Drie concepten Wat is de visie van de school op taal en rekenen? Hoe je kijkt naar taal en rekenen bepaalt wat je in de klas terugziet. Is taal meer dan spelling? Is rekenen meer dan sommetjes maken? Grofweg kun je op drie manieren kijken: van ‘alleen schools’ naar ‘volledig geïntegreerd’
De ontwikkeling van het begrip Functionele Gecijferdheid (Numeracy) in toenemende verfijning/complexiteit/uitgewerktheid Rekenen is geïntegreerd in het culturele, maatschappelijke, persoonlijke en emotionele handelen Rekenen in contexten uit het dagelijks leven Basisbewerkingen rekenen cijferen realistisch rekenen gecijferdheid
maatschappelijke, persoonlijke en De ontwikkeling van het begrip functionele geletterdheid (Literacy) in toenemende verfijning/complexiteit/uitgewerktheid Taal is geïntegreerd in het culturele, maatschappelijke, persoonlijke en emotionele handelen Taal in de vakken en in het dagelijks leven Begrijpend lezen Spelling
De ontwikkeling van het begrip functionele geletterdheid en gecijferdheid in toenemende verfijning/complexiteit/uitgewerktheid Taal in de vakken en in het dagelijks leven Rekenen in contexten uit het dagelijks leven Taal en rekenen is geïntegreerd in het culturele, maatschappelijke, persoonlijke en emotionele handelen Begrijpend lezen Spelling Basisbewerkingen rekenen