Zorgroute basisschool Dijkerhoek.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Advertisements

CITO Leerling- en OnderwijsVolgSysteem (LOVS)
Schoolcijfers, een tweede natuur
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
hoe gaan we om met verschillen in leercapaciteit
Haal meer uit de toetsen met ParnasSys
Programma 28 november 2012 Opening Toelichting protocol
Informatieavond groep 3
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Kennisgroep Kwaliteit 1 maart 2013 info Q op bovenschools niveau.
Collectief portfolio groep 3
1-zorgroute in school MR bs Edith Stein
Kansrijke combinatiegroepen
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
Diagnostische toetsen voor het MBO
Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie
Voorbereid op Stage Les 4.
Voorlichtingsavond groep 3
Informatieavond groep 7b
Informatie- avond groep 6
Onze nieuwe rekenmethode voor groep 3-8 Klik steeds met uw muis om verder te gaan.
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
Haal meer uit de toetsen met ParnasSys
Basisschool ‘t Heuvelke
Groepsplannen evalueren Dirk van Dijkschool Linda Pereboom
Informatieavond Start uur Welkom in groep 6.
Niveautoetsen.
Onze nieuwe rekenmethode
Informatie avond GROEP 3
Informatie-avond groep 4-5
Informatie avond september 2011
GEBRUIKERSDAG DELPHI OPBRENGST-GERICHT WERKEN met PARNASSYS
Januari Zorgoverdracht peuterspeelzaal groep 1 t/m 8 Voortgezet Onderwijs overdrachtsformulieren overdrachtsgesprekken onderwijskundig dossier overdrachtsgesprekken.
Informatieavond groep 4
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
Informatiebijeenkomst Groep 2
Zorgavond Mariaschool. Inhoud: voorstellen doel / omschrijving / taken intern begeleiders leerlingvolgsysteem zorgstructuur leesproblemen/dyslexie (hoog)begaafdheid.
Zorgstructuur Mariaschool
Kwaliteitsbeleid.
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Welkom op de informatieavond
POVO Wolvega / Dedemsvaart
Informatie-avond groep Groep 6 Een leuke en enthousiaste groep!
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3-4. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en vrijdag staat juf Janneke voor de klas. Op woensdag en donderdag.
en het leerlingvolgsysteem
Differentiëren in de Franse les
* 1F = BASISSCHOOL * 2F = VMBO * 3F = HAVO & MBO.
Rapport Groep 3 / 4 Groep 5 / 6 Groep 7 / 8.
Informatie avond groep 8 Welkom en toelichting op de avond Welkom en toelichting op de avond De Zilverberg en opbrengstgericht werken De Zilverberg en.
Informatieavond groep 3/4
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag, woensdag en donderdag sta ik juf Hilde voor de klas. Op vrijdag staat.
Vele wegen leiden naar Rome Over differentiëren in het Primair Onderwijs EDR Studiedag 22 november 2012 Onderwijs op maat Jantine Kuijpers
Welkom in groep 4. Voorstellen Ilze Arts: maandag, dinsdag en om de woensdag. Marian van Rengs: om de woensdag, donderdag, vrijdag.
Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en woensdag staat Juf Femke voor de klas. Op de donderdag en vrijdag staat Juf Hilde voor de klas.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Informatieavond groep 3
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
Leerling- en onderwijsvolgsysteem Rekenen wiskunde Groep 6.
Programma Uitleg waarom tablets/snappet
Groep 3 Hoe volgen wij de kinderen?
Leren Lezen op de 1e Amstelveense Montessorischool
Informatieavond Unit 3 Welkom allemaal!.
Stichting Lek en IJssel
Informatieavond Schooljaar
Welkom in groep 5 jaarklas. Een korte impressie van: directe instructiemodel het lesrooster. waar wordt bij de lln een beroep opgedaan. de leerstof van.
Onze rekenmethode.
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
NIEUW ONDERWIJS POORT COLLEGE
Transcript van de presentatie:

Zorgroute basisschool Dijkerhoek.

Partners in de zorg. Ouders Sine Limite (ondersteuning bij de zorg o.a dyslexie, DHH, leer- en gedragsproblemen) GGD (schoolverpleegkundige, schoolarts, logopedie en schoolmaatchappelijk werk) en jeugdzorg (Dimence) Peuterspeelzaal/voortgezetonderwijs.

Er is altijd een weg.

Het begrip zorgleerling Er zijn 5 niveaus in de leerlingenzorg. Op alle niveaus wordt zorg aan de leerlingen gegeven. Op zorgniveau 1 en 2 betreft het meestal incidentele zorg, of een korte extra taak. Vanaf niveau 3 spreken we van een zorgleerling. Hier onder verstaan we leerling die meer aan kunnen, leerlingen met een leerachterstand en/of leerlingen met gedragsproblemen.

Ondersteuning door SNT binnen de school. Meer en hoogbegaafdheid. Ondersteuning ondergroep m.b.t. specifieke methodes. (maatwerk en woordbouw.) Dyslexie ondersteuning. Extra instructie binnen de verschillende groepen. (is mogelijk door de vakleerkracht gym)

Zorgcyclus van de leerling. evalueren signaleren Acties evalueren Leerkracht IB extern ouders methode toetsen Cito toetsen leerkracht ouders Akties SNT Plan-leerkracht Nader onderzoek H.G.P.D. Eigen leerlijn. leerkracht/ ouders/ib remediëren Analyseren/ diagnosticeren

Zorg van de leerlingen Ondergroep Basisgroep Bovengroep Leerlingen die het niveau op een of meerdere vakken niet halen. Verlengde instructie Leerlingen die de leerstof aankunnen. Basisinstructie Leerlingen die meer aankunnen dan de basisstof. Verkorte instructie Aangepast programma met specifieke ondersteuning m.b.t. Lezen, rekenen en taal. Werken met de methodes. Deze leerlingen krijgen de basisstof aangeboden en gaan dan verder met de plusstof.

Geen kind tussen wal en schip

Uitleg en werkwijze v.d. drie niveaus binnen de groepen. Ondergroep Extra instructie Aangepaste hoeveelheid leerstof. Extra instructie SNT. Basisgroep Basisinstructie. Eigen werktempo Instructie SNT. Bovengroep Verkorte instructie Aanbieden plustof Plaatsen binnen het DHH. Eerste en tweede leerlijn.

Werken volgens het directe instructiemodel binnen de groep. Dagelijkse terugblik. Start van de les. Verkorte instructie. Oefening. Terugkoppeling.

Schema directe instructiemodel Terugblik > Wat hebben we de vorige les gedaan/geleerd? Start van de les >Wat is het doel en de inhoud van de les? Actief voorkennis ophalen Verkorte instructie > Alle leerlingen doen mee Zelfstandige verwerking Normale instructie en inoefenen Verlengde instructie en inoefenen Feedback Afsluiting> Is het doel gehaald? Wat hebben we geleerd?

Het volgen van opbrengsten op leerlingniveau/groepsniveau en schoolniveau In volgend overzicht is te zien welke gegevens uit Parnassys gebruikt worden om de leeropbrengsten te kunnen volgen, analyseren en interpreteren.

Leerling-niveau leerlingtoetskaart Niveaugrafieken leerling In vergelijking met: - dezelfde leerling - landelijk gemiddelde - dle score leerling

Groepsniveau Groepsoverzicht toets Niveaugrafiek toets In vergelijking met: - dezelfde groep - landelijk gemiddelde - eigen norm school

schoolniveau Niveaugrafiek school In vergelijking met: - andere groepen - dezelfde groep - landelijk gemiddelde - eigen norm school