Resultaten UMCG enquête 2012 – Respons 66 % – Geen reacties van enkele ‘grote’ opleidingen – Kwaliteitswerkgroep AIOS onderwijs – Top 5 (en restgroep)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Revitalisering Cornelis Danckertsstraat Van 2012 naar heden. •januari 2012 besluit tot renovatie • januari 2013 besluit tot nieuwbouw.
Voorbereiding stelselwijzigingen Transitiebureau en VNG
Samen naar een individueel opleidingsplan (IOP)
Beter naar 2013 Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde
De onderzoeksleerlijn als rode draad door de opleiding HRM
Demografische verandering: kansen voor de woningmarkt
Wie is zij-instromer? Medisch specialist met huidige BIG-registratie als medisch specialist 1 jaar werkzaam in het werkveld M&G Wil overstappen naar een.
De Huisartsopleiding in Nederland
Realisatie kindcentrum
D66 Regionale Campagne Gemeenteraads verkiezingen Korte terugblik 2eK verkiezingen Strategie en uitvoering - Wat willen we bereiken ? - De.
CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel.
1 Fonds Duurzaam Water terugkijken en vooruitblikken OS in-a-day, 11 december 2012 Pim van der Male.
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Wat (en hoe) willen lerarenopleiders leren
Passend Onderwijs: onze gezamenlijke zorg?
Ouder-enquête 2011 Oostvaarderscollege thema-avond 18 april 2012.
1 PROGRAMMA ALCOHOL & MAATSCHAPPIJ SPIRITSNL ONDERZOEK VOORJAAR 2013.
Vakmanschap is Meesterschap
Competentiegericht opleiden
HET HAN-VALORISATIEGEN
Randstad Diversity START TO TALENT
Strategische partnerschappen Erasmus+ Actielijn 2 - Samenwerking voor innovatie en goede praktijken Versie november 2013.
Achtergrond Actieplan mobiliteit 2009 Leuven – Louvain-la-Neuve: “In 2020, at least 20% of those graduating in the European Higher Education Area should.
Implementatie van het 4C-ID-model
Beoordelingssystematiek als motor voor flexibilisering beroepsonderwijs CompetentCity 2008 Jan Gerritsen.
Leren dienstdoen op de huisartsen post AIOS deel, leren dienstdoen op de Hap HAO deel, begeleiden Aios op Hap Taakverdeling Aios, Hao, Hap, Wetten en regels.
SAMEN WERKEN AAN LEREN SAMENWERKEN
Kennis-maken door self-study onderzoek
Het medewerkertevredenheidsonderzoek: een aanzet tot dialoog met medewerkers.
Programma Zichtbare schakel De wijkverpleegkundige voor een gezonde buurt
3 april 2013, Evelien Joosten-van Zwanenburg
Regiobijeenkomsten WEC-Raad Mei en juni Programma regiobijeenkomst uurwelkom en aanleiding bijeenkomst uur thema I: rol en positie van.
Stichting Projecten Speciaal Onderwijs Informatieronde wetsvoorstel kwaliteit(v)so 1, 8, 9 en 29 maart 2011.
Onderzoek ontmoet praktijk. Wetenschapscommissie Onderzoeksdomein ontwikkelen: –onderzoeksagenda en prioriteiten –infrastructuur: samenwerking, platform.
REGIONAAL ASSOCIATE COLLEGE
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Consortium ZeGNN Katja van Groesen, verloskundige kring friesland
KNGF-programma Samenwerking Rhenen 16 december 2008 Wilma Huiskamp.
Naar de top Loopbanen van leerlingen met een beschikking praktijkonderwijs 25 september 2009.
Resultaten inventarisatie opleidingsplannen & Toelichting op het programma Lambert de Bont Voorzitter Centrale Opleidingscommissie UMCG.
ZELFZORG EN LOKAAL SOCIAAL BELEID HOE MAKEN WE DIT HAALBAAR?
Zelfcontrole door agrarische bedrijven: samen beschouwd.
Welkom bij Maastricht University.
Opleiden in algemene competenties
Prof. dr. Jacqueline de Graaf, internist 1992 gepromoveerd - vasculaire geneeskunde 1997 Internist Radboudumc 2007 – nu opleider interne geneeskunde 2011.
Werkzoekenden bestrijden werkloosheid …over het vergroten van de arbeidsmarkt en koopkracht, het aanjagen van de economie, door het verminderen van de.
Meer innovatieve professionals
Medische Vervolgopleidingen UMCG
© Henk Diepenmaat Actors Procesmanagement BV Zeist the Netherlands Kansrijke aanpakken in energiebesparing “Draaimolens op het.
Doelmatigheid Introductie Doel workshop: Zichtbaar maken hoe het thema “doelmatigheid van zorg” expliciet binnen de opleiding revalidatiegeneeskunde aan.
Bram Jacobs vicevoorzitter LVAG, aios Neurologie.
10 maart #vitaalvechtdal vitaalvechtdal Van zorg naar gezondheid.
Portfolio anno 2016: wat moet er anders? Ben Tomlow Leonora Louter Twan van Lieshout Tom Olsthoorn.
De aios in de regie Gatske Nieuwenhuijzen – de Boer Thomas Schok
Drs. Ronald Duzijn, directeur KAMG Evaluatie instroom opleidingsplaatsten M&G 27 november 2014.
ASSESSMENT BIJ AIOS Revalidatiegeneeskunde Opleidersbijeenkomst 14 mei 2013 Leiden.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
Beweging naar individueel opleiden Ramon van den Berg Projectleider RIO.
Workshop COC met een missie! Begeleiders Marian Mourits, gynaecoloog
Workshop Activeer uw aios! Empowerment als strategie Beatrijs de Leede
Grenspraktijken Opleiders en onderzoekers in ontwikkeling Vraagstuk
Netwerk-bijeenkomst Onderwijskundigen
Workshop ‘Structuur en Logistiek in opleiden’
Modernisering Medische Vervolgopleidingen
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Monitoren Kwaliteit van opleiden
HBO Netwerk Ruimtelijke Adaptatie
Statushouders succesvol matchen op werk
Ondervoeding op de kaart
Transcript van de presentatie:

