ICT van noodzakelijk kwaad naar strategisch bedrijfsmiddel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatiebijeenkomst cliëntenraden en cliëntenorganisaties Verpleging, Verzorging & Thuiszorg 22 mei 2014.
Advertisements

VZVZ-informatiedag 13 juni 2013 Hans Erik van Helsdingen
Ervaringen in samenwerking
Utrecht Innovatie & Veiligheid Paul Koot & Frits Neijgh van Lier.
Transitie Jeugdzorg.
Oplossingen binnen handbereik Communicati e Connect ie Coördina tie Contro le Robin: Strategisch denken en handelen 13 september 2012.
Gerrie Abrahamse 18 november • Van harte welkom! • Vergadering • november 2009 Beleid verandert, verandert u mee? Inhoud presentatie: •Veranderingen.
Vierstroom Hulp Thuis “sturen op prijs en kwaliteit” Dinsdag 5 oktober 2010.
Regiobijeenkomst Raadslid.NU
Tauw en het “nieuwe werken”
Henk Stultiens voorzitter OBSV Governance groep.  IT-Governance oftwel IT-besturing richt zich op de besluitvorming rond Informatie Technologie i.c.
Financiering van eHealth innovaties
ERASMUS+. Waarom nieuw programma? Begrotingen EU: zevenjaarlijks : Een Leven Lang Leren : Erasmus+
Enexis.
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
Bijeenkomst raden decentralisaties – Werken naar Vermogen De Pauw, Wassenaar Woensdag 21 maart 2012 Geert Schipaanboord
Pilot Wmo-Wwb Amsterdam Conferentie Werk maken van ondersteuning: relatie Wmo-Wwb 5 oktober 2006.
Cloud Economics in Education
Zorgorganisaties & vastgoed
Missie, visie en doelen Concept. Juli Lisette Stamsnijder.
ALV Christenunie Woerden 31 mei 2011
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Robin Baks Vice-voorzitter HDN
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
e-Procurement Het aanbod van de federale overheid
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Dag van de lokale overheid. March 9th Microsoft Belux Paul Faes Business Development Manager Lokale Overheid.
De wereld van de zorg en zorgverzekeraars
Publiek – privaat: overeenkomsten en verschillen MW lustrumdag 10 oktober 2010 Workshop onder leiding van Ger Arendsen.
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
1 08/09/ Wijzigingen in de AWBZ; gevolgen voor Utrecht Raadsinformatieavond, 8 januari 2009.
Route 2030: over zorgen en meedoen De ‘motor’ van Groot Dordrecht? Kim Putters.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
afkijken, nadoen, egemwijs
Elektronische dienstverlening in de lift
TPP publiek management 17 oktober 2011
Zelforganisatie: wie orde zaait zal chaos oogsten!
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
KZ: Platform / Incentives / Rapportage
Ito Congres ITO 13 november 2008 Jan van der Weijden.
Dordrecht, 09 februari Studiedag WMO en ggz Duidelijk maken wat we doen met AWBZ-verstrekkingen en WMO prestaties.
Roadmap Toekomstbeeld 2016 Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning
Betrouwbaar, efficiënt en helder Anja Lelieveld, programmamanager
Van beheer naar regie “Als IT bijdragen aan de continuïteit van het bedrijf en meer toegevoegde waarde leveren.” Peter Henssen Harry Boers Bart Feenstra.
De stille kracht van ouderen Wilbert van den Bosch
januari en februari 2011 Linda Hazenkamp
SSC-ICT Haaglanden Pijler 2
Handen in Een Oebele Herder Waarom ? Onbetaalbaarheid Overregulering Veel bestuurlijke drukte Disbalans private en publieke verantwoordelijkheid.
Bekendheid met ‘Veiligheidshuis’?
Het Facilitair Bedrijf partner in vastgoed en ICT.
Een toekomstbestendige zorg!
Samenwerking in uitvoering In vogelvlucht Cyrille de Jong Manager Verzekeringen & Uitvoering Zeist, 26 november 2014.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Organisatieveranderingen in de langdurige zorg en de consequenties voor de rol van de or.
Subsidiebeleid Barendrecht
Multidisciplinaire teams
Re-integratie en activeringsbeleid 2012 – Context kadernota  ontwikkeling economie?  vergrijzing: toenemende vraag naar (hoog) geschoolde arbeidskrachten.
Presentatie ledenbijeenkomst Viteria d.d dagen decentralisaties, Een zegen of een vloek? Tonny van Hensbergen, Federatie Opvang “Ieder mens.
Vervolg Mintzberg Week 4 organisatie en beheer deeltijd dsr3a
Donderdag 3 december Opening Waar staat Veluwe Portaal nu? Kans in de regio HR voorbeelden HR ontwikkelingen Dienstverlening Veluwe Portaal 2016.
Inkoop 2014 Informatiebijeenkomst zorgaanbieders 23 april 2013.
1. 1 Digitale interacties aangepast aan de burger/ondernemer o digital first o 1 uniek loket (vlaanderen.be) o toestelonafhankelijk o gebruik e-loket.
Juni 2013 Theo Klarenbeek Directeur Huisvesting Strategisch vastgoed.
Toekomst AWBZ ALV, 23 juni Maatregelen kabinet  Extra middelen ZZP  Overheveling begeleiding  Overheveling jeugdzorg  Uitvoering door zorgverzekeraars.
Ministerie van BZK – 3 november 2016
Sociaal digitaal Visie op de digitalisering in het
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
De transformatie in de praktijk
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Transcript van de presentatie:

