Www.ictopschool.net 17 september 2014 Workshop Visie en doelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Praten met kinderen over de wereld !
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Welkom nieuwe leerlingen!
Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Schoolboeken de klas uit? Een korte inleiding…… Michiel Maas, programmamanager VO 23 januari 2008.
Realisatie kindcentrum
Ook buiten de klas kennismaken met de taal van je ‘buren’!
‘t Schrijverke Zoetermeer
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
ICT IN HET OLC De meerwaarde Mogelijkheden De schoolpraktijk.
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
No nonsense methode ICT vaardigheden
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Didactische werkvormen
WIN WIN Van ordeverstorend gedrag naar ontwikkelingskans
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
Deskundigheids- bevordering I2 Breda 12 april 2005.
25 MEI MEI 2009 Workshop : onderwijskundige context en ict.
De school wil meer dan de inspectie vraagt ?! Ronde tafel bijeenkomst Vrijdag, 9 april 2010.
Geletterdheid….. Wat is dat?
TOM waarom eigenlijk? Recht doen aan verschillen
Onderwijskundig ontwerpen
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Onderzoeksvaardigheden
Samen Deskundiger met de Pabo HAN Fac. Educatie Marijke Kral Jos van der Woude Nieske Coetsier Bas van Lanen
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Aan de slag met competenties beoordelen
Doelstellingen formuleren
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Van ICT-coördinator naar ICOACH
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
OPTIMAAL ONDERWIJS VOOR ÉLKE STUDENT!
Bijeenkomst directeuren en IB-ers OZKNV Workshop Documenten-planlast Dinsdag 1 december 2014.
Workshop ‘visieversneller’
Visie & Strategie.
ALGEMENE INFORMATIE De kinderen komen om half 9 binnen en ruimen jas en tas op. [kleine tas a.u.b.] Ouders nemen afscheid op het plein. Gymtijden: maandag.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Wat we beleven in groep 7!. Een goede start gemaakt! Een meester Sfeer Duidelijk Respect Relatie.
TOF Mariaschool Reutum nov Situatie mbt ICT Mariaschool Leerlingen groep 7/8 een Macbook (28) Overige en groepen 1 t/m 6 bezig met ICT-Microsoft.
verhoudingen – breuken – procenten - kommagetallen
Reflecteren.
Bijeenkomst September 2015
Even voorstellen Hennie Lüers, coach Kim Veldhuis, P&O.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
Welkom in Groep 6!. Wat gaan we doen?  Voorstellen  De leerstof van groep 6  Visie van de school  Mededelingen  Vragenrondje.
Thema 4: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Vakinhoudelijke begeleiding Moderne vreemde talen.
Wat we beleven in groep 7!.
Hoever staan wij met ouderbetrokkenheid?
Informatiemorgen groep Informatieavond groep
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Visie mediawijsheid KB
Naar een typologie van scholen
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Visie op het economieonderwijs
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Transcript van de presentatie:

17 september 2014 Workshop Visie en doelen

17 september 2014 Doelstelling Scherp formuleren wat we als school willen bereiken met ict in het onderwijs.

17 september 2014 Aftrap… Wat voor leraar wil je zijn? Wat wil je als school bereiken? In welke onderwijssituatie voel je je thuis? Wat voor onderwijs willen we geven? Met welke ict-middelen gaan we dit bereiken? Hoe gaan we dit concreet doen??

17 september 2014 Huisregels Alle gedachten en ideeën krijgen de vrije loop Hoe meer associaties hoe beter Schort oordelen even op Luister naar elkaar Respecteer verschillende meningen Samen verantwoordelijk voor het resultaat zijn Geen “ja maar…”, vervang het door “ja en…” Houd je aan de tijd

17 september 2014 Vier in balans

17 september 2014 Aandachtsgebieden tot nu toe Visie op onderwijs Kennis en vaardigheden Software/content ICT-infrastructuur aandachtsniveau

17 september 2014 Aandachtsgebieden toekomst % scholen Visie op onderwijs Kennis en vaardigheden Software/content ICT-infrastructuur

17 september 2014 Betekenis ict

17 september 2014 Betekenis ict

17 september 2014 Betekenis ict

17 september 2014 Betekenis ict

17 september 2014 Betekenis ict additioneel geïntegreerd

17 september 2014 Visie op ict – drie scholen op een rij of soorten-klassenmanagement-videopodcast

17 september 2014 Onderwijskundige context en ict ONDERWIJS IS OVERDRAGEN Methodisch als aanvulling op boeken Organiserend: vooral als extra oefenstof passend binnen klassenmanagement Voorbeelden: – tafels trainen – spelling oefenen – woordjes leren – vreemde talen

17 september 2014 Onderwijskundige context en ict ONDERWIJS IS INTERACTIE Methodisch als onderdeel van het leren Organiserend: met een takensysteem in dag/weektaak iedereen op een eigen niveau samenwerkend leren Voorbeelden: – samen een werkstuk maken met internet – werken aan een webkwestie – jezelf presenteren met behulp van audio en video

17 september 2014 Onderwijskundige context en ict ONDERWIJS IS ONTDEKKEN Vaak geen gebruik van een methode Organiserend: leerlingen kiezen eigen doelen en leerwegen samenwerking belangrijk leraar heeft rol begeleider leren is continu ontdekken Voorbeelden: – met een PDA of iPod buiten de school leren – alles is leren, ook MSN en games

17 september 2014 Aan het werk: visie Maak groepen (mix bouwen/secties door elkaar) Neem een set visie-stroken Kies als groep de 10 meest geschikte stellingen uit Denk aan de huisregels! Plak de gekozen stroken op de één van de visieflappen – onderwijs is overdragen – onderwijs is interactie – onderwijs is ontdekken

17 september 2014 Uitkomst: visie Stellingen die het meest gekozen zijn: …

17 september 2014 Aan het werk: doelen Maak groepen (mix bouwen/secties door elkaar) Neem een set doelen-stroken Kies als groep de 10 meest geschikte stellingen uit Leg de doelstellingen die jullie al uitvoeren apart Plak de gekozen stroken op de één van de doelenflappen – korte termijn: binnen 1 tot 3 jaar – lange termijn: binnen 3 tot 4 jaar Plak de doelen die jullie al uitvoeren op de flap ‘Dit doen we al!’

17 september 2014 Uitkomst: doelen Meest gekozen doelstellingen voor de korte termijn: …

17 september 2014 Aan het werk: SMART Maak groepen per bouw/sectie Kies een veelgekozen doel (korte termijn) Maak een actieplan met behulp van het formulier

17 september 2014 Uitkomst: SMART Vertel elkaar welke plannen jullie gemaakt hebben.

17 september 2014 Afronding Hoe gaan jullie ervoor zorgen dat deze doelen in de praktijk gebracht worden?

17 september 2014 Meer informatie

17 september 2014 Meer informatie