Een verpleegkundige interventie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Testen van embedded systemen
De bijdrage van de rechtssociologie aan de verbetering van: DE WETGEVING (?) Gert-Jan Veerman.
Aspecten van evaluatieonderzoek
LIO-dag 2013 Leerstijlen en brein Edward van Balen 8 maart 2013.
De ontwikkeling van de 7 competenties
APC curriculum 2012 Integratie van medische inhoud en
Effectieve verpleegkundige zorg bij de klinische behandeling van anorexia nervosa Joyce van Ommen René Bakker Laura Beukers.
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
De relatie tussen logistiek en veiligheid
Het interactioneel model
Kwaliteitskenmerken van een PvA
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Slim Vakmanschap. Beter Blauw 2009ESFN808 mede gefinancierd door het Europees Sociaal Fonds Slim Vakmanschap - Beter Blauw Slimmernetwerk Café 2 maart.
Van probleemstelling naar doelstelling
Zorg voor Klanten Brenda Mark - van Haarst
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Triage instrument Revalidatiezorg
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
De verpleegkundig specialist in de rol van casemanager voor patiënten met mammacarcinoom: top oncologische zorg met een persoonlijk accent! Angelique Brands-Appeldoorn.
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Oefeningen sociale agogiek
INTERACTION DESIGN Week 6. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Soorten gedrag Modellen User interface Q & A.
Reflecties vanuit de praktijk van de Vereniging Ons Tehuis
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Theory of Change-evaluatie: weten is méér dan meten
Het Amphia ziekenhuis en de nazorg voor mensen met kanker
Introductie op innovation challenge Albert Meijer 24 april 2014.
Begeleiding door de SPV
Richtlijnen voor het indienen van begrippensets & vocabulaires Dennis Krukkert, 10 mei 2012 Mogelijk gemaakt door:
Workshop doelgerichte communicatie Prof. Van Yperen NLP als filosofie en basis van dialoog Thuisbegeleidings- dienst Golfbreker als experiment en ervaring.
Recht in de roos?! Waardegebaseerde professionalisering en effectiviteit 14 oktober 2009 BINCdag - Gent.
Klinische Bouwsteen Project Generieke Overdrachtsgegevens Overdracht Contact (v 1.0)
Kernprocessen van de Act methodiek
Gids naar een betere GGZ door de realisatie van zorgcircuits en netwerken
Informatiebijeenkomst informatiemodel AMW oktober 2007.
DE KRACHT VAN WEERSTAND als invalshoek voor het creeren van draagvlak Wie zelf geïnspireerd is en daarin anderen laat delen met oog voor hun behoeften.
Wouldn’t it be great if every single child could be succeed in school? (citaat aankondiging Dr. Heather Peshak George) Saskia Ceulemans, Hanneke de Jong,
APC curriculum 2014 Integratie van medische inhoud en
Begeleiden Informatiseringsprocessen
Leydi Johana Breuls “In hoeverre speelt de sociale samenstelling van een sportclub een rol in de beslissing van leden om te stoppen?“ 01 Waarom?
Re-integratie met het oog op de participatiewet 8 januari 2015 Presentatie aan Commissie Werk en Middelen.
Met de Kennisbasis in zee!
Impact bepalen Lezing Ambrassade 7 november 2014 Mieke Berghmans.
Een schot voor open doel?
Het begrijpen van eetstoornissen
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Pascal van Schajik med/schpa
Fixatie-arm beleid: Team- of ziekenhuisdoelstelling Isa Michiels
Dublindescriptoren: Bologna Bologna-niveaus 1. bachelor, 2. master, 3. doctor Niveaubepaling door de resultaten (outcomes) van opleidingen, niet door inputs.
Capaciteit in omgaan met tegenslag dr. Annelieke Drogendijk
Ouderbetrokkenheid 3.0© E-book Van informeren naar samenwerken
EPA cohort onderzoek: toename van herstel door ‘’Herstel voor Iedereen’’? Doel: bepalen van (determinanten van) de mate van herstel over de komende jaren.
Ontwerpen van 3D lesmateriaal voor biologie Ecent conferentie 20 mei 2015 Dirk Jan Boerwinkel Freudenthal Instituut voor Didactiek van Wiskunde en Natuurwetenschappen.
Stichting Veteranen Actief Veteranen met een missie 2.0 augustus 2011 GEWAAGD DOEL Waarheen gaan wij? HOGER DOEL Waarom bestaan wij? KERNKWALITEITEN.
3100 Jeugdbescherming 800 Jeugdreclassering > specifieke doelgroep > vraag om specifieke kennis en vaardigheden.
3100 Jeugdbescherming 800 Jeugdreclassering > specifieke doelgroep > vraag om specifieke kennis en vaardigheden.
Zorgethiek als ethisch perspectief – de goede dingen doen
Veiligere zorg: begin bij de overdracht
Crisis-Management.
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Cliënt en Veiligheid Solange Sommeling.
Kwaliteit meet je zo?! Bouw mee aan kwaliteit...aan de tekentafel!
Casus 4: De geriatrische patiënt
Human Resources Accounting
Opmaak van kwaliteitseisen en voorwaarden voor deelsystemen
Productnaam.
WRAP Wellness Recovery Action Plan
Kwantitatief onderzoek
Transcript van de presentatie:

Een verpleegkundige interventie Structuur bieden Een verpleegkundige interventie

Structuur bieden Wisselend gebruik Wisselend effect Black box

Probleemstelling Structuur bieden als verpleegkundige interventie wordt vaak gebruikt, maar een heldere definitie ontbreekt. Verder is de inhoud van de interventie onbekend, evenals de wijze van toepassing in een specifieke, dynamische context en de specifieke doelen of (verwachte) effecten die met deze interventie worden beoogd en bereikt.

Doel Op basis van deze verworven inzichten kan een verklarend model over structuur bieden worden ontwikkeld, waaruit een verpleegkundige methodiek wordt afgeleid. De interventie ‘structuur bieden’, uitgevoerd door verpleegkundigen, wordt daarin beschreven en gedefinieerd.

Onderzoek Kwalitatief Onderzoekspopulatie Afdelingen Verpleegkundigen Data-verzameling Selectie van events

Wat is structuur bieden Interactie Wat is structuur bieden

Interactie Wat doe je?

Interactie Hoe doe je dat?

Interactie Wat streef je na?

Wanneer is het effectief? Interactie Wanneer is het effectief?

Werkdefinitie ‘Structuur bieden is het creëren van een werkbare, overzichtelijke situatie waarin de verpleegkundige en de patiënt door het afgewogen gebruik van interactie, expliciteren van wederzijdse verwachtingen en het toepassen van afspraken (van instelling, instanties en personen), kunnen werken aan het creëren van een leefbare en veilige situatie, participatie van de patiënt op verschillende levensgebieden, dit met het oog op optimaal herstel en functioneren van de patiënt’.