ICT van noodzakelijk kwaad naar strategisch bedrijfsmiddel Robin van Iperen Manager I&A Missie en Visie Adaptief vermogen Toekomstvastheid Kosteneffectiviteit en –efficiëntie Processturing Snelheid Strategie Route tijd tabel Concrete resultaten Werken onder architectuur Toegevoegde waarde klant Business- en klantgedreven Centrum Indicatiestelling Zorg Ontstaan 2005 Ca. 1 miljoen indicaties per jaar Landelijke organisatie Sterk maatschappelijk en politiek krachtenveld Vergroting efficiëntie speerpunt AWBZ keten Ca. 22 miljard Complex, mix publiek/privaat Overheveling Wmo en Zvw Cliënt centraal Strategie Op basis van Missie en Visie een Route tijd tabel samengesteld om vanuit de situatie in 2008 met concrete verbeterslagen stapsgewijs aan de realisatie te werken. Dat hebben we gedaan vanuit 2 invalshoeken, de interne klant en de externe klant, beide in samenspraak met de business. AWBZ keten Complex: mix publiek en privaat en veel radartjes in het geheel

ICT van noodzakelijk kwaad naar strategisch bedrijfsmiddel

ICT van noodzakelijk kwaad naar strategisch bedrijfsmiddel Aanmelding (burger en professional) Knelpunten Hoge administratieve last Dubbele registratie Lange doorlooptijden Veel bureaucratie Privacy moeilijk te bewaken Resultaat Aanvragen burger 2010: 22.000! Doorlooptijd: 6  2 weken! Digitale indicaties 2010: 229.000! Doorlooptijd: 6 weken  10 min! Beschikbaarheid 24/7! Verlichting administratieve last Slim gebruik technologie (ISO 9126) Veilig (ISO 27001): DigiD en UZI Kosteneffectiviteit- en efficiency Knelpunten Inflexibiliteit Hoge exploitatielast Primair Platform complex Landelijk werken lastig Resultaat kwalitatief Flexibiliteit in op- en afschakelen Vereenvoudiging platform Landelijk werken mogelijk Besparing IPVPN en printers: 70%! Besparing € 6,8 mln! Besparing Hosting & beheer: min 10% Besparing mobiel: min 10%! Besparing werkplekbeheer: min 10%! Optimalisatie platform: 20%! Prognose besparing € 5,5 mln! Strategie Op basis van Missie en Visie een Route tijd tabel samengesteld om vanuit de situatie in 2008 met concrete verbeterslagen stapsgewijs aan de realisatie te werken. Dat hebben we gedaan vanuit 2 invalshoeken, de interne klant en de externe klant, beide in samenspraak met de business. AWBZ keten Complex: mix publiek en privaat en veel radartjes in het geheel