De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem

Verwante presentaties


Presentatie over: "Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem"— Transcript van de presentatie:

1 Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Rino Schreuder – EMD slides: Leren & presteren in één adem Doelstelling: een goed gesprek 1 uur Van 5 (RS’) acties naar 15 van ons allemaal Subtitel: Strategisch Leren in Organisaties Effectief Geïntegreerd in het werk Intelligent

2 Rino Schreuder EMD Centre – adviseur & uitgever L&D-beleid en opleidingen tijdschrift MD & MDonline.nl – hoofdredacteur Development & Learning in Organisations – redactielid stichting EDU-DEX – secretaris Altijd bezig met leren en ontwikkeling Uitwisseling van kennis, informatie en ervaring Partijen bij elkaar brengen, nieuwe combinaties tot stand brengen

3 Performance Management De focus van L&D
Welke taal spreken we? Leren of leveren? Case DSM Performance Management De focus van L&D Weer wat geleerd: Japanse methode om ideeën over te dragen en brainstorms te starten 20 plaatjes X 20 seconden  6 min 40” Bijna geen lettertjes  plaatjes Weinig nuance en details, de rest van het uur Vooral: uitwisseling van kennis, informatie en ervaring aan tafel Vijf concrete acties betere resultaten business op basis van 5 pijlers die ik eerst zal introduceren

4 Onze taal pijler 3-B. bekijk het van de andere kant HR sector Jargon
Effect? - kost tijd Kost geld Is ingewikkeld Eigen wereld Nieuw jargon  Het blijft jargon

5 De taal van de business Lees de vakpers over ontwikkelingen in de sector Stop met benchmarken Ken marketing en sales mensen en praat met ze Weet wat er speelt en gaat spelen Technologie Bestaande en nieuwe Concurrentie Doelgroep

6 De taal van koning klant ….

7 Leveren Leren versus Welke uitdagingen heeft onze afnemer?
Welk contact wil de afnemer met ons? Wat is de ROI van de afnemer? Leren Welke L&D-diensten / -producten aanbieden? Welk contact willen we met onze afnemers? Wat is onze ROI ? versus Ken de laatste strategische plannen van de directie Praat met degene die belast is met de ontwikkeling van de strategie Neem geen genoegen met de strategieplannen als ze onvoldoende richting kunnen geven aan jouw werk Toets de strategische plannen door ze te voorzien van concrete L&D-acties. Kan dat niet: maak de plannen dan zèlf beter

8 Ontwikkeling leren & presteren bij DSM
Talent Ontwikkeling & Professionalisering Talentontwikkeling & strategie-implementatie Strategische projecten Business case (3 x kosten terug) Intake en begeleiding TOP-consultant Leeromgeving = Presteeromgeving Leerpunt: communicatie

9 Performance management
Hoge kosten Meer over beoordelaar dan over beoordeelde Ik kan elke dag m’n beste talenten inzetten Vertraging i.p.v. ‘real time’

10 Performance management
Afschaffen ? - kwaliteit gesprekken omlaag - tijdbesparing managers niet gebruikt - waardering verschillen neemt af - engagement neemt af Prestaties waarnemen Crowdsourcing feedback Link met beloning Prestaties stimuleren

11 Deloitte’s oplossing Jaarlijkse beloningsbeslissing Kwartaal / Project snapshot Wekelijkse check-in

12 De focus van L&D Externe ontwikkelingen  kennis en expertise opbouwen  eigen agenda en werkwijze  bedrijf (operatie en strategie) Leveren + Leren

13 slides: www.MDonline.nl #RinoSchreuder
Meer: slides: #RinoSchreuder Blog expertsessie L&D Professional wordt Business partner om uur Nog meer: tel. 06 – ggfgf


Download ppt "Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem"

Verwante presentaties


Ads door Google