INTERACTION DESIGN Week 6. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Soorten gedrag Modellen User interface Q & A.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dag 12. Dag 12 Dag 12 van het dagboek Hallootjes, Hoe is het bij jullie? Ik hoop dat jullie je een beetje beter voelen dan wij hier. Want het is toch.
Advertisements

Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Het Cartesiaans Theater
Uitleg bijwoordelijke bepaling (bwb)
INTERACTION DESIGN Week 3.
Uitleg meewerkend voorwerp (mv)
Vriendschap voor het leven
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
Door Rosalie Blok. Op 4 mei 2013 heb ik besloten om naar de dodenherdenking te gaan in een dorp in de provincie Zeeland. Dit wordt jaarlijks georganiseerd.
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
….een korte presentatie
De relatie tussen logistiek en veiligheid
We horen altijd “de regels" van de vrouwelijke kant. Nu horen we de regels van de mannelijke kant. En alles is regel nummer 1.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Woord van Leven Februari 2010.
Voor intelligente vrouwen
Logica in al zijn zin en waanzin.
De schaduw en het licht Tekst Toon Hermans Muziek James Galway
Software Engineering les Procesmodellen en Use Cases
Maurice kon maar 6% zien Maurice gaf ons uitleg over de slangen. Ik vind het knap dat Maurice het kan.
Interaction Design Core mechanics. Wat hebben we gedaan.. De eerste maakopdracht gedaan van usecases en flowcharts IAM - HvA.
INTERACTION DESIGN Week 8.
INTERACTION DESIGN Week 4.
INTERACTION DESIGN Week 2. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Usecase vormen Bouwstenen Spelregels Briefing voor werkcolleges Q & A.
INTERACTION DESIGN introductie. VANDAAG Even voorstellen Aansluiting Wat ga je leren 3 toetsmomenten? Q & A.
INTERACTION DESIGN Week 6.
College 22 Interaction College MCI-2 Jacobijn Sandberg 18 januari 2001.
Zonder Interface heeft de computer geen gezicht
Thema 2 Deel 1 Ontwikkelingspsychologie en pedagogiek
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Functioneel Ontwerp.
Woord van Leven December 2009 “Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede werken zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de.
Kruisweg geschilderd door Lucien Lantier
Presentatie Kortdurende psychologische behandeling
Uitleg bijvoeglijke bepaling (bvb)
Matteus 18: 2- 6 Hij riep een kind bij zich, zette het in
AP A en P zijn verzamelingen die geen lid zijn van zichzelf. A is de verzameling van alle soorten appels en P is de verzameling van alle soorten peren.
Interpreteren van data
De kunst van het fouten maken
Hoofdaannamen van Appreciative Inquiry
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Wat is een netwerk? Een vaste groep gemeenteleden die elkaar helpt om Jezus te volgen in hun dagelijks leven. Netwerken.
Welkom! Wij zijn Jan Kooijman en René van Kooten.
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
Voor praktijkonderwijs
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Uitleg persoonsvorm (pv)
Als je veel problemen hebt die je hoofdpijn bezorgen... Als je veel problemen hebt die je hoofdpijn bezorgen...
Blok 6.
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Valkuilen bij het ontwerpen volgens 4C/ID
Hoe leidt God ons? Vragen daarbij: leidt God ons? willen we dat wel?
Verkeerde verwijswoorden
Als je veel problemen hebt die je hoofdpijn bezorgen...
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Wat zijn verwijswoorden en hoe gebruik je die?
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Organisatiecultuur “bestaat” niet, maar “ontstaat” steeds weer opnieuw als mensen met elkaar in de weer zijn. Organisatiecultuur.
De leerling of stagiaire in beweging!
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Nederlands Vrijdag 11 maart 2VA.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 3 Onderdeel : LEIDING GEVEN.
RET Verdieping bij hoofdstuk 11 Handboek voor leraren RET Een goede leraar worden.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Is testen een project op zich?
Transcript van de presentatie:

INTERACTION DESIGN Week 6

VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Soorten gedrag Modellen User interface Q & A

WAT HEBBEN WE.. ook al weer gedaan afgelopen week.. Afgelopen week hebben we ons verdiept in mentale modellen

WAT HEBBEN WE.. Belangrijk daarbij was: Dat je het vooral gaat om verwachtingen van gebruikers. Als je interface en je coremechanics niet goed op elkaar zijn afgesteld, zal de gebruiker je applicatie niet goed kunnen gebruiken

HIGHLIGHTS Mentale modellen geven inzicht in hoe gebruikers vaak denken of wat ze verwachten op specifieke momenten.

IAM - HvA Norman’s model of emotional design

HIGHLIGHTS Interface = Verzameling van bedieningselementen dat een proces / actie / taak bestuurt/ manipuleert/ bedient/ verandert Coremechanics = events, voorwaarden en processen die van belang zijn hoe je “iets” gebruikt, bedient, manipuleert of bestuurt Mentale modellen = Wat een gebruiker vaak denkt en wat zijn/haar verwachtingen zijn.

HIGHLIGHTS Mensen gaan meestal niet voor het optimale resultaat, maar voor het eerste resultaat dat “werkt” Mensen willen weten wat het oplevert, niet hoe het systeem werkt Mensen willen bevestigt en beloond worden. (doe ik het goed zo?) Mensen lezen vaak niet, maar scannen; beeld houd de aandacht dus sneller vast dan tekst

IAM - HvA HIGHLIGHTS De 3 fases waar een gebruiker door heen gaat zijn: Perceptuele fase: de gebruiker neemt iets waar. In deze fase worden de zintuigen getriggerd. (hier ziet de gebruiker vaak de interface voor het eerst) Cognitieve fase: de gebruiker denkt na over wat hij/ zij waarneemt. (hier worden verwachtingen gecreëerd en gekeken of het begrijpelijk, voorspelbaar en controleerbaar is) Motorische fase: de gebruiker onderneemt actie. (hier bedient de gebruiker de interface met een verwachting en wordt er een core mechanic aangesproken)

DEZE WEEK Gaan we een oefenopdracht maken voor de echte maakopdracht. De echte maakopdracht is verzet naar volgende week (week 8) De herkansing van de maakopdrachten zal na de vakantie worden. Het huiswerk wordt: Het leren van alle eerder opgegeven hoofdstukken. Volgende week is tentamen!

Q & A Wat willen jullie nog weten?

BEDANKT!