NIEUW LEERPLAN KLASSIEKE TALEN 2 DE GRAAD 3 DE JAAR: VANAF 1 SEPTEMBER DE JAAR: VANAF 1 SEPTEMBER 2014 Leerplan klassieke talen 2 de graad Dietske Lehembre mei – juni 2013
WAAROM EEN NIEUW LEERPLAN? SET’S, DS, LEERINHOUDEN … TENDENSEN VAN HET NIEUWE LEERPLAN Dietske Lehembre mei – juni Inleiding
WAAROM EEN NIEUW LEERPLAN? SET’S, DS, LEERINHOUDEN … TENDENSEN VAN HET NIEUWE LEERPLAN Dietske Lehembre Inleiding
WAAROM EEN NIEUW LEERPLAN? SET’S, DS, LEERINHOUDEN … TENDENSEN VAN HET NIEUWE LEERPLAN Dietske Lehembre Inleiding
WAAROM EEN NIEUW LEERPLAN? SET’S, DS, LEERINHOUDEN … TENDENSEN VAN HET NIEUWE LEERPLAN Dietske Lehembre Inleiding
tekst1
SET’s, leerplandoelstellingen, leerinhouden Dietske Lehembre mei – juni Vlaamse regering Decreet (2003) Specifieke eindtermen (SET) VVKSO Leerplan Leerplandoelstellingen (DS) leerinhouden
WAAROM EEN NIEUW LEERPLAN? SET’S, DS, LEERINHOUDEN … TENDENSEN VAN HET NIEUWE LEERPLAN Dietske Lehembre Inleiding
Tendensen van het nieuwe leerplan Dietske Lehembre mei – juni Hoofddoelstelling = authentieke teksten ontleden, interpreteren en commentaar leveren Nauwelijks vermindering leerinhouden Autonomie en vrijheid leraar geen onderscheid basis- en uitbreidingsleerstof beperking verplichte termen en auteurs geen opgelegde hoeveelheid teksten, leesmethode, werkvormen of evaluatie
Tendensen van het nieuwe leerplan Dietske Lehembre mei – juni Bouwt voort op het nieuwe leerplan van de 1ste graad leraren moeten leerplan 1 e graad kennen uitleg bij gebruikte termen verplichte minimumterminologie onderscheid tussen leesmethode en grammaticale kader! Algemeen deel legt de lat didactisch wat hoger servicegedeelte
ALGEMEEN DEEL GRIEKS LATIJN Structuur van het leerplan Dietske Lehembre mei – juni 2013