ??? UIT MARE Hoe lang2 minuten MeetinstrumentMTM WaarToerit aansluiting Delft-zuid (A13R) WatRust brengen in het verkeer Hoe langTotdat I < ??? gedurende 5 minuten MaatregelenOp A13R over gehele lengte snelheid verlagen tot 70 km/h Voorwaarden 1.1

Concept-Regelscenario situatie 2D: Filevorming Westbaan A13 (tussen Delft-Zuid en A20) Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 4: Verkeersbeeld 1.2 (stadium 1, verkeersbeeld 1.2) Locatie van triggers opmerkingen Aanpak en locatie van maatregelen opmerkingen: Koppeling tussen TDI met VRI op Kruithuisplein is noodzakelijk om blokkade van het KH-plein te voorkomen KenmerkenActies WaarTerugslag file op A13R tot aan aansluiting Delft-zuid WatINTENSITEIT op A13R tussen Delft-zuid en verzorgingsplaats (rond km 12.0) GrenswaardeI > ??? UIT MARE Hoe lang2 minuten MeetinstrumentMTM WaarToerit aansluiting Delft-zuid (A13R) WatInstroom beperken vanaf Kruithuisweg Hoe langTotdat I < ??? gedurende 5 minuten MaatregelenTDI stringenter laten doseren VoorwaardenTDI wordt opnieuw aangezet en ingeregeld Niet in combinatie met omleidingsmaatregelen A4 – Kruithuisweg (N470) (situatie 2C1.2) 1.2

Concept-Regelscenario situatie 2D: Filevorming Westbaan A13 (tussen Delft-Zuid en A20) Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 4: Verkeersbeeld 1.3 (stadium 1, verkeersbeeld 1.3) Locatie van triggers opmerkingen Aanpak en locatie van maatregelen opmerkingen: KenmerkenActies WaarTerugslag file op A13R tot aan aansluiting Delft WatSnelheid A13R thv aansluiting Delft (rond km 9.5) GrenswaardeV < 30 km/h (AID actief) Hoe lang2 minuten MeetinstrumentMTM WaarToerit A13R aansluiting Delft WatInstroom beperken Hoe langTotdat er gedurende 2 minuten V > 50 km/h (AID gedeactiveerd) MaatregelenTDI stringenter laten doseren Voorwaarden 1.3

Concept-Regelscenario situatie 2D: Filevorming Westbaan A13 (tussen Delft-Zuid en A20) Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 4: Verkeersbeeld 1.4 (stadium 1, verkeersbeeld 1.4) Locatie van triggers opmerkingen Aanpak en locatie van maatregelen opmerkingen Hoe wordt gecontroleerd dat er geen afwikkelingsproblemen zijn op de Prinses Beatrixlaan KenmerkenActies WaarTerugslag file op A13R tot aan aansluiting Delft-noord WatSnelheid A13R thv aansluiting Delft-noord (rond km 7.4) GrenswaardeV < 30 km/h (AID actief) Hoe lang2 minuten MeetinstrumentMTM WaarHRB A4R tussen Prins Clausplein en Ypenburg WatInstroom op A13 vanaf Prins Clausplein beperken Hoe langTotdat er gedurende 2 minuten V > 50 km/h (AID gedeactiveerd) Maatregelen Verkeer met bestemming Delft omleiden via A4 en Prinses Beatrixlaan mbv tekstkar VoorwaardenAlleen indien er geen afwikkelingsproblemen zijn op de Prinses Beatrixlaan 1.4 Delft-centrum volg A4

Concept-Regelscenario situatie 2D: Filevorming Westbaan A13 (tussen Delft-Zuid en A20) Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 4: Verkeersbeeld 1.5 (stadium 1, verkeersbeeld 1.5) Locatie van triggers Opmerkingen Onbekend of er een MTM-lus op de afrit van de verzorgingsplaats ligt Terugvaloptie is om de KLPD zelf te laten beoordelen of er sprake is van een toename van de intensiteit Aanpak en locatie van maatregelen opmerkingen: Alternatieve mogelijkheden onderzoeken om sluipverkeer te vertragen, bijvoorbeeld door een systeem met uitrijdkaarten gekoppeld aan een minimale verblijfsduur KenmerkenActies Waar Sluipverkeer via de verzorgingsplaats Vrijenban WatINTENSITEIT op de afrit van de verzorgingsplaats GrenswaardeIntensiteit neemt sterk toe: 3x ‘reguliere’ intensiteit (uit MARE-data ‘reguliere’ intensiteit afleiden) Hoe lang2 minuten MeetinstrumentMTM Waar Wegen over verzorgingsplaats Vrijenban WatRijtijd verlengen Hoe langTotdat er geen sprake meer is van sluipverkeer Maatregelen controles door de KLPD laten uitvoeren Voorwaarden 1.5