Resultaten UMCG enquête 2012 – Respons 66 % – Geen reacties van enkele ‘grote’ opleidingen – Kwaliteitswerkgroep AIOS onderwijs – Top 5 (en restgroep) Bestaand AIOS onderwijs Wensen rond nieuw te ontwikkelen AIOS onderwijs

Top 5 UMCG 1.Teach the Teacher voor AIOS UMCG en OOR N&OPeter Boendermaker e.a. 2.Communicatie en samenwerking UMCG en OOR N&ODorothé Vessies, John Wiering 3.Begeleide intervisieMaatwerk UMCGDorothé Vessies 4.Ethiek en wetenschapMaatwerk UMCGMenno de Bree e.a. 5.Kwaliteit en patiëntveiligheid UMCG: Leerlijn patiëntveiligheid i.o. Pauline Bakker e.a.

Restgroep 6.Active Learner CursusMaatwerk UMCGPauline Bakker e.a. 7.EBM / Maak je eigen CAT UMCGPauline Bakker, Truuske de Bock 8.TimemanagementUMCGPauline Bakker, Fred Spijkervet, Götz Wietasch 9.Regie voeren in multidisciplinair overleg In ontwikkeling 2013

Terugblik op de samenwerking De actoren =0 Nieuwe denkrichtingen Gezamenlijke Top 5 AIOS onderwijs Conclusies

Terugblik op de samenwerking De actoren – Opleiders – AIOS – Instituten – AIOS onderwijs =0 Nieuwe denkrichtingen Gezamenlijke Top 5 AIOS onderwijs Conclusies

Terugblik op de samenwerking De actoren =0 – Samenspel opleiders, aios, instituten, onderwijs Nieuwe denkrichtingen Gezamenlijke Top 5 AIOS onderwijs Conclusies

Terugblik op de samenwerking De actoren =0 Nieuwe denkrichtingen – Opleider; opleidingsplannen – AIOS; POP: meer grip op eigen opleiding – Instituut; transfer naar de praktijk – Onderwijs -> Onderwijs 2.0 Gezamenlijke Top 5 AIOS onderwijs Conclusies

Terugblik op de samenwerking De actoren =0 Nieuwe denkrichtingen Gezamenlijke Top 5 AIOS onderwijs Conclusies

Gezamenlijke Top 5 1.Teach the Teacher voor AIOS 2.Communicatie en samenwerking 3.Time management en burn-out preventie 4.Financiering van de gezondheidszorg 5.Inwerkprogramma nieuwe AIOS

Vervolgstappen Bestaand onderwijs handhaven -> websites Nieuw onderwijs 2.0 ontwikkelen – Gezamenlijk ( =10) – OOR N (&O) – Voorjaar 2013; rapportage voortgang

Conclusies Akkoord gezamenlijke aanpak? ( =10 & OOR N (&O) Akkoord denkrichtingen? Opleidingsplannen en POP’s Partnerschap AIOS 2.0 Akkoord Top 5 regionaal?