Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr. 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De betere duiker, de voorlichting
Advertisements

Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Coördinatoren VV 15 januari 2014 verslag 1dpb brugge.
Eindwerk zesde jaar.
De ontwikkeling van de 7 competenties
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
VMBO – Gemengde en Theoretische Leerweg Opening PTA, Examen, Informatie Pauze Voorlichting vervolgopleidingen Kennismaking.
Werkveldtraining 26 september 2013
Studieloopbaancoaching
STAGE 7BSO Schooljaar
Voorlichtingsavond IS3 WELKOM. Voorlichtingsavond Opening Terugblik Kiezen Gevraagd Arbeidsoriëntatie Afsluiting.
Voorlichting 4-HAVO / 5-VWO
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Voorlichtingsavond IS3
Stage 3 en stage2-V2 Screencast ter voorbereiding van de intake stage
Dagopleiding HBO5 Marketing
3e bachelor Agogische wetenschappen
3e bachelor Agogische wetenschappen
STAGE Faculteit Rechtsgeleerdheid. Programma Opleidingsonderdeel “stage” : K. Bernauw Practische organisatie : K. Rötgens Getuigenis/ervaringen studenten-stagiairs.
Vernieuwing verzorging
Geïntegreerd werken in VZ Vereiste in leerplan p 8, 12, 13, 15, 27, 32, 37, 38, 56, 69, 78 … 1.
PEDAGOGISCHE STAGE Plantijn Hogeschool.
Heerbeeck College Decanaat VMBO T.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
1 Afstudeervoorlichting Afstuderen 2 Personen: SLB coach 4-de jaar INF, TI: Stage/afstudeercoördinator INF, TI: A. van Raamt kamer K.1.07 tst (
Studiecoach Bijeenkomst
Welkom op de ouderavond van klas 4 Schooljaar
Informatie avond 4e klas
26 mei  Wie ben je?  Verwachtingen? Wettelijk Meerwaarde Valkuilen NODEN – VRAGEN?
Stage jaar Rianne Elderhuis.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Netwerk coördinatoren VZ
Welkom in L22 ! SLB 2 L22 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
SLB2 K21 Bijeenkomst 1 Marjan Koerselman.
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Workshop evalueren Dcp
Het ontstaan van een visie? Er is een behoefte: – Van de ouders – Van het team Inspiratie door anderen (artikels, studiedagen, oproepen, nieuwsbrieven,…)
Welkom in L23 ! SLB 2 L23 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Frank Veenendaal - Conrector José de la Fuente Pozo - Jaarlaagcoördinator Mia Memelink - Decaan Wim van der Beek- Mentor M4 Daniëlle van Buren- Mentor.
LEERJAAR 1 SAW.  Wat wil ik gaan doen: A. Pedagogische werk > Kinderopvang (Niv 3 en 4) > Jeugdzorg (niv 4) B. Maatschappelijke zorg > Maatschappelijke.
Solliciteren: wat wil ik?
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Praktijkervaring en reflectie
Vermindering van de planlast Stagebeheer. Aanbieden van een platform aan bedrijven, scholen, leerlingen en betrokken instanties met als doel de leerlingen.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
Stage Huisartsgeneeskunde Master 1 Kristin Hendrickx Chris Monteyne.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Bijeenkomst September 2015
Didactiek rondom practicumverslagen: Inhouden, werkvormen en materialen voor de lerarenopleidingen Gerald van Dijk, Hogeschool Utrecht W. Kuiper, H. Eijkelhof,
Ouderavond V4 COHORT 2014 Welkom. PROGRAMMA - Rondje voorstellen (indien nodig) - Leerlingbegeleiding - PTA - Wat verder ter tafel komt.
STAGES 1 BaLO Studenten Van OPLEIDINGSFASE 1 = OF1 Bachelor Lager Onderwijs = 1 BaLO Van harte welkom!
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
kennis- en informatieavond leerjaar 2 september schooljaar
OF Het praktijksemester.
Voorlichting Stage.
Coördinatoren VZ 13 januari 2017.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Welkom bij de Stage-informatieavond
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
Daphne Keller 29 augustus 2018
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Welkom bij de Stage-informatieavond
De start van werkplekleren 2a
Transcript van de presentatie:

Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr. 2014

 Zelfstandig functioneren in beroepscontext  (Componenten van) competenties verwerven: FG1, 2, 3, 4, taal en attitudes. Doel stage

 24/2/2012: observeren en participeren  17/3 VM: LVB indienen bij klasmentor  21/3 NAM: LVB ophalen bij klasmentor + bespreken  24-28/3: stageperiode maart  4 dagen in deze week 28/4 VM: LVB voor mei indienen bij klasmentor  5/5 NAM: LVB ophalen bij klasmentor + bespreken  29/4-8/5: stageperiode mei  5 dagen in deze periode Planning

 Participeren: samen doen  Lessen/activiteiten: zie pg gids  7 lessen in maart  13 lessen in mei  15 vastgelegd, 5 nog zelf te kiezen uit de lijst  Vaardigheden: pg. 8  Video-opdracht: raadpleeg de site en neem grondig door! Programma Gebruik de ‘specifieke aandachtspunten’ op Chamilo bij de voorbereiding van je lessen!

 Krijg je op intake:  1 stagegids voor jou, 1 voor mentor  1 brief voor de klasmentor  1 synthesedocument voor de klasmentor  Chamilo (zelf downloaden):  Weekrooster  Identificatiegegevens  Overzicht realisering programma  1 zelfevaluatie op het einde van stage Documenten

 Naam + ‘stage1’ + leergroep op buitenkant kaft  Deel 1:  Identificatiegegevens  Weekroosters  Observatiegegevens (beginsituatieanalyse)  Alle LVB (+ bordplan, werkbladen, teksten) + TERUGBLIK!  ‘geef 8!’  Deel 2:  Overzicht realisering programma  Begeleidingsschrift klasmentor (moet je zelf voorzien, neem een A5-schriftje!)  Begeleidingsfiches stagebegeleider  Synthesedocument klasmentor  Zelfevaluatie Stagemap

 Leerkansen bieden  Lesopdrachten bespreken en lessen plannen (weekrooster)  Info doelstellingen, beginsituatie, leerinhoud, handleiding, …  Alle LVB vooraf doornemen (dien tijdig in!)  Feedback in begeleidingsschrift noteren + les nabespreken  Synthesedocument invullen: in maart én in mei Begeleiding door klasmentor

 1 ste aanspreekpunt  1 LVB per stageperiode vooraf doornemen en becommentariëren  Per periode 1 lesobservatie met nabespreking en begeleidingsfiche  Tussentijdse feedback: daarin wordt gedifferentieerd naargelang jouw noden/al bereikte competenties (kan een gesprek zijn, kan een telefoontje zijn, kan een verslag op papier zijn, kan een mail zijn, …).  Beoordelingsrapport stage: in rapportbundel Begeleiding door stagebegeleider

 Stagebegeleider bepaalt quotering  Voorwaarden:  Programma gerealiseerd- alle afspraken nagekomen  Stagemap is volledig en tijdig ingediend  Welke functionele gehelen worden beoordeeld?  1, 2, 3, 4, taal, attitudes  Quoteringsnormen: zie gids pg. 10.  Competenties en indicatoren: zie synthesedoc. klasmentor Beoordeling stage

 Respecteer indienmomenten van LVB!  Les niet (degelijk) voorbereid of niet herwerkt = niet geven!  Reglement en leefregels van de school / attitudes  Je aanmelden bij directeur  Volle dagen aanwezig zijn op je stageschool  Ziekte: onmiddellijk melden (school, klasmentor, SB). Zoek inhaalmoment in overleg met klasmentor en SB. Afspraken…

 Zie mail  Kennismaking (indien nieuwe begeleider)  Afspraken maken  Diagonale doorname stagegids  Mogelijkheid tot vragen stellen Intake met stagebegeleider