NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Over Diversion Bureau voor maatschappelijke innovatie
Advertisements

Topsport in Limburg Who cares?. Maatschappelijke context  1. Mondiaal  A. Recessie.  B. Oorlogsdreiging  C. Arm/rijk  D. Milieu  Nationaal  A.
Resultaatgericht Samenwerken
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten Nederlands Fonds voor de Film Consulent Filmvertoning Advies en ondersteuning overheden, branche en filmsector.
STRATEGISCHE PLANNING
Stichting Dijk van een Kust
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
Ronde tafel 19 januari Missie o2 consult Missie »Onze missie bestaat erin om bij de planning en de uitvoering van projecten »die verband houden.
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Public-Private Partnership. PPP is een samenwerkingsverband waarin het de bedoeling is dat de overheid en de private sector, met behoud van hun eigen.
Innovatie en stakeholders in VO
eCompetence Framework (e-CF)
INHOUDSOPGAVE VELUWE PORTAAL IN HET KORT BRANCHEOVERSTIJGEND NETWERK DEELNEMERS & PORTAAL PROFESSIONALS ARBEIDSMARKTPROJECTEN 2014 BRANCHEPOOLS AMBITIE.
Concurrentie, Complementariteit en Buitenlandse Investeringen Martijn J. Burger.
Tinka van Vuuren Nederlands Congres Volksgezondheid 2013
OR-platform 15 november.
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Stimuleringsprogramma Welzijn Nieuwe Stijl Dinsdag 11 mei 2010.
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Collectieve Cultuur Marketing
Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals.
Cultuurpassen in Vlaanderen 1 december 2003 Joris Rossie.
Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?. Samen werken voor meer publiek Tot UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme.
Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar.
Het Nederlands Uitburo
Vlaams Minister Joke Schauvliege
Participatie en een Klantenraad
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Missie, visie, strategie & jaarplan
Inhoud presentatie  Ontstaan TOPGGz  Missie, focus en positionering  Infrastructuur stichting  Planning  Lidmaatschap.
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Strategische samenwerking
Afstudeerpresentatie Richard Lekkerkerk,13 september 2011
Cultuur & Toerisme De kracht van verbinding Jos Vranken Algemeen directeur Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen.
OCMW Eeklo, Visstraat 150 medewerkers210 medewerkers Stadsbestuur Eeklo, Industrielaan Divers in interesse, opleiding & leeftijd Eeklo als gezonde stad.
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Samen sterk in verandering
Duurzaam besparen Voor het MKB bedrijf. Verbeter de dienstverlening, verlaag de kosten Verlichtingskosten – 58% Laagste prijs garantie op gas & elektra.
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Cultureel Ondernemerschap
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Van Zelfbeschikking tot Toekomstperspectief 8 oktober 2015.
De maatschappelijke opbrengst van de bibliotheek
Werkgevers houden niet van AC/DC of toch ? Kurt Boelens, directeur ADMB HR Services.
SAMSAMSAMSAM. SAMENWERKINGSVERBAND FINANCIELE EDUCATIE VOOR JONGEREN VOORTGEZET ONDERWIJS.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
Continuïteit van de Samenleving Strategische Agenda Renee Linck Uitvoerend projectleider November 2015.
Eenduidige werkgeversbenadering Marcel Tijdhof en Han Holtkamp (POWI) Hengelo, 26 mei 2011.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Resultaatgericht Samenwerken
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Lokaal Sociaal Beleid.
Regionale aanpak leven lang ontwikkelen
Wat is de Amsterdamse MBO-Agenda?
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Het Sociale Consumenten Brein
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Rol van de NVZF rondom het thema: stimuleren van beweeggedrag in ziekenhuizen Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuis Fysiotherapie Maart 2018.
Nederland Filantropieland
Transcript van de presentatie:

NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor samenwerking? Margot Gerené & Joris Rossie

NEDERLANDS Uitburo Waarom ? Waarom ? Waarom ? NEDERLANDS UITBURO  Missie NUB Het vergroten van cultuurbereik, d.m.v. de inzet van geavanceerde methoden van informatievoorziening. Het NUB onderhoudt daartoe een hoogwaardig publieksmerk (UITBURO) op het gebied van dienstverlening rondom cultureel uitgaan. Zij draagt zorg voor een optimale communicatie van de diensten naar het publiek en stimuleert en faciliteert de ontwikkeling en het gebruik van marketinginstrumenten om de positie van cultureel uitgaan op de vrijetijdsmarkt te versterken.

NEDERLANDS Uitburo Waarom ? Waarom ? Waarom ? NEDERLANDS UITBURO  Verzamelen & distribueren culturele info  Centrale database  Interesse & bezoek cultuur bevorderen  mail, print, …  landelijke dekking dmv regionale partners  inbreng kennis

NEDERLANDS Uitburo Waarom ? Waarom ? Waarom ? NEDERLANDS UITBURO  Oprichters: Amsterdams Uitburo Haags Uitburo Rotterdam Festivals/Rotterdams Uitburo  Partner: Bureau Promotie Podiumkunsten  Financiële ondersteuning OCW

NEDERLANDS Uitburo Waarom ? Waarom ? Waarom ? NEDERLANDS UITBURO: DOELSTELLINGEN Strategisch  Collectief merk  Gezamenlijk meer bereiken dan individueel  Imago cultuur verbeteren  Verbetering concurrentiepositie : binnen en buiten sector  Samenwerking met andere beleidsdomeinen  Structurele lange termijn oplossingen i.p.v. ad hoc oplossingen

NEDERLANDS Uitburo Waarom ? Waarom ? Waarom ? NEDERLANDS UITBURO: DOELSTELLINGEN Op publiek gericht  Serviceverbetering (totaalaanbod vs info op maat)  Publieksverruiming (verbreding en vernieuwing)  Gezamenlijk strategie specifieke doelgroepen

NEDERLANDS Uitburo Waarom ? Waarom ? Waarom ? NEDERLANDS UITBURO: DOELSTELLINGEN Pragmatisch / economische doelstellingen  Kostenbesparingen  Realiseren kritische massa/volume  Schaalvergroting  Beter inzetten van bestaand instrumentarium/infrastructuur

NEDERLANDS Uitburo Waarom ? Waarom ? Waarom ? NEDERLANDS UITBURO: DOELSTELLINGEN Nieuwe werelden verkennen  Kennisontwikkeling  Kennisuitwisseling  Creatieve synergie  Innovatie

NEDERLANDS Uitburo Wat? Hoe? En vooral: met wie? Samenwerking, maar op welke terrein? Samenwerking, maar binnen ons eigen leefwereldje? Samenwerking, voor specifieke doelgroepen? Samenwerking, enkel met gemeenschappelijke doelstellingen? Samenwerking, maar wie neemt het initiatief Samenwerking, alles of niets?

NEDERLANDS Uitburo Drempels maar ook oplossingen Hart versus Verstand Heterogeniteit van onze sector Het probleem van het ownership… Wie is baas in een democratie? Het eeuwige tijdsgebrek We need commitment! CASE: EEN KUNSTSTAD IN VLAANDEREN

NEDERLANDS Uitburo Drempels maar ook oplossingen Conflicterende doelstellingen Al even eeuwig: gebrek aan middelen Kritisch of wantrouwig? Marketing: no priority… Waar is het management? CASE: EEN KUNSTSTAD IN VLAANDEREN

NEDERLANDS Uitburo Concluderend: de vijf i’s i:imago i:informatie i:instrumenten i:inzicht i:inspiratie