De Schrijfcarrousel School voor Schrijftraining. Uitgangspunten Motivatie – games – gamification Aansluiting – kwaliteiten – Appreciative inquiry.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opleiding Plezier Discipline communicatieBeleving Begeleiding.
Advertisements

Handelingsgericht werken en de IB
Workshop Handelingsgericht werken
Beter presteren door Leuker Leren Meer Leertijd of Betere Leertijd? Joseph Kessels 30 oktober 2013 Rotterdam.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
BattleBots The school battle.
….een korte presentatie
Didactische werkvormen
Doorleefd en bezield. Onderwijsprofiel, een werkdocument
Provocatief te werk in een assertiviteitstraining.
Implementeren doe je samen
Eigen Kracht-conferenties regie bij de burger
Hogescholen in Dialoog
Ons onderwijs in groep 1 en 2
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
My Energy. ONCE UPON ATIME Klant staat centraal.
TRAINING GEVEN ALGEMEEN Tafeltennistrainer 2
Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time.
Ons onderwijs in groep 1 en 2
Congres Appreciative Inquiry
Inspiratiebijeenkomsten
Deel anders, mijn organisatie
De Schrijfcarrousel 28 augustus 2014
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
Return to Sender.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Presentatie Bijeenkomst 3
Stagebegeleiding Bijeenkomst 10 en 11 Blok 3.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Welkom.
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
De overheid biedt scholen en scholengemeenschappen een relatieve autonomie zodat zij aan hun eigen schoolontwikkeling kunnen werken. Zij biedt daartoe.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Samen(werken) aan Duurzame Inzetbaarheid Van Reactief naar Preventief P&O Netwerkbijeenkomst VGN 1 Februari 2013.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
ICC Module Meervoudige Intelligenties Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Vermelding onderdeel organisatie June 3, Ontwerpen onderwijzen NVON publicatie: Onderzoeken en ontwerpen met 4-14 Ineke Frederik Wim Sonneveld,
ICC Module Draagvlak Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
In de rol van opleider 13 december Inhoud Taken en competenties rol opleider Leerstijlen Ontwikkelen naar zelfstandig leren Structureren en doceren.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
Convenant ‘Extra investeringen Langdurige Zorg ’ Peter Kruithof directie Langdurige Zorg.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Workshop Waarderende oudergesprekken 7 en 9 juni 2016.
Loopt ‘t – Lukt ‘t – Leeft ‘t
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Zorg & technologie Fieldlab.
Appreciative auditing: onderzoek ten dienste van verandering
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Analyse van het studiekeuzeadvies binnen het Ichthus Lyceum
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Inspiratiedag kinderopvang 2 april 2015
Rechtstaat les 4 Expertgroepen.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Merkbare vaardigheden
UNICEF België en HIVA / KULeuven
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Cijferloos lesgeven bij talen
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

de Schrijfcarrousel School voor Schrijftraining

Uitgangspunten Motivatie – games – gamification Aansluiting – kwaliteiten – Appreciative inquiry

Doelen Straks: Ken je de Schrijfcarrousel-methode Ken je de kwaliteiten van andere deelnemers

Programma De Schrijfcarrousel ervaren Doen Bespreken Presenteren Waarderen Achtergrond

Methode 1 Maak een groepje Trek blind een kaart Voer de opdracht uit (8 min) Geef je kaart door Voer de opdracht uit (8 min) Bekijk wat de opdracht heeft opgeleverd

Nabespreking Bespreek in je groepje: Wat vind je van de oefeningen? Wat vind je van de tekst? Bereid voor: Een advies. 1 of 2 concrete suggesties.

Aan de slag Verras jezelf  inspiratie  kwaliteit  leren  verantwoordelijkheid  innovatie  flow  David Cooperrider  creativiteit  schrijven  betrokkenheid  dankbaarheid  balans  samenwerking  taal  schrijfplezier  beweging  achtbaan  HET WERKT  Sugata Mitra  laat je verrassen  experimenteren  vrijheid  invloed  appreciative inquiry  inzet  delen  uitnodigen onderliggend patroon  modelleren  effectiviteit  variatie  energie  leren  verbeteren  taalflexibiliteit

Trainer Trainer kan kiezen voor faciliterende rol of expertrol Zicht op kwaliteiten deelnemers Vrijheid voor de trainer/leraar

Deelnemer Veiligheid neemt toe Mogelijkheid om te investeren en kwaliteiten van andere deelnemers te zien Meer plezier

Theoretische achtergrond Didactisch Face Appreciative Inquiry Groepsdynamica Foutentolerantie Eigenaarschap Betrokkenheid Leerstijlen Korte feedbackcycli Schrijfproces Deeltaken Variëren Taalflexibiliteit

Vragen