SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Welkom op de startdag van de Groen Proeven – OGW pilots!
Opbrengstgericht werken in mijn school/klas: Hoe realiseer ik dat
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Meerwaarde van eigentijds onderwijs
SAMEN AAN ZET Van opbrengst naar werkaanpak.
BattleBots The school battle.
OGW en vakmanschap: het belang van een goede (aan)sturing
Flow als sturingsprincipe
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Van Zwak naar Beter Jij maakt het verschil!!!. Quickwinst - MT stuurt aan, maakt een plan van aanpak - Confrontatie team met de feiten, volledige transparantie.
Werken naar onderwijsbehoeften
Opbrengstgericht werken en Groen Proeven: Hoe realiseer ik dat?
Workshop OGW in de klas..
Logical Framework Approach
Opbrengstgericht werken
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Onderwijsinspectie zegt: “als een school systematisch en doelgericht werkt aan het maximaliseren van de prestaties van haar leerlingen.
Observeren en rapporteren
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
Opbrengstgericht werken mbv peilingsactiviteiten
Onderwijsvraagstuk Kennisnet
“Van data naar didactiek”
Welkom op de startdag van de Groen Proeven – OGW pilots!
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
SAMEN AAN ZET Rubric maken voor docenten.
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Congres Appreciative Inquiry
Module E: Preventieve en schoolomvattende initiatieven uit binnen- en buitenland Unit E5 Samen op één lijn: naar een gedeelde kijk op pesten en geweld.
Pass’t Montessorionderwijs ?
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Een theoretische verkenning
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Team POWER © Michael Makowski P O W E R. Oriëntatie  © Michael Makowski Team Power.
Handelingsgericht werken SWV VO 31.02
OGW in de klas: hoe maak ik het leren zichtbaar?!
Workshop ‘visieversneller’
Visie & Strategie.
MKVS meer dan een kindvolgsysteem
Page 1 Workshop thema 4 21 mei 2013 Hanneke Koopmans.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP

COMMUNICATIE Week 5 Docent:.
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
VOOR ALLE LEERLINGEN IN HET GROENE VMBO 'ONDERNEMENDHEID' NOODZAAK = WENKEND PERSPECTIEF LEVENSLOOPBAANONTWIKKELING! KENNIS EN NETWERKDAG OMGEVINGSGERICHT.
Concreet aan de slag met coreset ICF 1. Indiceringsinstrument obv ICF Hoe is het indiceringsinstrument opgebouwd? 43 categorieën Elke categorie is voorzien.
Kalenders plannen afnemen/ maken afnemen/ maken verzamelen/ rapporteren verzamelen/ rapporteren analyseren bespreken/ terug- koppelen bespreken/ terug-
Verdieping Timemanagement
Valkuilen voor contactpersonen Bijeenkomst voor de schoolcontactpersonen van Fluvius op 30 maart 2010.
CKO werkdag Halverwege de cyclus Kijken naar eigen werk en werk van anderen Aanpak uitwisselen Werkbladen maken in mixgroepen.
Presentatie door: Welkom Bij de bijeenkomst over Cyclische kwaliteitszorg Ivonne van Eerd en Jeroen Meijboom.
Krimp als motor voor beweging
Wat is…? Waarom zou je…? Hoe kun je…?
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Ontwikkelen met succes: dus de leraar aan zet!
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
De implementatie van formatief evalueren: Inzichten en dilemma’s
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 1
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Cijferloos lesgeven bij talen
Gezondheidsvaardigheden
Transcript van de presentatie:

SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap

DOEL Koppelen visie aan opbrengsten Krachtenveld in kaart brengen Opbrengstgericht sturen bespreken

Visie koppelen aan opbrengsten Lees de visie Welke kernwaarden zijn essentieel? Welke opbrengsten wil je hieraan koppelen als school? Welke keuzes maakt de school? Werkvorm Denken-delen-uitwisselen Zie ook werkvorm ‘visie en opbrengsten’

Wat is OGW? (Eigenlijk goed onderwijs) Opbrengstgericht werken is het: systematisch en doelgericht werken aan het maximaliseren van de onderwijsprestaties waarbij alle betrokkenen zich laten sturen door de uitkomsten van verschillende opbrengsten/data op basis waarvan gericht actie wordt ondernomen om doelstellingen en activiteiten aan te passen.

Vraag Lees de definitie van OGW. Wat doe je al in de praktijk? Hoe stuur je hier op? Noem zo concreet mogelijk voorbeelden. Wissel beelden onderling uit. Wat werkt in de aansturing naar docenten, als je stuurt op opbrengsten? Wat heb je als teamleider te doen?

SWOT: Opstelling jouw team Systemisch kijken Binding Ordening Balans in geven en nemen Benoem de belangrijkste elementen uit je team (mensen, groepen mensen of abstracte elementen). Zie ook werkvorm ‘opstelling’.